קידום אתרים פסול הוא קידום אתרים שנעשה בשיטות לא אתיות ומסוכנות המכונות בעגה המקצועית למחצה "קידום אתרים שחור". הסיבה לשימוש בשיטות כאלו על ידי חברות לקידום אתרים היא בדרך כלל הרצון להבטיח ללקוח תוצאות מהירות בכל מחיר. למרבה הצער, לאחר שהתוצאה הרצויה מושגת, האתר של הלקוח בדרך כלל סופג ירידה חדה לדירוגים אל אחד מהעמודים הנמוכים יותר או חמור מכך, מוצא לחלוטין מתוצאות החיפוש של גוגל!!

כיצד ניתן לזהות חברת קידום אתרים לא אתית?
סימן אחד מחשיד במיוחד הוא מחיר מפתה כמו מחיר זול במיוחד או מספר חודשי קידום חינם. יש להבין כי קידום אתרים מקצועי דורש השקעה של שעות עבודה רבות אותן פשוט אי אפשר לתמחר במחירים כל כך זולים.
סימן מחשיד נוסף הוא הבטחה בלתי משתמעת לשתי פנים שהאתר יגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים תוך פרק זמן קצר מאוד. בהקשר הזה, חשוב לשים לב שהתחייבות לפרקי זמן ארוכים יותר של מספר חודשים, חצי שנה או אפילו שנה אינה תמיד סימן לחוסר מקצועיות ויש לבחון כל מקרה לגופו.

כיצד ניתן לזהות אתרים שקודמו בשיטות לא אתיות?
כאשר אנחנו משווים בין חברות לקידום אתרים , בדרך כלל נבקש לקבל רשימת לקוחות או שננסה לאתר אותם בעצמנו באמצעות בדיקת אתרים שמקשרים לחברת הקידום מדף הבית. לפעמיים מספיק לזהות מספר אתרים שקודמו על ידי חברה מסוימת ונראים חשודים, כדי לתת לנו אינדיקציה ברורה מאוד לגבי דרכי הפעולה שלה.
דוגמה ראשונה : אתר שהופיע פתאום בתוצאות החיפוש של מונח תחרותי יחסית (לדוגמה , צימרים) והתחיל לעלות במעלה התוצאות בקצב מהיר במיוחד, צריך לעורר את חשדנו. גם אם מציעים לנו (בתוך מנהלי האתר) להחליף קישורים עם אתר שכזה, עלינו לפעול בהתאם. במידה ויש לנו חשד מוצק, נוכל להשתמש באתר כמו Majestic SEO     או להיעזר בחבר שמבין בתחום כדי לבדוק מהו קצב הוספת הקישורים לאותו אתר.
דוגמה שנייה : אתר ששם המתחם שלו (הכתובת) אינה מתאימה לנושא בה הוא עוסק : חברות קידום רבות נוהגות לקנות כתובות מיד שנייה כדי לקבל קידום מהיר במנועי חיפוש או שהן מבצעות ניתוב מכתובת אחת לשנייה על מנת להגדיל את המדד המספרי הנקרא PR ומשמש לפעמיים כמדד לקידום. גם מקרים אלו צריכים לעורר חשד, מכיוון שחברת קידום אמינה לא משתמשת בקיצורי דרך כאלו כדי לקדם את האתרים של לקוחותיה או אפילו את האתרים שלה עצמה.
דוגמה שלישית – גניבת עין  : מדובר במונח הלקוח דווקא מהעגה המשפטית, אך הוא רלוונטי גם לתחום קידום האתרים. מדובר במקרים בהם אתר מסוים עושה שימוש בשם של מתחרה שלו כדי לרכב על המוניטין שלו. גניבת השם יכולה להיעשות ישירות בשם של האתר (לא נפוץ) או פשוט דרך קישורים המפנים לאתר עם שם המתחרה.
באופן דומה – ישנם גם מקרים של גניבת תכנים – כאשר אתר מעתיק תכנים של אתר אחר. הסיבה לכך היא שגוגל מאוד אוהב תוכן , וחברות קידום או בעלי אתרים שאין להם זמן לכתוב תכנים מקוריים, פשוט מעתיקים תכנים של אתרים אחרים למרות הסיכון ששני האתרים (גם המועתק וגם המעתיק) יספגו נזק.
לסיכום
בשוק ישנן לא מעט חברות קידום אתרים שלא יהססו לשחק ולהמר על אתר האינטרנט היקר שלנו. למרבה המזל, באמצעות כמה סימנים מחשידים וקצת סקר שוק , נוכל לסנן את החברות האלו החוצה ולמצוא את החברות האמינות יותר.