אתמול בזמן ישיבת ההנהלה השבועית בחברתנו הוחלט כי מתוקף תפקידי כמנהל אגף האינטרנט בחברה עליי לשלוח את אחד מעובדי לעבור קורס קידום אתרים. לחברתנו מספר רב של אתרי אינטרנט שונים, אחד הוא האתר הראשי של חברתנו המספר על החברה ועל המוצרים השונים והאתרים האחרים הם אתרים שנבנו עבור כל משפחה ומשפחה של מוצרינו. חברתנו מייצרת סוגים שונים של מדפסות החל ממדפסות ביתיות למשתמש הממוצע ועד למדפסות תעשייתיות שונות ומשונות.

לכל משפחה של מדפסות מתוצרתנו יש שימוש שונה וקהל היעד שלהם שונה לחלוטין ולכן החברה מחזיקה באתר אינטרנט נפרד לכל משפחה של מדפסות המתאים לקהל היעד של המוצר על פי הדרישה של מחלקת השיווק והמכירות. תחזוקה של מספר אחרים במקביל היא משימה מורכבת מאוד ואנו נעזרים בחברות חיצוניות כדי לבצע חלק ניכר מהמשימות כמו פיתוח חלקים שונים של האתרים, כתיבת תוכן עבור האתרים וכמובן הקידום האורגני והממומן של המוצרים השונים.

זה לא סוד שאם חברתנו רוצה להתחרות בהצלחה ולהשיג את המתחרים יהיה עלינו להשקיע ולקדם את האתרים שברשותנו במנועי החיפוש השונים כדי שתוצאות החיפוש יצביעו על מוצרנו הרבים באתרים השונים ולא על המוצרים של המתחרים שלנו. החלטת ההנהלה האחרונה איננה לסיים את העסקתו של הקבלן שמבצע עבורנו קידום אתרים אלא על שליחת אחד העובדים להתמקצע בנושא על ידי מתן קורס קידום אתרים שיאפשר עבודה מקצועית יותר מצידנו והבנה טובה יותר של דרישות הקבלן כותבי הקוד השונים כדי לעזור ולשפר את התוצאות הקידום.

חברתנו מקדמת את מוצרנו בשני אופנים ולכן חשוב שנבחר קורס קידום אתרים שיכלול גם קידום אתרים אורגאני וגם קידום אתרים ממומן. קידום אורגאני הוא קידום תוצאות החיפוש למילות מפתח מסוימות הקשורות למוצר כמו "מדפסת הזרקת דיו" ושסביר שהגולש שמעוניין במידע יקיש אותן בשורת החיפוש. קידום אורגאני הוא מלאכה שיש לעשותה כל הזמן ואת תוצאותיה נראה רק לאחר זמן מה ולכן אם נרצה תוצאות מהירות נשתמש בקידום ממומן וימצא לצד תוצאות הקידום האורגאני. בקידום ממומן נשתמש לצורך חשיפה מהירה של קמפיינים שונים והשקת מוצרים ובכל זמן שנרצה לשים דגש על תכונה שת המוצר או מבצע.