Marketing

Marketing Sherpaפרסמה לאחרונה גרף המציג את היעילות השיווקית של המרכיבים השונים בקידום אתרים. למרות שהגרף מתייחס לשיווק של עסק לעסק B2B, ניתן להשליך ממנו גם למודל של עסק ללקוח B2C.

חקר מילות מפתח הוא היסוד של כל קידום אתרים ואמור להיות ממוקם בחלק העליון של גרף היעילות, ודווקא מאמץ הדרוש לכך מוערך כנמוך יותר ממרכיבים אחרים.

מעניין שמשתתפי הסקר לא הצביעו על חקר מילות מפתח כעבודה שדורשת הרבה מאמץ. על מנת לבצע חקר מילות מפתח מקיף שיביא תוצאות בעבודת קידום, נדרש לא מעט מאמץ. ייתכן ומי שהצביע שהמאמץ הוא לא גבוה, אלה חברות קידום אתרים אשר מבצעות מחקר לא מלא.

חקר מילות מפתח – הבסיס.

זה קל מאוד לעשות חקר מילות מפתח מהיר בכלי של גוגל, אך הבעיה היא שלא מזמן הכלי עבר שינוי ולא מספק תוצאות אמינות כפי שהם היו בעבר. בנוסף, זה שהמילה מקבלת הרבה חיפושים לא אומר שהחיפוש הזה יהפוך לעסקה או הגולש יהפוך ללקוח בגלל שהוא חיפש את המילה.

.

דגש שלנו: איתור מילות המפתח מחולק לכמה שלבים. לפני שנגשים לכלים שונים
תשאלו את החברים שלכם מה הם היו מחפשים במידה והיה להם צורך בשירות או המוצר.
בדקו את המתחרים תוך מחשבה שלא בטוח שמה שהם עשו נכון אבל קבלו רעיונות.
בצעו חיפוש בגוגל לרוב על מילה גנרית וראו למטה בתוצאות הצעות למילים נוספות.
שאלו את הלקוח על הביטויים שהוא היה רוצה לקדם, כמובן שייתן גם מונחים מקצועיים.
רק לאחר כל אלה פנו אל כלי מילות המפתח של גוגל, מומלץ בדפדפן כרום.

כתיבת בלוג – כמקור לתוכן חדש.

זה מעניין שבגרף למעלה, בלוג נחשב למצריך מאמץ גדול, אך יעיל פחות לעומת פיתוח תוכן חדש שנחשב ליעיל מאוד. הרי קיום בלוג באתר משמעותו עדכון תוכן חדש על בסיס קבוע. זהו תוכן שנסרק ע"י גוגל ויכול לעלות בתוצאות חיפוש בזכות עצמו. אם עסק לא מוסיף בלוג או לא משקיע בבלוג קיים הוא מפסיד מקור גדול של תוכן חדש ממוקד ומתחדש.

דגשים שלנו: פתחו את הבלוג לתגובות מקצועיות גם ממתחרים ישירים.
דיונים יכולים להיות מקור תוכן אדיר ומעשיר.
בבלוג אתם יכולים להיות פחות רשמיים מאשר באתר של החברה / ארגון.

בניית קישורים נכנסים.

בניית קישורים מתמשכת נחשבת לפעילות עם מאמץ גדול וגם יעילה מאוד. עסקים קטנים, מקומיים יכולים להסתדר עם כמות קישורים קטנה, אך עסקים שיש הרבה תחרות בתחום שלהם, חייבים תמיד לשמור על פעילות בניית קישורים על מנת להישאר במיקום גבוה בגוגל. בחברה שלי יש לי מחלקה שכל עיסוקה הוא בניית קישורים. כמובן שבניית קישורים מתבצעת על בסיס מילות מפתח שעלו בחקר, כך שזה מחזיר אותנו בחזרה לחקר מילות מפתח איכותי על מנת לשפר את הקידום.

דגשים שלנו: רק קישורים לא תמיד יעזרו לכם.
השקיעו מחשבה בקישורים שגולשים באמת ישתמשו בהם ויגיעו דרכם לאתר.
קשרו לאתר במגוון ביטויים שונים, כאשר הקישור הוא לדף הספציפי ולא תמיד לדף הבית.
קישור איכותי יעשה עבודה של 50 קישורים סתמיים, תחשבו על זה…

הוספנו את הדגשים שלנו.
מקור המאמר: seo tips