ארגז החול של גוגל הינו מושג שהדעות לגביו חלוקות.
החלטנו לכתוב על זה מהסיבה הפשוטה:  יותר ויותר אנשים מספרים שהעלו אתר לרשת, הודיעו למנועי החיפוש על קיומו,  אך, גם לאחר חודשים האתר עדיין לא מופיע במנועי החיפוש.

גוגל כאמור הינו  מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם. מדי יום ביומו הוא מאנדקס מכל רחבי העולם מאות ואולי מיליונים של אתרים חדשים.
על מנת למנוע את הצפת הרשת ב"זבל", וכמובן לאחר שנים של ניסיון, הגיעה גוגל למסקנה שאחוז גדול מהאתרים החדשים נעלמים לאחר פרק זמן קצר יחסית, או לא שורדים לאורך זמן. מכאן נולד הרעיון של "ארגז החול".

ארגז החול של גוגל

מה זה בעצם ארגז החול?
מהרגע שבו אתר עלה לאוויר  ומודיעים עליו למנועי החיפוש, גוגל יכול להכיר את האתר שלכם, אך הוא אינו מציג אותו בתוצאות החיפוש.
גוגל בא ואומר:  תראו לי שהאתר שלכם רציני, חזק, עדכני, מקצועי ומטרתו להישאר ברשת לאורך זמן, רק אז אני אציג אותו בתוצאות החיפוש שלי.
כלומר, זוהי דרכו של גוגל לסנן את התוצאות ברשת ולהציג את האתרים עם הרלוונטיות הגבוהה ביותר. יש להבין כי להיות בארגז חול , אין משמעו עונש של גוגל.

מה עושים?
האתר החדש שלכם מוכן, הוא אפילו מוכר ע"י גוגל,  אך האתר לא מופיע בתוצאות החיפוש למשך כמה חודשים, יש הטוענים גם חצי שנה.
ישנם כמה דרכים למנוע מצב זה.
רק מקדם אתרים מקצועי יוכל למנוע מהאתר שלכם להיות בתוך ארגז החול.

המלצה שלנו:
קבלו יעוץ מקצועי עוד בשלבים הראשונים של תכנון האתר.
ניתן לקרוא עוד על קידום אתר חדש