קידום אתרים אורגני זוהי שיטה ידנית שמצריכה עבודה מעט יותר קשה וקפדנית לקידום האתר אך בהסתכלות לטווח הרחוק מדובר בשיטה משתלמת וכדאית יותר. שיטה זו למעשה מציבה את אתר העסק גבוהה יותר בתוצאות מנועי החיפוש השונים. כך, ניתן לפנות למעגל רחב יותר של לקוחות פוטנציאלים תוך פרסום ושיווק טוב יותר של אתר האינטרנט.

קידום באמצעות כתיבת תוכן
כתיבת תוכן רלוונטי לנושא האתר מהווה שיטה נפוצה ויעילה של קידום אתרים במנועי החיפוש השונים. למעשה מנועי החיפוש "קוראים" את התוכן הכתוב באתר ובכך מחליטים עד כמה התוכן רלוונטי לנושא האתר ולמילות המפתח שלו. כך, אתר בעל תוכן רלוונטי יותר לנושא נתון יקבל דירוג גבוהה יותר על פני מתחריו במנועי החיפוש.

קישורים נכנסים לאתר
מנועי החיפוש יודעים "לקרוא" מלבד תוכן כתוב, גם את מספר הקישורים שנכנסים לאתר ומאיזה אתרים הם מגיעים. כך, מנועי החיפוש "מבינים" שאתר זה רלוונטי יותר למילות מפתח אלו ומדרג אותו גבוה יותר בחיפוש אחר מילות המפתח הנתונות והרצויות.

אופטימיזציה של אתר
ניתן לבצע אופטימיזציה של אתר כזה או אחר באמצעות מספר דרכים, החל מקוד האתר ועד לכפתורי האתר. דרכים אלו נעשות על מנת שיהיה ניתן להקנות לאתר המקודם נקודות זכות נוספות במנועי החיפוש לפי מילות המפתח שלו. לדוגמא אם יופיע בתגית ה TITLE של האתר מילות מפתח הקשורות לאותו אתר יהיה ניתן לקבל הכרה במנועי החיפוש כי אתר זה רלוונטי יותר למילות מפתח אלו. בנוסף, כתיבת תוכן רלוונטי שבו יופיעו מילות המפתח כ 3% מכלל הטקסט יסייע רבות בתחום קידום האתר.

קידום אתרים באמצעותURL בעברית
שירות מהפכני בעולם קידום אתרים מאפשר קניית דומיין (כתובת אתר) בשפה העברית. כך, ניתן להשיג כל כתובת בעברית בעלת סיומת עולמית כגון .net בשיטה זו אפשרי למשל להכניס לכתובת האתר את מילות המפתח ולהשיג נקודות זכות נוספות יקרות מפז במנועי החיפוש השונים.

קידום אתרים אורגני זו מלאכה שאינה פשוטה כלל וכלל אך תוצאותיה נשמרות לאורך זמן ומפיקות תוצאות מעולות. חברות קידום אתרים רבות מבינות את היעילות הרבה של שיטה זו ומציעות מגוון רחב של שירותים לרבות כתיבת תוכן, מאמרים ופרסום קישורים נכנסים.