עולם קידום האתרים עבר טלטלה לא קטנה בשנה האחרונה (2011) כאשר גוגל הודיעה על שינוי מהותי באלגוריתם, שינוי הידוע גם כעדכון פנדה. מהות השינוי מתמקד בזיהוי עמודים המציגים תוכן לא איכותי, תוכן משוכפל ושיטות אחרות היוצרות עמודים בעלי איכות כללית נמוכה (דוגמה , אתר שיש בו יותר פרסומות מאשר טקסט אינפורמטיבי). עמודים שלרוע מזלם עונים על הקריטריונים האלו, ספגו פגיעה קשה במיקום שלהם ולפי דיווחים שונים, חלקם איבדו אחוזים ניכרים מנפח התנועה האורגנית שלהם (התנועה שמגיעה מחיפושים בגוגל)

פנדה אותת למקדמי האתרים שעליהם להתחיל לכתוב תוכן לגולשים ולא למנועי חיפוש, אמרה ידועה של מקדמי אתרים שקיבלה עתה משנה תוקף נוסף.

דוגמאות לשיטות עבודה שכבר אינן מומלצות:
שתילת של מילת המפתח בטקסט X פעמיים באותה הטיה בדיוק : גוגל כבר מזמן לא מדרג חשיבות של מילת מפתח רק לפי מספר הפעמיים שבה היא מופיעה בטקסט ויודע לזהות הטיות שונות של אותה המילה. לכן אין טעם לכתוב 5 פעמיים קידום אתרים בטקסט ולקשר כל פעם בדיוק באותה הצורך.
כתיבת תכנים שכל מטרתם להפנות לאתר אחר : מקדמי אתרים רבים מעדיפים לקשר מאתר אחד למשנהו בשרשרת כאשר איכות התוכן הולכת ויורדת ככל שעולים בשרשרת. אם המאמר המקורי "חמש שיטות לקידום האתר" היה באורך 500 מילים, הגרסה "המקוצרת" שלו בבלוג עלום שם תהיה פשוט "מאמר מגניב שכתבתי על קידום אתרים".  אחרי עדכון הפנדה, העמוד המקוצר ייפגע ויוכל אף לפגוע בעמוד המקורי שאליו הוא מקשר. (ידוע כי אתרים לא איכותיים מורידים את קרנם של אתרים איכותיים הקשורים אליהם).
ספינינג : ספינינג הינו תהליך שבו לוקחים טקסט מסוים ועושים עליו מניפולציה כך שיראה כמו טקסט אחר לגמרי ולא טקסט מעותק. הספין בדרך כלל נעשה בצורה אוטומטית למחצה כאשר המשתמש בוחר באיזו מילה להחליף את המילה הנוכחית. לא רק שהתוצאה נראית לא טבעית  ולעיתים חסרת היגיון פנימי, לאחרונה גוגל למד לזהות את הספינים האלו ויודע לסמן אותם כטקסטים מעותקים ולא איכותיים.
כתיבה חפוזה : בעולם התחרותי של ימינו בו כותבי מאמרים ותכנים מתחרים בינם לבין עצמם מי ייתן יותר מילים תמורת סכום כמה שיותר קטן, תופעות כמו שגיאות כתיב מוגזמות (לא היה זמן להעתיק לוורד), חלוקה לא נכונה לפסקות ואפילו מילים מחוברות הן תופעות נפוצות שעדכון פנדה בהחלט נוגע בהן.

כיצד בכל זאת כותבים תוכן טוב?
למרבה הצער, קל הרבה יותר להגדיר מהו תוכן לא איכותי מאשר תוכן איכותי .ההנחיות החדשות של גוגל לבעלי אתרים אמנם מנסות לרמוז ,אך לא חושפות לחלוטין (בשל פחד מניצול לרעה) מהו תוכן איכותי, וכך מספר גדול של כותבי תוכן נותרו מבולבלים כשנתבקשו לכתוב טקסט "ערוך היטב" או כזה שנעשתה עליו "בדיקת איכות" מדוקדקת במיוחד. ההנחיות הותירו יותר סימני שאלה מתשובות.

ולמרות זאת, אם מנסים לתת תמונה כוללת של ההנחיות בשילוב ממצאים מאתרים איכותיים המדורגים היטב, הרי שמגיעים למסקנה שיש קודם כל לכתוב טקסט טבעי מעניין ומקורי, כזה שהקורא ייהנה לקרוא ובעיקר יעניק לו ערך מוסף. הערך המוסף אולי לא יבטיח מקום ראשון בגוגל, אבל יש לו פוטנציאל גדול הרבה יותר למשוך קישורים מאתרים אחרים ואף מרשתות חברתיות, ולאלו כבר חיש השפעה מהותית הרבה יותר. מעבר לכך,  סביר להניח שגוגל בהחלט יודע שאם הטקסט לכל הפחות חף מבעיות ,הוא מעניק לו נקודת קרדיט נוספות בדירוג.

לסיום, זכרו תמיד שאין זה משנה אם אתם כותבים תוכן, בונים אתר חדש או מפיצים סרטוני וידאו, נסו תמיד לפעול לטובת הגולש