הלוגו של מערכת כל יום


בפוסט זה אערוך סקירה של מערכת ישראלית חדשה בשם כליום, כלי חינמי למעקב אחר מיקומים בגוגל. אבל קודם כל, לטובת מי שאינו מכיר את הסוג הזה של כלי קידום אתרים, נתחיל מהסבר קצר על המהות והחשיבות של כלים אלה.

מהו מעקב אחר מיקומים?

כדי להצליח בעולם הדינמי וההפכפך של קידום אתרים, אנחנו חייבים לשמור על ערנות מתמדת ולעקוב אחר השינויים המתרחשים תכופות מבלי למצמץ לרגע.

בין הגורמים החשובים ביותר למעקב הוא כמובן מיקומי האתר שלנו בתוצאות החיפוש ביחס למילות המפתח הרלוונטיות: אחרי הכל, אחת המטרות העיקריות שלנו בקידום האורגני של אתר היא להביא אותו לראש רשימת התוצאות.

מעקב אחר השינויים במיקומי האתר שלנו יכול לעזור לנו לקבוע האם אסטרטגיית הקידום שלנו היא אפקטיבית ועושה את עבודתה, או שמא עלינו לערוך בה שינויים כדי לראות תוצאות. וזה לא הכל:

  • מעקב אחר מיקומי האתר שלנו עוזר לנו לזהות בזמן עדכונים של גוגל ושינויי מגמה בחיפושי המשתמשים, כך שנוכל לשנות את טקטיקות הקידום שלנו בהתאם למתרחש בשטח,
  • מעקב אחר מיקומי המתחרים שלנו יכול לעזור לנו לגלות במה הם מתמקדים והיכן נקודות החוזק והחולשה שלהם,
  • מעקב אחר מיקומים עוזר לנו לזהות רגעים קריטיים שבהם נוכל להקפיץ את האתר שלנו מעלה בצורה משמעותית – למשל במעבר מעמוד התוצאות השני לראשון.

בעבר, נאלצנו לערוך את המעקב הזה באופן ידני ולחפש את האתר שלנו בתוצאות החיפוש עבור כל אחת ממילות המפתח בנפרד, אבל היום קיימים לרשותנו מבחר של כלים למעקב אחר מיקומים שעושים עבורנו את עבודת הנמלים וחוסכים לנו הרבה זמן ומאמץ.

חלק מהכלים הללו הם בתשלום, חלקם חינמיים וכל אחד מהם מציע פיצ'רים שונים, כאשר המשותף לכולם הוא היכולת לבצע מעקב אוטומטי אחר קבוצה של ביטויים ואתרים נבחרים לאורך זמן.

ועכשיו שיישרנו קו בנוגע למטרה של כלי מעקב המיקומים בכללותם, אפשר לעבור לסקירה של השחקן הישראלי החדש בתחום – כליום.

 

 

כלי נוח ואינטואיטיבי לבדיקת מיקומים

בפעם הראשונה שנכנסתי לכליום היה זה דרך מכשיר הסמארטפון שלי, אז הופתעתי לגלות שהאתר אינו מותאם למובייל והחלטתי לוותר. אחרי כמה זמן שמעתי על הכלי שוב ממקור נוסף, וחשבתי שכדאי בכל זאת לתת לו הזדמנות נוספת, מה שהתגלה כנכון: מצאתי כלי שימושי, גמיש ונוח, שמציע בחינם את מה שכלים אחרים גובים עליו תשלום מכובד. בנוסף, נראה שהמפתחים שיפרו משמעותית גם את חוויית הגלישה במובייל והוסיפו לא מעט פיצ'רים חדשים.

כליום מאפשר ביצוע של מעקב אחר עד 30 אתרים ו-500 מילות מפתח בסך הכל, לעומק של 100 תוצאות החיפוש הראשונות עבור כל מילה.

הנתונים שמוצגים כוללים את כל המיקומים בהם מופיע האתר בתוצאות החיפוש של ביטוי מסוים: למשל, אם האתר שלי עולה בתוצאות החיפוש עבור מילת מפתח כלשהי במקומות 2, 3 ו-48, כליום יציג את כל שלושת המיקומים הללו, יחד עם הדפים הספציפיים באתר שלי שעבורם הוא מדורג.

ממשק המערכת והתפריטים שלה הם אומנם באנגלית, אך נותנת פתרון מושלם עבור מילות מפתח ואתרים בעברית. הממשק הוא אינטואיטיבי ונוח לשימוש, וכולל תצוגה גרפית של השינויים במיקומים, בנוסף לטבלה שמאפשרת סינון של הנתונים ומיון שלהם לפי הצורך. בניגוד לחלק מכלי המעקב שנתקלתי בהם עד כה, חישוב הנתונים של כליום הוא מהיר ואין צורך בהמתנה ארוכה כדי לקבל את המידע.

את הנתונים שנאספים על ידי הכלי ניתן לייצא לקובץ אקסל, הכולל בנוסף לנתונים הבסיסיים של רשימת המילים שנמצאות במעקב, המיקומים שלהן והשינויים במיקומים הללו, גם טאב שמציג סטטיסטיקות עבור כל URL ייחודי באתר: מספר המילים שעבורן אותו URL מופיע בתוצאות החיפוש, והתנודות בדירוג של אותן מילים במספרים וגם באחוזים.

ולסיום, יתרון מעניין שמציע כליום וקשור למעקב אחר מתחרים.

בתחילת העבודה שלי עם כליום הקמתי פרויקט עבור אתר אקראי שבחרתי לצורך ההתנסות הראשונית, והוספתי לו רשימה של כ-100 מילות מפתח רלוונטיות שאחריהן ביקשתי לעקוב. כחודשיים וחצי לאחר תחילת המעקב, חלה ירידה תלולה במיקומי אותו אתר ביחס למילות מפתח מרכזיות. הגרף הבא מציג את השינוי במיקומים ביחס לביטוי "קידום אתרים":

גרף המראה ירידה במיקומים

כדי לקבל תובנות לגבי המצב, החלטתי להתחיל מעקב אחר האתרים המתחרים ולראות מה מתרחש אצלם ביחס לאותן מילות מפתח. הקמתי פרויקט חדש עבור אחד המתחרים, והוספתי אליו את אותן מילות המפתח שאחריהן אני עוקב עבור האתר המקורי.

גרף מידע אודות אתר מתחרה

כפי שניתן לראות בתמונה, כליום מציג את מיקומי האתר החדש (המתחרה) עבור אותן מילות מפתח מרגע שהוספתי אותן לפרויקט המקורי, ולא רק מרגע ההוספה שלהן לפרויקט החדש. כך, קיבלתי למעשה תמונת מצב מקיפה של שני האתרים (המקורי והמתחרה שלו) במהלך שלושת החודשים האחרונים, על אף העובדה שהפרויקט של האתר המתחרה הוקם זה עתה. ואכן, הגרף של האתר המתחרה מציג תמונת מצב שונה למדי מזו של האתר המקורי, סוג מידע שיכול לסייע בעיצוב מחדש של אסטרטגיית הקידום להמשך הדרך.

לסיכום: בשורה התחתונה, התרשמתי לטובה מהכלי ונראה שיש כאן פתרון חינמי שמתחרה בהצלחה עם כמה מהשירותים בתשלום. אם אתם עדיין לא עוקבים אחר המיקומים שלכם, זה הזמן להתחיל – וכליום הוא כלי מומלץ כדי לעשות את זה.

תוכלו למצוא את האתר בקישור הבא: www.kolyom.co.il

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *