קידום אתרים

מושגים ישנים בקידום אתרים

המשפט הכי נפוץ (פחות או יותר) בתחום קידום האתרים הוא "אם אתה לא בעמוד הראשון בגוגל – אתה לא קיים!"
מי שאומר כך היום, או שהוא לא מבין את נישת הקידום או שהוא לא מספר את כל האמת או לחילופין אומר את זה מתוך אינטרס כלשהו.
זה נכון שבכל נישה יש בדרך כלל ביטוי אחד מרכזי שהוא הביטוי הכי תחרותי. למשל בתחום קידום האתרים הביטוי הכי תחרותי הוא "קידום אתרים" (איזו הפתעה).
הנקודה היא שבעמוד הראשון יש רק 10 תוצאות אורגניות. וכמה חברות קידום אתרים ופרילנסרים בתחום הזה יש? מאות! ואני מדבר על חברות פעילות שעובדות ברמה היומית בתחום הזה ולא על כאלה שעושים את זה פעם בכמה זמן וזה לא התחום המרכזי שלהם.
אז איך בכל זאת לכולם יש עבודה? איך בכל זאת אפשר לזכות בחשיפה ולקוחות חדשים שיגיעו אליכם מהתנועה האורגנית בגוגל?

קידום אתרים

כלל הביטויים

ראשית, בכל תחום שתבחרו לקדם, בנוסף לביטוי המרכזי שיכול להכניס מאות רבות ואף אלפי כניסות בחודש לאתר שלכם במידה ותופיעו בביטוי הזה במקום הראשון בגוגל, יש גם מאות ביטויים רלוונטיים נוספים שחובה לקדם גם אותם. כן-כן, קראתם נכון: מאות ביטויים רלוונטיים בכל נישה!
עכשיו בואו נעשה חשבון זריז: נגיד שכל ביטוי כזה במקום שיכניס לכם אלף גולשים חדשים בכל חודש כמו הביטוי המרכזי שאכן מסוגל להכניס כמויות כאלה של גולשים במידה ותופיעו איתו בעמוד הראשון – הביטויים הקטנים יכניסו לאתר שלכם רק 10 גולשים בכל חודש. ונגיד ואתם מופיעים ב500 ביטויים כאלה קטנים שכל ביטוי כזה יכניס לאתר שלכם רק 10 גולשים. בחישוב מהיר הביטויים הפחות תחרותיים יכולים להכניס לאתר שלכם 5000 גולשים בכל חודש.
את ההשוואה עשינו על ביטוי תחרותי שיכול להכניס 1000 גולשים אל מול ביטויים רלוונטיים אחרים אבל הרבה פחות תחרותיים שיכולים להכניס לאתר שלכם רק 10 גולשים. מה עם ביטויים שיכניסו לכם 100 גולשים כל ביטוי? מה עם הביטויים שיכניסו לכם לאתר 300 גולשים בכל חודש? אתם מבינים עכשיו למה חשוב לקדם לא רק את הביטוי המרכזי אלא המון ביטויים? אתם מבינים עכשיו שהמשפט "אם אתה לא בעמודבמקום הראשון בגוגל אתה לא קיים" לא רלוונטי ולא נכון?

תוכן איכותי

תוכן איכותי

בנוסף לשיטה הקלאסית של חקר מילות מפתח שמטרתו היא "לדוג" את הביטויים אותם הגולשים מחפשים בפועל בגוגל כדי למצוא את המוצר או השרות שלכם וכתיבת מאמרים שמטרתם היחידה היא לקדם את הביטויים הללו, ניתן ואף מומלץ בחום גם לכתוב תוכן איכותי שמיועד לאנשים שנכנסו לאתר ולא למנועי החיפוש. בכל עסק יש סיפורי הצלחה עליהם אפשר לכתוב, סיפורים על לקוחות ופרויקטים, תהליכי עבודה, מגמות בתחום, עדויות של לקוחות. לא חסר רעיונות לכתיבה על כל עסק אם מגדילים טיפה את הראש. לא כל תוכן באתר חייב לקדם ביטוי כזה או אחר. אפשר גם לכתוב תוכן שייתן ערך כלשהו לגולש, תוכן שיכול להפוך גולש ללקוח פוטנציאלי. תוכן איכותי יעשה גם את עבודת הקידום על ידי כך שיציף יותר ביטויים בהן האתר יתחיל להופיע בגוגל, גם בתנועה שהוא יקבל מהביטויים הללו, גוגל יראה שהאתר גדל ומתרחב, הגולשים יגיבו טוב יותר לתוכן מסוג זה ואולי אף ישתפו אותו ברשתות החברתיות, מה שיגרום לחשיפה נוספת של התכנים ושל האתר כולו וכמובן כניסה של גולשים חדשים לאתר.

כלל התנועה האורגנית לאתר

מלבד הריצה אחרי המיקום הראשון בגוגל, מאוד חשוב לראות את התמונה הכוללת של התנועה האורגנית מגוגל. יכול להיות מצב שבביטוי המרכזי האתר נמצא בעמוד 7 אבל יש אלפי כניסות אורגניות מגוגל לאתר. ויש לי לא מעט אתרים כאלה. זה לא מבטל את השיטה הישנה שאומרת "תהיה במקום הראשון בגוגל בביטוי הראשי" אבל זה גם לא אומר שאם אני לא במקום הראשון בגוגל בביטוי המרכזי אני לא קיים!

המרות המרות באתר

משהו שהמון מקדמים שוכחים משום מה ומנסים לרדוף אך ורק אחרי המיקומים בגוגל. יש לי אתר חנות מאוד גדול ומקודם. בתחילת דרכו הוא היה מאוד מבולגן מבחינת המבנה והתכנים כיוון שניסיתי לחשוב נטו SEO. יחד עם זאת הוא היה מעל שנה בעמוד הראשון בביטוי המרכזי של הנישה והודות לזה הוא קיבל המון תנועה אורגנית. אבל כיוון שהאתר לא היה ברור מבחינת המבנה – לא היו המרות כלל מהביטוי המרכזי! יתרה מכך, אחוזי הנטישה גדלו משמעותית ולמרות שהאתר כל הזמן גדל והתרחב בתכנים ובמוצרים חדשים והקישורים לא ירדו ואף נבנו בקטנה עוד קצת קישורים איכותיים: האתר ירד לעמוד 4-5 בביטוי המרכזי. מצב ההמרות השתנה משמעותית ברגע שהתחלתי לחשוב על הגולשים ולא על SEO וסדרתי את המבנה בצורה נוחה לגולשים.

חווית גלישה חוויית גלישה מעולה באתר

בכל אתר יש מה לשפר מבחינת חוויית הגלישה. מספר בדיקות קצרות בגוגל אנליטיקס, ניתוח דפים עם אחוזי נטישה גבוהים ועם זמן גלישה נמוך, בדיקת מהירות טעינת האתר, בדיקת התאמת האתר לכל הדפדפנים ולכל סוגי המכשירים, התאמת האתר לאנשים בעלי מוגבלויות, בדיקת מחירים והתאמתם לשוק באתרי חנויות. כל הדברים הללו יאפשרו לכם או ללקוחות שלכם לקבל המרות מהאתר המקודם, גם אם יש לו פחות תנועה מאתרים מתחרים וגם אם הוא לא ראשון בגוגל בביטוי הראשי שלו.

לסיכום:

לכל אתר טוב (מהיר, קל, יפה, נוח לגולש, בעל תכנים איכותיים) יש זכות קיום. גם בגוגל וגם ברשת כולה. אל תפחדו להיכנס לנישה כזו או אחרת כיוון שיש שם יותר מדי תחרות ואין סיכוי להגיע במהירות למקום הראשון. זה לא רלוונטי. תעשו את הטוב ביותר ותיהנו מהפירות.
בהצלחה!

 

אודות כותב המאמר:

לאון דייטש

לאון דייטש

לאון דייטש מBest-SEO
מקדם אתרים, בעלים של סוכנות השיווק האינטרנטי בשם Best-SEO, מרצה בקורס קידום אתרים של גביש פתרונות אינטרנט במכללת נס טכנולוגיות. עובד בתחום האינטרנט משנת 1996, בעל עסק עצמאי משנת 2001.

2 תגובות
  1. עידן שלומן
    עידן שלומן says:

    מאמר נחמד, אבל לא ממש הצלחתי להבין מה הקשר בין המשפט שרשמת, "אם אתה לא בעמוד הראשון בגוגל – אתה לא קיים!", לשאר המאמר.

    ברור שאם האתר מופיע על 500 ביטויים בזנב הארוך הוא יכול לקבל כמות כניסות כלשהי, השאלה באיזה מקום הוא מופיע על אותם ביטויים?

    בעמוד הרביעי או בעמוד הראשון ? – בסופו של דבר את הכסף עושים במקומות הראשונים בעמוד הראשון, אם אתה לא שם, אתה לא ממצא את מלוא הפוטנציאל של האתר שלך (מבחינת חיפוש). יתכן מאוד שרוב הכניסות מגיעות ממקורות אחרים (סושיאל, אינדקסים, פרסום ממומן כלשהו וכדומה).

    בלי קשר, לכל אתר יש זכות קיום אם בעל האתר רוצה לקיים אותו – גוגל היא לא שום צד במשוואה הזו.

    הגב
    • לאון דייטש
      לאון דייטש says:

      היי עידן
      תודה על התגובה!

      הקשר בין המשפט "אם אתה לא בעמוד הראשון בגוגל – אתה לא קיים!" הוא שם המאמר. שם המאמר כאמור הוא "מושגים ישנים בקידום אתרים".
      אני טוען שהמשפט "אם אתה לא בעמוד הראשון בגוגל – אתה לא קיים!" לא נכון היום, חשבתי שהסברתי את הנקודה הזו בצורה די ברורה 🙂

      אתה לגמרי צודק בזה שאם כל ה500 ביטויים יהיו בעמוד רביעי גם אז לא תהיה תנועה אורגנית לאתר ולא יהיו המרות.

      הדגש של המאמר הוא שלא חייבים לרוץ אחרי המיקום הראשון בביטוי המרכזי, שיש עוד ביטויים שחייבים לקדם מלבד הביטוי הראשי ושיש עוד המון דברים באתר שצריך לתת עליהם את הדעת.

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *