אם גם אתם שולחים קורות חיים ולא מקבלים תגובה כדאי לכם לקרוא את זה ואולי תוכלו לשנות את המצב.

אתחיל בזה שאומר שאני לא בצד שמחפש עבודה אני בצד השני וזה לא סוד שכל שם שמגיע אליי עובר בדיקה יסודית בגוגל וברשתות החברתיות.
אני מחפש למצוא מידע אודות המעומד ששלח קורות חיים.
ולא פעם מעומדים נפסלים כבר בשלב הזה.
אז החלטתי לכתוב כמה טיפים שיעזרו למחפשי עבודה ברוב התחומים.

חשוב שתבינו שלמידע המופיע על שמכם יש כוח להשפיע אם תזומנו לראיון עבודה או לא.
בואו נתחיל בכמה טיפים ותראו כיצד אתם משפרים את הנראות שלכם באינטרנט.

אני מציע שבזמן הקריאה של הכתוב כאן תבצעו מספר פעולות:

  • הקלידו את שמכם בגוגל
  • התחברו לפייסבוק שלכם ובידקו מה ניתן לראות בפרופיל שלכם מבלי להיות חבר שלכם.

לאחר שני אלה שתכף נמשיך איתם נבין מה האפשרויות שעומדות לפנינו
המטרה מאחורי ניהול של מוניטין באינטרנט היא להשיג שליטה בתוצאות המופיעות על שמכם.
אם נשיג שליטה שכזאת תוכלו לדעת שמעסיק פוטנציאלי מוצא בתוצאות החיפוש בדיוק מה שאתם רוצים שהוא ימצא.
חשוב לא פחות שקורות החיים ששלחנו למעסיק מתאימים למה שתוצאות החיפוש שלנו מציגות.

סיפור קצר:
מקבל קורות חיים של בחור בן 28 על פי קורות החיים שלו האיש מומחה קידום אתרים שעוסק בתחום X שנים.
בדיקה מהירה על שמו ומספר הנייד שלו מציגה תמונה קצת שונה.
מצאתי תוצאה מהמכללה בה למד קידום אתרים וזה קרה רק שנה קודם, בקורות החיים צויין תאריך אחר.

מעבר לכך עוד עלה בתוצאות תחומי עיסוק אחרים של האיש בתקופה הזאת שלא תואמים את קורות החיים.

עברתי לפייסבוק – הצלחתי למצוא את הפרופיל של הבחור, ראיתי שלמרות הניסיון ה"עשיר" שלו בתחום הוא לא חבר בקבוצות המוכרות והמובילות בתחום
בין חבריו בפייסבוק כמעט ולא נמצאו אנשים מהתעשייה.
קצת טיול באלבומי התמונות וראו איזה פלא בתקופה בה רשם שהוא עסק בקידום אתרים בילה בחופשה ארוכה בחו"ל עם חברים העלה תמונות בשפע
לפייס.

מיותר לציין שהוא לא הוזמן לראיון עבודה.

מה כן הייתי מצפה למצוא בתוצאות חיפוש לפי קורות החיים ששלח:
הופעה בדיונים בקבוצות המקצועיות ובפורומים, כן למצוא בלוג אישי או אתר שעוסק בתחום.
למצוא בין חבריו בפייסבוק מקדמי אתרים נוספים.
והייתי מצפה למצוא אמינות שהפרטים בקורות חיים ישקפו את מה שנמצא בתוצאות ולא סיפורים.

זה סיפור של מקרה קיצון שגם היה קל למצוא את החורים בגבינה.

אז איך אתם יכולים לשפר את הנראות שלכם באינטרנט ?
נתחיל ונדבר על גוגל
ביצעתם קודם בדיקה בגוגל על שמכם עברו על התוצאות שעולות האם הן שלכם ? והאם הן משקפות את תחום העיסוק שלכם ?

ראשית יתכן ואין עליכם כל מידע בגוגל.
לא פעם ניתן למצוא בתוצאות מידע על עניינים משפטיים שהיו לכם.
פרסמת בלוח יד שנייה או כתבתם הודעה מוזרה באיזה פורום.
יכול להיות שעסקתם בתחום אחר או שיש לכם הובי שאתם מאוד אוהבים.
חס וחלילה אולי מישהו כתב עליכם משהו.
הדבר הגרוע ביותר שיש עוד אדם עם שם זהה שקשור שעוסק בפלילים.

לא ממש משנה מה מופיע על שמכם עכשיו באמת בואו נשפר
אני לא לוקח לדוגמה את התחום שקרוב אליי נושא השיווק באינטרנט אך ההמלצות מתאימות לכל תחום.

  1.  אתר אישי – אין ספק שבעידן שלנו כדאי שיהיה לכם אתר אישי סוג של כרטיס ביקור אקצין ואומר קורות חיים באתר אינטרנט
    לא חייב להיות אתר מורכב ומלא תוכן לצורך זה מתאים גם אתר חינמי ב WIX או וורדפרס קום.
    דאגו להיכנס ולעדכן שכשצריך, ספקו מידע אודותכם ותחום העיסוק שלכם.
  2. הצטרפו לפורומים וקיהלות מקצועיות הקשורות לתחום העיסוק שלכם, פיתחו פרופילים על שמכם האמיתי ולא איזה כינוי מצחיק.
  3. אם אתם בעלי ניסיון בתחום צרו קשר עם בעלי בלוגים ואתרים חזקים בתחום ובקשו לפרסם כתבה באתר. כתבה באתר העוסק בתחום
    תבליט את המקצועיות שלכם בעני מעסיק פוטנציאלי.
  4. למשקיענים השקיעו בסרטון יוטיוב מושקע אודותכם.

ניתן לזרז את התהליך באמצעות קידום אתרים אך ניתן לתת לגוגל לעשות את זה לבד ובקצב שלו.

בדף תוצאות של גוגל יש מקום ל 10 תוצאות יצרו חומרים עם שמכם בכמה אתרים, בלוגים פורומים.
לא מזמן קיימתי רעיונות עם בוגרי קורסים שלי.
זכיתי מכמה מהם לתשובה שמאחר והם שכירים הם לא זקוקים למיתוג וחשיפה, כאן בדיוק הטעות שלהם תארו לעצמכם כיצד יראה
ראיון העבודה הבא שלכם כאשר אתם מגיעים עם אזכוריים ממתגים בגוגל.
את חלקם זה שכנע חלקם פחות.

תזכורו שניתן ללמוד עליכם המון מתוצאות החיפוש בגוגל אפילו איזה מוזיקה אתם מעדיפים לשמוע במידה ויצרת לכם פליליסט ביוטיוב.

פייסבוק ורשתות אחרות:

כאן הסיפור הוא שונה לגמרי מאחר ובפייסבוק אני רק יכול לראות את מה שבחרת שאראה.
אצל רובינו הפרופיל האישי נגיש לכולם.
ב 5 דקות של גלישה בפרופיל שלכם ניתן ללמוד עליכם המון.

תבדקו לאיזה קבוצות אתם מחוברים אליהם ושאלו את עצמכם האם יש כאן משהו שלא כדאי שיופיע ?
האם יש דפים שעשיתם להם לייק והם פחות רלוונטיים היום ?
האם יצא וכתבתם פוסטים גזעניים, או הפוגעים באדם אחר ?
יש להיזהר גם מפוסטים המביאים דעה פולטית כזאת או אחרת ?
לא פעם בין החברים שלנו בפייסבוק יש גם אנשים שאנחנו לא באמת חברים שלהם, חלקם אולי מוכרים ובעייתים.

חלילה אני לא רוצה לבטל את החופש הדיבור לאף אחד בפייסבוק.
אך במידה והפרופיל האישי שלכם יציג למעסיק פוטנציאלי מידע שהוא באופן אישי לא מתחבר אליו יש כאן בעיה.
אני מדבר כמובן על דעות קיצון לכאן או לכאן.

סתם סיטואציה שעולה לי עכשיו האם האדה נאמר להפועל בצורה בולטת בפייסבוק תגרום למעסיק אוהד קבוצה יריבה לוותר על מועמד ?
הזוי אם כן אבל מתאר לעצמי שיכול לקרות דבר כזה.

גם כאן בפייסבוק יש לכם לא מעט מה לעשות
שנו הגדרות מי יכול לראות מה בפרופיל שלכם.
השקיעו מחשבה בכתיבת האודות אולי בטעות נשאר שם מפעם "אני לא עובד עובדים בשבילי" או בחלק של ההשכלה "אוניברסיטה של החיים"
הצטרפו לקבוצות מקצועיות רלוונטיות, שתפו תכנים שיצרתם בתחום, העלו תיק עבודות.
וסננו חלק מהסטטוסים הישנים שלכם.

לסיכום:
יש לכם הרבה מה לעשות כדאי שהמעסיק הפוטנציאלי התרשם מהמידע שמופיע ברשת עליכם.
זה בידיים שלכם מה המעסיק הזה יוכל למצוא כשהוא יחפש עליכם מידע.
אמינות חשובה לא פחות דאגו שכל המידע כולל קורות החיים יהיה אמיתי.
תזכרו תמיד שלכול פעולה שאתם עושים ברשת יש תיעוד ויש הסטוריה.
אני די בטוח שברגע שתטפלו במידע שמופיע על שמכם יש סיכוי גבוהה יותר שמעסיקים יזמנו אתכם לראיון.
שיהיה בהצלחה…

 

יש לכם טיפים נוספים לגולשים שלנו ? הגיבו ונשמח לשתף אותם

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *