לפני כמה שבועות, כתבנו כאן על חברות קידום אתרים שמתמחרות את עצמן במחירים נמוכים במיוחד ולא תמיד נותנות תמורה ללקוח. היום לעומת זאת, נדבר על חברות קידום אתרים שהרבה פעמיים נותנות ללקוח שרות מצוין, אבל לא תמיד יודעות כיצד להגיש לו את התוצאות בסוף החודש או אפילו להתנהל מולו ברמה היום יומית.

מילות מפתח

רוב הלקוחות שאינם באים מרקע של קידום אתרים ולא עבדו עם חברות קידום רבות בעבר, מעוניינים להיות במקום כמה שיותר גבוה במילים החשובות להן. מנקודת המבט של מקדם האתרים, לפעמיים עדיף לקדם דווקא מילים אחרות אם יש להן יותר נפח חיפוש או שיותר קל לקדם אותם. בכל מקרה, חשוב להגיע להסכמה על מנת לגבש תוכנית עבודה מסודרת שתספק את שני הצדדים.

מסיבה זו, הלקוח חייב לדעת היכן הוא ממוקם במילות המפתח שנבחרו בסוף כל חודש. המקדם יכול להוסיף הערות לגבי כמות התנועה שהתקבלה מכל מילה ולחוות את דעתו האם יש להמשיך מגמה זו, אך ההחלטה הסופית נמצאת בידי הלקוח.

קישורים

סוגית הקישורים היא אחת הסוגיות היותר קשות כאשר עובדים מול הלקוח: יש לקוחות שמספר הקישורים לא מעניין אותם כלל כול עוד התוצאות משביעות רצון. לעומת זאת, יש לקוחות שרואים בקישורים סוג של ממד כמותי לעבודה, ורוצים לדעת כמה קישורים נוצרו בחודש האחרון ומאיפה כל אחד מהם הגיע.

במקרים כאלו, חשוב לתת ללקוח את  כלהמידע ולא להסתיר ממנו שום דבר. אם אתם נוהגים להשתמש בשיטות בניית קישורים אגרסיביות ולא קלטתם איזה סוג של לקוח עומד בפניכם, עדיף "להתוודות" כמה שיותר מהר ולתת ללקוח להחליט האם הוא מוכן להתמודד עם רמת הסיכון בשיטה שבחרתם – אחרי הכול, הוא בעל האתר.

בעיות תוכן ומבנה

זהו השלב שהמון מקדמי אתרים נוטים להתעלם ממנו למרות חשיבותו הגבוהה  : ברוב האתרים שנבדקים בפעם הראשונה, יש שילוב של בעיות תוכן ובעיות מבנה אשר מונעות מהאתר להגיע למיקומים האופטימאליים. גם אם הלקוח נתן לכם כניסה למערכת  הניהול שלו או שאפילו אתם בעצמכם בניתים לו את האתר, חשוב שהוא יידע בדיוק אילו שינויים אתם מבצעים.

לשם הדגמה , הוספת עשרה דפים שונים של צימרים בצפון לכל יישוב בגלל העליון אולי נשמע לכם כמו רעיון טוב ללכידת הזנב הארוך, אבל ממש לא בטוח שהלקוח רוצה להציג ללקוחות שלו אתר עמוס ומבלבל כל כך. גם כאשר מדובר באתר לווין, חשוב לקבוע מה יהיה טיב הקשר בינו לבין האתר הראשי והם יהיה זיהוי תדמיתי בניהם או לא.

חשוב להוסיף שלעיתים נתקלים בלקוחות עקשניים שלא מוכנים לבצע שום שינויי תוכן באתר , ובמקרה זה יהיה קשה מאוד להגיע איתם למקומות הרצויים.  אם שום דבר לא עוזר, זה לא פשע לנסות ולשחרר קצת את החבל, לתת ללקוח לקבל חוות דעת שנייה ולהיווכח בעצמו שאין מנוס מלבצע את השינויים. התקווה היא שהלקוח יבין שטעה ושעדיף לו להמשיך לעבוד אתכם, מאשר לנסות ולחפש חברת קידום אחרת. (תהליך מאוד לא פשוט גם עבור הלקוח).

עמידה ביעדים כללים

לסיום, ישנם גם לקוחות שמגיעים מרקע של ניהול אתרים גדולים ויציבו לכם יעדים כמו הגדלת כמות הגולשים הכללית ב – 20% או הגדלת התנועה לעמוד מסוים בדומה לקמפיין PPC (רק שכאן התנועה תצטרך להיות אורגנית). אלו בדרך כלל הדברים שהכי קל לשקף בדו"ח סוף חודש, אבל אם לא תסבירו מדוע כן עמדתם או לא עמדתם ביעדים , תאבדו מהר מאוד את האמון של הלקוח, וזה חבל, כי דווקא לקוח שאפשר לדבר איתו בגובה העיניים, הוא הלקוח שהכי קל לעבוד איתו.

הבמה שלכם

לסיום, כיצד אתם עובדים מול הלקוחות? ואולי אתם בעצמכם לקוחות שהגיעו לכאן בגלל חוויה נעימה או פחות עם חברת קידום האתרים שלכם? נשמח אם תגיבו ותאירו את עינינו.

4 תגובות
  1. TopMedia
    TopMedia says:

    מזדהה עם מה שאמרת, בעיקר בעניין בעיות תוכן ומבנה שעליהם מקדמי אתרים רבים פוסחים. אני באופן אישי מתחיל דווקא עם "הפינה" הזו. וכשהלקוח אינו מוכן לשינויים גם לאחר שקיבל הסבר בנוגע למשמעות העמוקה של הדברים, אין מה לעשות פשוט עובדים קשה יותר.

    בנוגע לאלו שבאים מהרקע אני לרוב רואה בכך בעיה כי הלקוח שריין לעצמו כל מיני תפיסות שגויות הקשורות לקידום. לפעמים מפאת חוסר המקצועיות שלו, הוא נוטה להתווכח ונתפס בדברים שגויים שאין לנו מושג מאיפה הוא המציא 🙂 ושוב, אין מה לעשות, עדיף לזרום עם הלקוח במקום לאבד אותו.
    כמובן שהמטרה העיקרית היא תמיד הצלחת הפרויקט ולא רק להסכים בלית ברירה עם כל ההערות של לקוח זה או אחר.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *