רגע לפני חג הפסח שגם נקרא חג החירות
הנה משהו קטן שיכול לשחרר אתכם מעבדות שיחות הטלפון מיותרות עם לקוחות פוטנציאלים.
רגע לפני שאתם שורפים שעות בלהסביר את תהליך העבודה בדקו האם אתם והלקוח הפוטנציאלי מתאימים בכלל.

שאלות שכדאי לשאול לקוח פונטציאלי לקידום אתרים
את השאלות האלה אספתי ממספר רב של שיחות של מתעניינים בשירות.
שאילת השאלות האלה בשלב מקדים של השיחה יכול לקצר שיחה עם לקוח לא רלוונטי אליכם תוך דקות.
כבר בזמן השאלות מתחיל תאום הציפיות בינונו.

  • מה היית רוצה שיקרה כתוצאה מתהליך הקידום ? והפרסום באינטרנט ? מה המטרות העסקיות שלך ?
    כמעט כולם אומרים שרוצים להכניס יותר כסף מהאינטרנט, ככל שהתשובה של הלקוח ממוקדת יותר כגון הגדלת תחום
    פעילות אחד מהאתר כך הושקעה מחשבה עמוקה יותר שלו לפני הפנייה.
    אך מאוד חשוב להקדיש כמה דקות ולהבין את הצורך האמיתי של העסק הזה. כדאי להסתכל על האתר ועל התחום, ולהיות ראלים
    כבר בשיחה הזאת לגבי המטרות והיכולות שנברר אותן בהמשך השאלות.
  • האם יש לך מתכנת / בונה אתרים שעובד איתך ? האם אתה ערוך לביצוע שינויים באתר במקרה הצורך ?
    כבר פחות נפוץ היום שאני מקבל תשובה שלילית אך בעבר הרבה אנשים בנו אתר ולא ידעו אצל מי כמה ולמה.
    רק ידעו שהם משלמים על אחסון.
    מבחינתי עניין הטיפול הטכני באתר הוא קריטי וחשוב גם להבנה האם יש שליטה על האתר או לא.
    מיד מתברר גם מי בנה לבד על פלטפורמה כלשהי ומי שכר חברת בניית אתרים.
    חשוב לי שיבוצעו שינויים במבנה האתר במידת הצורך ושיש מי שיכול לבצע אותם מטעם הלקוח כשלב ראשון.
  • האם הדומיין של האתר שלך ובשליטתך ? והאם יש לך עוד דומיינים הקשורים לאתר הזה ?
    שאלה הזאת למדתי על בשרי כמה היא חשובה בתחילת דרכי.
    שליטה על הדומיין על ידי הלקוח היא קריטית במיוחד כשרוצים להעביר את האתר אחסון או אפילו בנייה של אתר חדש.
    הדומיין הוא נכס וברגע שהוא מקודם ערך הנכס עולה חבל לגלות שלאחר שדרוג הנכס הוא שייך למישהו אחר ולא ללקוח.

    שאלת הדומיינים הנוספים חוסכת זמן בגילוי של שכפולים ודומיינים נוספים המפנים לאותו אתר.

  • מה היכולת שלך לכתוב תכנים חדשים לאתר ? האם תהיה מוכן לרכוש תוכן מכותב מאמרים ?
    תוכן חדש באתר הוא חשוב לקידום האתר וחשוב עבור ערך מוסף לגולשים, חלק מהלקוחות יכולים ואוהבים לכתוב תוכן חדש
    לקהל הגולשים שלהם באתר שזה מעולה.
    רבים מהלקוחות לא בנויים לכתוב תוכן לאתר, וחלק מהם גם לא מוכנים שמישהו אחר יכתוב עבורם כי רק הם יודעים מה לכתוב
    על העסק שלהם.
    מראש אני מזהה כאן את הבעייתים.
  • האם האתר קודם ? אילו פעולות בוצעו עד היום ? במידה וכן על ידי מי בוצעו ?
    לא פעם מגיעים לקוחות לאחר עבודה עם חברת קידום אחרת, הידיעה שבוצעו פעולות קידום מבהירה לי שאני צריך לבדוק לעומק
    מה בוצע וכיצד בוצע לפני חתימה על הסכם עבודה עם הלקוח, ובמידת הצורך אוכל להתריע על סכנת קריסה של האתר בתוצאות החיפוש
    כתוצאה מפעולות קידום קודמות שיש לתקן.
    מקרה אמיתי הזהרתי לקוח שלדעתי האתר שלו על סף ענישה בגוגל, שבוע לפני חתימה על ההסכם האתר נמחק בפעולה ידנית מגוגל.
    שווה לבדוק, הרי עם האתר היה מזנק למקומות ראשונים בשבוע הראשון לעבודה אז הלקוח היה אומר שזה מעבודה של חברת הקידום הקודמת.
    אם האתר היה נופל בתוצאות זה משהו שאתם עשיתם 🙂
  • מול מי מתבצעת העבודה בחברה ? כמה אנשים קשורים לאתר האינטרנט ?
    מתאים ללקוחות שיש להם כמה עובדים, חשוב כבר עכשיו שהלקוח יבין מול מי מתבצעת העבודה בחברת הקידום.
    וחשוב לדעת מול מי בחברת הלקוח אתם מתנהלים, לפעמים נוצרים מצבים של יותר מדי מעורבים בדבר וחוסר סדר.
    כאן כדאי להבהיר נהלי עבודה.
  • אילו פעולות מבוצעות ברשתות החברתיות ? באוף ליין ?
    ללקוחות מסויימים מבוצעות פעולות יח"צ ופעולות ברשתות חברתיות שניתן לרתום לקידום האתר.
  • אחת השאלות החשובות שיכולה לקצר לכם את השיחה והלגיע למרכיב מרכזי בשיחה היא השאלה הבאה
    כדאי למצוא את הרגע הנכון בשיחה וכמה שיותר מוקדם עדיף.

    מה תקציב הפרסום שלך לאינטרנט ?

    שאלה זאת מובילה אותנו מיד לטווח המחירים ותוכל מיד להבהיר גם לכם וגם ללקוח האם אתם משדרים על אותו הגל.
    השאלה הזאת חסכה לי במשך השנים עשרות שעות שיחות בטלפון מדי חודש.
    לאחר תקופה ארוכה שבה הייתי שורף שעה בטלפון עם לקוח פוטנציאלי מצאתי שהשאלה הזאת יכולה לקצר את השיחה לכדאי רבע שעה.
    רוב הלקוחות הפוטנציאלים לא הגדירו תקציב לפרסום באינטרנט ולא עובדים עם תקצירים מוגדרים ומסודרים, זה בסדר. אך רובם גם לא יודעים מה העליות.
    השאלה מבהירה מיידת את טווח המחירים וכל אלה שתקשרו וחשבו שזה שירות של 200 שקל בחודש הבינו שהם ואני לא בכיוון.
    וכך נחסכו להם המון שעות ברברת מיותרת של הסבר התהליך לפני הבנת העלויות.

בנושא הזה אני מדבר גם על לקוחות גדולים ולא רק קטנים, רק שאני כן חושב שהגדולים מודעים לעלויות בתחום.
אבל כמדברים בטלפון עם מנכל או סמנכל של חברה גדולה שמצפים למכור במליונים מהאינטרנט ולהוציא 1000 שקל באינטרנט
זה לא בשבילי.

כמה שאלות שקצת יותר קשה לשאול והלוואי והיה דרך ממשית לשאול אותם ככה :

  • האם אתה קרציה ?
  • האם אתה משלם בזמן ?
  • האם אתה סבלני ?

אם יש לכם עוד רעיונות לשאלות שכדאי לשאול רשמו אותן בתגובות
חג חרות שמח

2 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *