קידום אתרים במערכת קוד פתוח

החלום הרטוב של כל מקדם אתרים הוא לקדם אתר שנמצא בשלבי בנייה, וזאת מכיוון שרוב החולשות של אתרי אינטרנט בתחום הקידום נוגעות למבנה הבסיסי של האתר. כאשר האתר כבר עלה לאוויר, הרבה יותר קשה לשכנע את בעל האתר שצריך לבצע שינויים מן הייסוד, אלא אם כן הוא בעצמו תכנת או עיצב את האתר ויכול לפנות את הזמן הדרוש כדי לבצע שינויים.

כל זה נכון למקרים בהם בונים אתר מן הייסוד, אך בשוק קיימים גם לא מעט אתרים המבוססים על קוד פתוח ומערכות ניהול תוכן. מדובר בפתרון נהדר עבור המשתמש הממוצע שלא מבין בכל רזי האינטרנט כגון HTML, CSS, ועוד מושגים שלפעמיים נשמעים כמו סינית. במערכות הקוד הפתוח פשוט מדביקים את הטקסט כמו בוורד ותוך מספר שניות יש עמוד או מאמר חדש! כן, זה עד כדי כך פשוט.

לאתרים בקוד פתוח יש יתרון גדול גם כאשר מדובר בקידום אתרים מכיוון שההיררכיה הבסיסית שלהם בנויה בצורה טובה והם מאפשרים לשלוט ברוב הגדרות העמוד הבודד החשובות למנועי החיפוש (מאפייני ה – on page).

עם זאת, חלק ממערכות ניהול התוכן הללו מחייבות שימוש בתוספים מסוימים על מנת שיהיה ניתן לקדם אותם בצורה הנכונה. לדוגמה, כל מי שמשתמש באתר הבנוי על   Wordpress ומקדם אותו בעצמו, בוודאי שמע על התוסף המפורסם "All in One SEO".

דוגמה נוספת – ג'ומלה

בשנים האחרונות, מערכת ניהול התוכן ג'ומלה צוברת לה לא מעט אוהדים בארץ ובעולם וכיום היא נחשבת למערכת המובילה בתחומה. בהתאם לכך , חברות רבות לבניית אתרים מציעות שירותי בניית אתרים בג'ומלה, גם אם לא תמיד ניתן לזהות זאת באתר המוגמר (וזאת הודות לעיצוב הגמיש מאוד שהמערכת מאפשרת).

בראש ובראשונה, מומלץ שאתר הבנוי על ג'ומלה יאוחסן בשרת מהיר וזמן עליית העמוד הממוצע לא יארך יותר משניה או שתיים. זאת מכיוון שגוגל החל למדוד גם נתונים אלו ולהכניס אותם לתוך הדירוג הכללי של האתרים במנועי החיפוש.

שנית, בגרסאות האחרונות של ג'ומלה יש תוסף המאפשר לשכתב את הכתובות של דפים מסוימים באתר, כך שיכללו מילת מפתח באנגלית או בעברית. תכונה זו חשובה במיוחד כאשר מקדמים בזירות תחרותיות בהן כל פסיק יכול לקבוע האם האתר יופיע מעל המתחרים או מתחתם. תוספים מתקדמים יותר שהופכים גם את משימת הקידום הכי מורכבת למשחק ילדים, יכולים לרכז את הגדרות ה – Title וה – Meta Description של העמודים הייחודים באתר במקום אחד, וכך להקל על עריכה ידנית שלהם.

תוספים אחרים של ג'ומלה מיועדים לשלבים מאוחרים יותר של הקידום. לדוגמה, ישנו תוסף המתריע על כפילויות בתגי המטה מבלי צורך להיעזר בכלי מנהלי האתרים של גוגל, אשר המידע בו אינו מתעדכן בזמן אמת. למעשה האפשרויות הן בלתי מוגבלות, כל עוד מוצאים את התוסף הנכון (בג'ומלה קיימים לא פחות מ – 9000 תוספים ואפילו תוספים לתוספים).

מספר דגשים נוספים

בהמשך לכל מה שנכתב עד כה, חשוב להבין כי גם התוספים הטובים ביותר לקידום לא יכולים לתרום הרבה לאתרים שלא בנויים בצורה נכונה ברמת התוכן. למשל, אם בעמוד הבית של האתר אין מספיק טקסט , אלא רק תמונה גדולה או גלריית פלאש, יהיה קשה לקדם אותו בכל מערכת ניהול תוכן שהיא, לא משנה עד כמה טובה היא.

דבר נוסף : מן הסתם, לכל מערכת ניהול תוכן יהיו תוספים אחרים, אך באופן כללי , ככל שהמערכת זוכה לתמיכה גדולה יותר מקהילת הפיתוח שלה, כך מגוון ואיכות התוספים יהיו טובים יותר. זאת הסיבה שכדאי להיזהר מחברות בניות אתרים המשתמשות במערכת קוד פתוח פחות נפוצות ומוכרות.

לסיום, לפני שחותמים עם החברה על חוזה לבניית אתר, מומלץ לעשות קצת שיעורי בית : לפתוח את גוגל ולחפש המלצות על המערכת ומאמרים העוסקים בהתאמה שלה לקידום אתרים (באנגלית – SEO).

בהצלחה!

Winweb  הינו סטודיו מקצועי אשר הוקם ב 2008 ע"י ראובן אקרמן. הסטודיו מתמחה בעיצוב אתרים בניית אתרים הקמת פורטלים חנויות וירטואליות בניית אתרים קוד פתוח בניית אתרים בג'ומלה קידום אתרים

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *