בשנים האחרונות חברות אחסון האתרים מנסות להציע לנו חבילות אחסון מיוחדות המותאמות (לדבריהן) במיוחד לקידום אתרים. האם באמת יש דבר כזה ובמה בדיוק שונה האחסון הזה מאחסון אתרים רגיל?

IP  ו – C Class

ראשית כל, יש להבין כי כל אתר ברשת האינטרנט נמצא על גבי כתובת מסוימת הנקראת כתובת IP ומורכבת מארבע ספרות שונות. כאשר אנחנו מקלידים כתובת מסוימת בדפדפן, הבקשה נשלחת אל השרת האחראי על פענוח הכתובות, והוא מתרגם את הכתובת הזו לאותו מספר IP. כאשר מספר ה – IP של שני אתרים זהה לחלוטין או ששלושת המספרים הראשונים משמאל זהים, אומרים  כי הם נמצאים על אותו C – Class וזהו אחד מהסיגנלים אותו יודע גוגל לפענח על מנת לזהות כי קיים קשר מסוים בין שני אתרים.

במקרים מסוימים, כאשר יש יותר מדי קישורים לא טבעיים בין שני אתרים היושבים על אותו C Class ועוסקים בנושאים דומים (בדר"כ), גוגל עשוי להתייחס אליהם כאתר אחד ולהתחיל לפגוע בדירוגים של אחד מהם על מנת לשמור על המגוון והניטרליות של תוצאות החיפוש.

אחסון SEO – כמה כתובות C Class אתם רוצים?

אחסון לצרכי קידום אתרים מציע לבעלי אתרים מספר כתובות C – Class שונות כך שהם יכולים לקשר לכאורה בבטחה בין אתרים שונים , כאשר כל אתר יושב על כתובת C Class שונה ולכל היותר, רק שני המספרים הראשונים מצד שמאל זהים. בחבילות אחסון כאלו, מחיר החבילה נקבע לא רק לפי נפח התעבורה ושטח האחסון, אלא גם לפי מספר כתובות ה – C Class  העומדות לרשות הלקוח.

אחסון SEO הוא עדיין אחסון משותף

לכאורה אחסון SEO הוא פתרון מצוין שעונה על כל הצרכים של מקדם האתרים הממוצע, אך האמת היא שיש עדיין בעיה אחת עיקרית והיא שאחסון SEO הוא עדיין אחסון שיתופי ועל אותה כתובת C Class יכולים לשבת מספר אתרים של משתמשים שונים. אחסון ייעודי עם כתובת IP פרטית הוא בדרך כלל יקר יותר , ובוודאי אם אנחנו זקוקים למספר כתובות שונות.

כפועל יוצא מכך, כאשר אנחנו מחליפים קישורים עם מקדמי אתרים אחרים שגם כן רכשו חבילות המותאמות לקידום אתרים באותה חברת אחסון שלנו, עלינו לוודא שההחלפה לא מתבצעת בין שני אתרים היושבים על אותה כתובת. למרבה המזל, ניתן לפתור זאת בקלות על ידי שימוש בכלי כמו IP Checker של SEO Chat. הכלי הזה מתרגם כתובות רגילות של עד עשרה אתרים ל – IP ומתריע כאשר כמה מהם יושבים על אותו C Class.

מהירות עליית האתר – גורם חשוב נוסף

בנוסף לכתובת ה – IP של האתר , ישנו גם עניין מקום האחסון הגיאוגרפי שלו וזו דילמה שלא מעט בעלי אתרים נאלצים להתמודד עימה: מצד אחד, אחסון בחו"ל הוא זול יותר ובעיקר נפח התעבורה גדול יותר , מצד שני, הגישה מהארץ לאתרים המאוחסנים בחו"ל היא איטית יותר בגלל שהמידע עובר בין שרתים שונים ברחבי העולם. מצד שלישי, גוגל הודיעה כי היא מתחילה להתחשב גם בזמן עליית האתר בקרב קהל היעד העיקרי שלו (ולא בהכרח בזמן שלוקח לעכביש שלה לסרוק אותו).  המשמעות היא כי לאחסון מקומי יכול להיות יתרון נוסף מבחינת SEO ובשנים הקרובות צפוי כי חשיבתו של הפרמטר אף תלך ותגדל. במידה ואי אפשר לאחסן בארץ, אפשר עדיין לנסות ולבצע אופטימיזציה לקוד האתר כך שיעלה יחסית במהירות גם משרת בחו"ל, זאת בעיקר על ידי הסרה של סקריפטים שאינם בשימוש, עריכה של קבצי עיצוב שמנים (CSS) והורדת אלמנטים גרפיים לא נחוצים.

4 תגובות
  1. גול
    גול says:

    אחסון אתרים בחו"ל לא מהווה שום בעיה מבחינת הקידום של האתר, ועל מגבלת זמן הטעינה שלו ניתן להתגבר כפי שהזכרת במאמר. יותר מזה אני חושב שהסיכוי שמישהו יחליף איתך קישור בארץ וישב איתך על אותו שרת הוא גבוה מאשר מישהו שמאוחסן בחו"ל.

    הגב
  2. ראובן
    ראובן says:

    שלום רב
    לאחר ניסיונות של שנים באחסונים בארץ ובחול אפשר להגיע למסקנה: שישנם הרבה שרתים בחול מהירים יותר ואיכותיים.
    בחו"ל הציוד חדשני יותר התוכנות חדישות ביותר והשירות ברמה בכמה מונים יותר גבוהה מאשר בארץ, לדוגמה בחול אתה מקבל cpanal לכל דומיין גיבוי יום יומי,
    ותמיכה 24 שעות ביממה לא רק על נפילת האתר,
    ובמחירים הוגנים.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *