בכל ים המידע שאני קורא ושומע על תחום קידום אתרים בגוגל, אני שם לב שיש כאלה שפיספסו את הבסיס.
הבסיס לתהליך קידום אתרים הוא "סדרו את האתר כך שיהיה טוב לגולש", נכון להזכיר את מגבלת שפות התכנות שמנועי החיפוש עוד לא מתמודדים איתם.
קידום אתרים בגוגל זהו תחום ענק וגיליתי לאורך הזמן שאין שחור ולבן בעניין.
יש מגוון רחב של טכניקות שאיתם עובדים מקדמים.

קידום של אתר זה הרבה מעבר לקישורים או צפיפות מילים כזאת או אחרת.
על האתר באמת להיות טוב עבור הגולש ומכן אפשר ללמוד את הבסיס לפני שרצים לעשות, לשנות, לקמבן ועוד אלף דברים אחרים שבעלי אתרים עושים.

הדבר הראשון הוא באמת לראות האם המידע שיש באתר תורם לגולש?
"תורם לגולש" – הכוונה מאוד פשוטה על הגולש למצוא תשובות לשאלות אותן או מחפש וכמה שיותר מהר, במידה ותוכן האתר מבולגן או נסתר באתר הגולש לא ימצא את התשובה שלו.
במידה והשקעתם המון כסף בכתיבה שיווקית באתר ופיספסתם את הגולש בכך שאתם רק רוצים למכור לו זאת בעיה.
כמובן שהמטרה הסופית היא שהגולש יצור פניה לאחד השירותים אותם אתם מציעים באתר.
אך תנו לו קודם להבין שאתם באמת מקצועיים.

איך עושים זאת?
על הגולש לראות מה אתם מציעים כשירות, את זה הוא מבין די מהר, במידה והאתר נראה טוב, ובאתר תכנים מקצועיים בהם אתם תורמים מהניסיון שלכם בתחום העיסוק, נותנים דוגמאות למקרים והטיפול בהם, משתפים בידע, נכון שיש סיכוי שחלק מהגולשים יאמרו שהם יכולים לעשות זאת לבד, אך את הרוב הדבר ירשים ויגיעו אליכם פניות איכותיות יותר מבעבר.

חשוב לא פחות, את התוכן באתר אתם כותבים עבור הגולש ולא עבור מנועי החיפוש.

סדר נכון באתר:

חלקו את האתר לנושאים בהם אתם עוסקים, אני אוהב אתרים שמסודרים במבנה שכל קטגוריה מרכזת בתוכה את הנושא ומציגה לגולש את כל מקרות הידע בתוך הקטגוריה, תנו לקטגוריות שלכם שם שכולם מבינים את המשמעות שלו.
השתמשו במגוון כלים שזמינים לנו היום, סרטונים, מצגות, סרטון איכותי יסביר פי כמה מה אתם רוצים לומר מאשר כתבה של 1000 מילים.
תדאגו שתפריטי האתר לא יהיו עמוסים מדי, ומרוב עומס לא רואים את התוכן החשוב של האתר.

נגמר העידן של אתרים של 5 עמודים אך עדיף אתר של 5 עמודים מאשר אתר של 100 עמודי זבל.

גוגל כיום נלחמת בתופעת הספאם והכניסה כמות מכובדת של אלגורתמים חדשים שמטרתם לאתר את אתרי הספאם.
מצב זה אמור לשנות את התפיסה של הפצה של מאמרים כתבות וכ"ו לאתרים קיקיונים עדיף להשקיע בתוכן איכותי באתר שלכם.

ברגע שהגולש משתכנע שאתם מקצועיים גם גוגל ישתכנע שאתם טובים מספיק כדי להתקדם, הרי גוגל רוצה להציג לגולשים את האתרים הטובים ביותר עבור שאילתת החיפוש של הגולש לכן עלינו לשכנע אותם שאנחנו מקצועיים ושיש לנו את מירב שתשובות עבור הגולש.

לצערי חלק גדול מההשפעה הזאת גוגל נותנת לעבודת קישורים אך בקרוב גם זה יגמר או לפחות יחלש.
כי מה שקורה בפועל ככל שיש לחברה או אדם יותר אתרים מהם הוא מקבל קישורים כך הוא מתקדם יותר, ולרוב קישורים אלו הם קישורים לשם קידום ולא קישורים עבור המלצה אמיתית של אדם לאדם.

אלה היו 3 דקות על קידום אתרים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *