מילון מונחים שיווק באינטרנט

ישנם מקדמי אתרים שחושבים שהם "יודעים הכל" או חושבים שהם יודעים את עיקרי הדברים ומעבר לכך אין צורך לדעת עוד, זו כמובן טעות. כאשר אנו לומדים יותר ויותר על התחום, על המורכבות שלו, אנו מקבלים את הכלים ואת הידע להצליח גם בפרויקטים מורכבים.

חברת גוגל הבינה שהיא צריכה למקד את תוצאות החיפוש שלה בצורה רלוונטית יותר ולתת קצת יותר ערך לגולשים,  לפי כך הקימה את אופציית הנתונים המובנים המאפשרת לבעלי האתרים להבליט ולהציג נתונים מסוימים בתוך מנוע החיפוש. כך מצליחה חברת גוגל לעזור לגולשים למצוא את מבוקשם באופן יותר יעיל ואפקטיבי. בקיצור שני הצדדים מרוויחים : גם הגולשים וגם בעלי האתרים.

מה זה בכלל נתונים מובנים?

מנוע החיפוש גוגל נעזר בנתונים מובנים המאפשרים לו להציג לגולש נתונים נוספים בתוצאות החיפוש, נתונים המועילים למטרה הסופית של הגולש. נתונים מובנים מורכבים מסימונים וכללים מוגדרים מראש.

אפשר לנסח את זה בצורה אחרת: חברת גוגל מאפשרת לנו גישה לנקודות ספציפיות במערכת ונותנת לנו להבליט את אותן הנקודות בפני קהלי היעד שלנו. הבחירה איך ואיפה להציגם היא כבר החלטה שלנו.

נתונים אלה כוללים מספר מאפיינים: data-vocabulary.org, microformats.org, schema.org, microformats.org, schema.org, Microdata, ועוד.

השימוש בנתונים מובנים (Structured Data) הופחתה מעט במהלך הזמן האחרון, אך חזרה בצורה משמעותית במגוון אתרי תוכן שונים.

אנו כבעלי אתרים ומקדמי אתרים רוצים לעזור לגוגל ולנו לממש את הפוטנציאל המרבי של האתר, לכן אנו משתמשים בנתונים מובנים וכלים המסייעים לנו לתת לחברת גוגל את מלוא האינדיקציה שהיא צריכה.

עיקר הפעילות והמטרה הייעודית הוא לכוון את הגולש ולהבליט את המסר במטרה לקבל יותר חשיפה וקליקים לאתר הבית שלנו.
איך משתמשים בנתונים מובנים?

השימוש בנתונים מובנים אינו מסובך וקל לשימוש.

השלב הראשון – בשלב הראשוני יש לבחור את סוג הנתונים מתוך רשימת הבחירה שגוגל מציעה לנו: TV Episodes with Ratings, אירועים, ביקורות ספרים, יישומי תוכנה, מאמרים, מוצרים, מסעדות, סרטים, עסקים מקומיים, פרקים בתוכנית טלוויזיה.

לאחר מכן יש להזין את כתובת האתר \ הדף מתוך האתר.

השלב השני – בחרו אזורים רצויים בדף והתחילו לתייג בהתאם לתפריט המוצג.

השלב השלישי – לאחר סיום התיוגים בחרו ב- "צור Html" ולאחר מכן ערכו את דף ה- HTML שלכם בהתאם.

לסיכום:

יש לנתונים המובנים חשיבות גבוהה בכל הקשור לתצוגת האתר וקידומו. אל תחששו לבצע שינויים. יש ברשותכם כעת כלי ונתון יעיל להמשכיות הקידום ואף הבנייה.

השתמשו בכלי זה בצורה יעילה ויסודית, כוונו את המטרות החיוניות שלכם לא רק למנועי החיפוש של גוגל אלא גם לגולשים הנחשפים למידע. לאחר זמן מסוים תתחילו לראות עלייה משמעותית בשיעור הקליקים האורגנים.

זכרו לעשות זאת בצורה נכונה המהווה ערך מוסף לגולשים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *