השלב הראשון בקידום אתרים ,לאחר פגישה עם הלקוח והבנת עיסוקו ורצונו השיווקי, בחירת מילות מפתח.
מילות המפתח משקפות את תחום עיסוקו של הלקוח, לב ליבו של העסק ושל המוצר אותו מעוניין לשווק לקהל הגולשים.
מטרת בחירת מילות המפתח וקידומן היא להכווין ת הגולשים הרלוונטיים לאתר הלקוח ולגרום למנועי החיפוש להבין ולזהות שזהו המוצר אותו הלקוח מציע.זאת אומרת, אם העסק אותו אנחנו מעוניינים לקדם הוא חנות תכשיטים נרצה שהגולש כשיקליד את מילת החיפוש תכשיטים וכל הקשור לזה,יגיע לאתר או לדף אותו אנחנו מקדמים.
חקר מילות מפתח מורחב ויסודי יעזור לנו לגלות אילו מילים,ביטויים או צירופי מילים יגרמו לתנועה רבה יותר של גולשים רלוונטיים לאתר שלנו, גולשים אשר יישארו באתר ולא ינשרו כי לא מצאו את שחיפשו למנועי החיפוש יש את היכולת, והם עושים זאת,לבדוק האם האתר רלוונטי לגולש ומספק את המוצר אותו מפרסם או שתל את הביטוי לצורך קידום. במידה והאתר אינו רלוונטי וגולשים יוצאים ממנו לאחר מספר שניות ערכו של האתר יורד ולא רק שקידום זה לא מועיל אלא רק מזיק.
על מנת לבחור מילות מפתח נכונות,רלוונטיות ויעילות יש מספר דברים שעלינו לעשות,   המטרה היא לבחור את המילים הטובות והשימושיות ביותר לגולש, מה הגולש מחפש ולהשוות למה מנועי החיפוש מוצאים לו.
איך יודעים אילו מילים לבחור?
בשלב הראשון רושמים את כל המילים, ביטויים וצירופי המילים שעולות בדעתכם בהקשר לעסק אותו אתם  מקדמים, מומלץ לשאול גם מכרים.
אפשרות נוספת היא לחפש בגוגל , להקליד מילים שקשורות לתחום זה ולרשום את כל מה שגוגל מצא, חשוב לבדוק גם מתחרים ולרשום באילו מילים הם מופיעים.
עדיף לקדם מילות מפתח ממוקדות ולא נרחבות כלומר, במידה והגולש מחפש טבעת נישואין הוא יקליד טבעת נישואין ולא תכשיטים הוא לא ירצה לבזבז את זמנו על חנות תכשיטים שלא מציעה טבעות נישואין, מילות מפתח ממוקדות תורמות לרלוונטיות שלך מול הלקוח ומנועי החיפוש מכיוון שאם הלקוח מצא את שחיפש ונשאר באתר מנועי החיפוש הבינו שאתה רלוונטי ומשרת את הגולש נכוננה מה שיגרום לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
לאחר שהכנתם את הרשימה יש כמה שאלות שכדי לשאול לפני צמצום רשימת המילים:
האם המילים,ביטויים רלוונטיים למוצר אותו אני משווק?
האם יש תחרות רבה בקידום מילה זו ומה מידת התחרות ייתכן כי לא משלתם מבחינה כלכלית ומבחינת זמן לקדם מילה זו, יש מילה שתוביל לתוצאה יותר טוב.
האם למילת המפתח שבחרנו יש קטגוריה בדף הבית או באתר- האם היא קיימת באתר בכלל?
אם למוכר שאתה מוכר יש תחרות בשוק?מה מידת התחרות?
האם יש ביטויים או צירופי מילים שקשורים לחגים או אירועים מסוימים ואז ניתן לקדם אותם בהקשר זה.
האם היה על ביטוי זה סיקור תקשורתי? כדאי לבחור בתחום זה מאחר והוא בכותרות.
לאחר שענינו על כל השאלות ניתן לבצע שיכלול ולבדוק בכלים המשמשים אותנו בקידום אתרים לרשום המלצות ולהיפגש עם הלקוח לבחירת מילים.
נשמע פשוט?
זהו שלב מאד מכריע בקידום אתרים יש לבחור מילות מפתח בקפידה מכיוון שאלו אבני היסוד של קידום כל האתר, מילות המפתח יופיעו בכל אבן דרך באתר.
שימוש מילות המפתח:
מילות המפתח יופיעו בסופו של דבר בקוד האתר, בלינקים, קטגוריות, בכתובת הurl, בכותרות,כמילות עוגן ובמאמרים ותוכן- אופטימיזציה של התוכן וגם במערך הקישורים.
על זה מושתת הקידום.
לאחר שהאתר קודם נבדוק נתונים בכדי לראות שהמטרה הושגה- דירוג גבוה בתוצאות,כניסות לאתר ורלוונטיות. במידה ולא יש לבצע חקר מילות מפתח נוסף לשיפור התוצאות.
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *