Google TV

באוקטובר שעבר הציגה גוגל את Google TV, ממיר המתחבר לטלוויזיות בהפרדה גבוהה התומכות בחיבור אינטרנט ומאפשר לצפות במגוון תכני וידאו הנלקחים מתוך הרשת כגון סרטונים ב – Youtube, מאגר הסרטים של Netflix, HBO וחברות מדיה מובילות נוספות. (ישנן גם טלווזיות משולבות ב – Google TV הישר מהקופסא).

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, מכשיר ה – Google TV מדשדש לעומת מתחריו , שחלקם דאגו לחסום את הגישה ממנו לתכנים שלהם (לדוגמה, ABC ו – CBS). חמור מכך מבחינתה של גוגל, לוג'טק, אחת מהשותפות לפיתוח המוצר, הודיעה שהיא תפסיק את התמיכה בו עקב הפסדים של יותר ממאה מיליון דולר. גם סוני, השותפה השנייה לפיתוח, חתכה את מחיר הטלוויזיות המשולבות ב – Google TV מתוצרתה.

ולמרות המצב הלא מאוד מזהיר, מעניין לראות כיצד יכול היה Google TV להשפיע על עולם ה – SEO : בראש ובראשונה, כל אתר אינטרנט שרוצה לספק תצוגה אופטימאלית, צריך להשתמש בתצוגה מותאמת של האתר ולעיתים לבצע הפניות 302 כדי שהאתר יוצג כראוי.

החדשות הטובות יותר הן שהחיפוש בתוך Google TV  פועל באופן דומה לחיפוש הרגיל של Google ולכן אפשר להשתמש באותן שיטות קידום בהן נהגנו להשתמש עד כה. הדבר היחיד שיש לשים עליו דגש הוא שקטעי הוידאו באתר צריכים להתאנדקס, ומומלץ לעשות זאת באמצעות מפת אתר לוידאו.

החזון הגדול יותר – שליטה בתכנים

אם מסתכלים על התמונה הגדולה, אין ספק שפרויקט Google TV ואפילו פרויקט Google Music, חנות המוזיקה הוירטואלית החדשה של גוגל, שניהם מסמלים את הניסיון של גוגל לשלוט לא רק בתוצאות החיפוש ברשת, אלא גם בתכנים עצמם.

תארו לעצמכם מצב בו חיפוש של סרט קולנוע או סדרת טלוויזיה כמו "אבודים", היה מוביל אתכם לא לעמוד הרשמי של ABC (אתם מוזמנים לבדוק), אלא לעמוד מיוחד של גוגל בו הייתם מקבלים את רשימת כל ספקי התוכן העובדים בשיתוף עם גוגל ומציגים את הפרקים האחרונים בסדרה? במצב זה, גוגל הייתה יכול לגרוף רווחים נאים מעמלות שונות או אפילו להציג את התכנים בחינם תמורת צפייה בפרסומות Adwords. נשמע בדיוני? זהו בדיוק מה שמאפשר כרגע שרות Youtube Rentals  הזמין בארה"ב :

אבל רגע, מה עם ניטרליות החיפוש?

 בשלב זה , חלקכם בוודאי מזדעקים ושואלים מה עם ניטרליות החיפוש? וובכן – גוגל אמנם מקפידה להציג את התוצאות האורגניות באופן נייטרלי, אבל לעיתים לא מהססת לשלב בתוצאות החיפוש גם דפים המכילים מידע מרוכז שנאסף על ידה, בשילוב פרסומות כמובן…

עשו ניסוי פשוט – היכנסו ל – Google.com, בחרו בחיפוש קניות (Shopping) והקלידו T-Shirt. מיד יעלה לפניכם מבחר של חולצות, אך אתם עדיין תהיו בתוך מנוע החיפוש, ובתחתית המסך תוכלו לראות פרסומת ממונת של Adwords :

חיפוש מוצרים בגוגל

דוגמה נוספת, כאשר מחפשים עסקים מקומיים, לעיתים מתקבלות תוצאות חיפוש מתוך שרות Google Places, אותו שרות שעוזר לגולשים למצוא עסקים מקומיים. בעמודים אלו אין עדיין פרסומות, אך הם בהחלט עמודים אותם מפיקה גוגל.

עמוד עסק של Places

אם כך, קל לראות שמצב בו גוגל בונה עמודים ייעודים לתכני מדיה גם במנוע החיפוש הרגיל שלה אינו מצב בלתי אפשרי. סביר להניח שמקדמי אתרים העוסקים בנישות אלו היו סופגים מכה משמעותית והיו צריכים גם כן להמציא את עצמם מחדש על מנת לא לאבד את הנראות שלהם בתוצאות החיפוש. עם ההשקה החדשה יחסית של Google Music אותה הזכרנו בתחילת המאמר, אין ספק שגוגל עוד לא אמרה את המילה האחרונה בתחום והיא לא מתכוונת לוותר בקלות על השוק התוסס הזה.

3 תגובות
  1. שיר
    שיר says:

    גוגל לקחו על עצמם משימה, לרכז את כל התוכן באינטרנט תחת מנוע החיפוש שלה. עד לפני כמה שנים החיפוש של גוגל היה מניב רק תוצאות של אתרים. אך גוגל החליטו לערבב את כל הכלים שלהם בחיפוש אתרים. כלומר כשאתה מחפש במנוע החיפוש הראשי אתה לא מחפש רק אתרי אינטרנט אלא חיפוש משולב בכל הכלים של גוגל, בין התוצאות השונות מופיעות תוצאות מGOOGLE IMAGES, GOOGLE VIDEOS וגם יוטיוב, GOOGLE SHOPS, GOOGLE BLOGS,GOOGLE BOOKSS,GOOGLE MAPS ועוד..
    לכן לעתים סרטונים, תמונות, אתרי קניות, ספרים ועוד מופיעים תחת התוצאות של מנוע החיפוש – לפעמים זה מעצבן כי התוצאות הלא שגרתיות האלא תופסות מקום ומושכות לחיצות כיוון שהן נראות שונות.
    עמודי התוכן המרוכזים של גוגל כגון גוגל תמונות בעצם גונבים לך טראפיק מהאתר באמצעות השירות. כאשר אתה לוחץ על תמונה בתוצאות היא מפנה אותך לGOOGLE IMAGES ולא לאתר שממנו התמונה לקוחה. כלומר אתר מרוכז בתמונות. כמו כן שאר השירותים שלך. זה בעצם מה שאתה מתאר פה במאמר נכון? גוגל בעצם רוצה שכל הרשת תעבור דרכה.

    הגב
    • itay
      itay says:

      האמת שכשלוחצים על תמונה, מקבלים את התמונה המקורית ומאחוריה את האתר המקורי, אז אני לא בטוח שזו דוגמה טובה כל כך…

      אבל כן, גוגל רוצה בעצם להציג לנו כמה שיותר מידע דרך מנוע החיפוש עצמו , גם על מנת לשים פרסומות בצד וגם על מנת להשאיר אותנו יותר זמן ברשת האתרים שלה (אני צופה שהמגמה הזו תתחזק עם שילוב של גוגל + בעוד ועוד מוצרי גוגל).

      הגב
  2. סלקטד
    סלקטד says:

    זה היה ניסיון נחמד של גוגל להתחרות עם פייסבוק בנושא הרשת החברתית, אך למרבה הצער (של גוגל) זה ממש אבל ממש לא צלח. בסופו של עניין, גוגל שולט במנוע החיפוש ופייסבוק שולט ברשתות החברתיות.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *