גוגל פלוס

גוגל פלוס היא הניסיון הנוכחי (ולא בהכרח האחרון) של גוגל לתפוס נתח בזירת הרשתות החברתיות. עד כה השקיעה החברה ברשת החדשה סכומי עתק של מיליוני דולרים והצליחה לצבור מספר משמעותי של כ – 60 מיליון משתמשים.

למרות שמבחינות רבות,גוגל פלוס דומה למדי לפייסבוק, לעובדה שהיא יושבת תחת הדומיין המרכזי של גוגל (plus.google.com) , יש מספר השלכות משמעותיות. בראש ובראשונה, גם אם לא כל התכנים שהגולשים יוצרים מאונדקסים (לכך נגיע בהמשך), אלו שכן מאונדקסים, זוכים ליתרון מסוים בתוצאות החיפוש בגלל שהם יושבים תחת סאב דומיין של גוגל. שנית כל, בדיקה של קוד המקור בעמודים השונים, חושף את העובדה שהקישורים היוצאים מגוגל פלוס, הם קישורי dofollow ולחלקם יש אנקור. בגלל עניין הסאב דומיין, אלו קישורים אטרקטיביים למדי. (הקישורים בפייסבוק לעומת זאת, הם בדרך כלל בסך הכול הפניות ולא קישורים אמיתיים).

אילו חלקים מאונדקסים מתוך גוגל פלוס?

עד כה עסקנו בעיקר בחלק התיאורטי , אבל אם נרצה לדעת באמת אילו חלקים בתוך גוגל פלוס מאונדקסים על ידי גוגל, נוכל פשוט להשתמש בפקודה site:plus.google.com על מנת לדגום מבחר של דפים מאונדקסים.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, התוצאות שמתקבלות הן בפורמט https://plus.google.com/ולאחר מכן מספר ארוך. אם נבחן חלק מהתוצאות האלו, נגלה שני סוגי עמודים : כאלו שבהם רשום "הוסף דף זה למעגלים שלך" וכאלו שבהם לא רשומה ההערה הזו. במילים אחרות, כרגע גוגל מאנדקס בעיקר דפי פרופילים פרטיים ודפי עסקים.

חשוב לציין  שלמרות שחלק מהעמודים האלו משתמשים בבלוקים גדולים של סקריפטים לכל פריט מידע, העובדה שגוגל מציג חלק מתוכן הדף בתוצאות החיפוש, מוכיחה שבמקרה זה , יש לו יכולת לקרוא גם את קוד ה – HTML שבתוך הסקריפט. לעומת זאת, כלל לא בטוח שהוא קורא את פריטי המידע שמופיעים כאשר לוחצים על "עוד", וזאת מכיוון שהם נטענים מהשרת באופן דינאמי.

כמו כן, במידה והמשתמש בחר שפריט מידע מסוים לא יהיה גלוי לציבור, לא נוכל לראות אותו דרך החיפוש בגוגל ומן הסתם הוא גם לא יתאנדקס.

כפתור פלוס 1 והחיפוש החברתי

אלמנט נוסף של גוגל פלוס שיש לו השפעה ישירה על תוצאות החיפוש הוא שיתוף קישורים בתוך המעגלים שלנו ושימוש בכפתור +1. בלי קשר לאינדוקס של הקישורים האלו, כל מי שנמצא במעגלים שלנו , יראה את הקישורים האלו במקום גבוה יותר כאשר הוא מקליד שאילתא רלוונטית. הסיבה לכך היא החיפוש החברתי של גוגל שנותן עדיפות לתוצאות חיפוש שזכו לשיתוף על ידי אנשי קשר שלנו, לא רק בגוגל פלוס, אלא גם ב – Gmail וטוויטר.

נכון, כאשר אנחנו רוצים לקדם עמוד מסוים על מנת לקבל חשיפה גדולה מאוד, נצטרך הרבה מאוד אנשי קשר , אבל אם אנחנו רוצים לשפר את התדמית המקצועית שלנו ברחבי הרשת, עדיין מדובר בכלי נהדר. אם נניח שאני מקדם אתרים שרוצה לדעת מה חדש בתחום ואני מקליד בגוגל "גוגל 2012", סביר להניח שאני אקבל לא מעט תוצאות של אנשים שאני מכיר ואעדיף אותן על פני התוצאות האחרות בעמוד.

וזו רק ההתחלה

למרות שגוגל ידועה בכך שהיא נוהגת לסגור פרויקטים כושלים במהירות, סביר להניח שבגלל הסכומים הגבוהים שכאמור מושקעים בגוגל פלוס, הפעם לא מדובר בפרויקט שהיא תזנח כל כך מהר. ככל שגוגל פלוס תשתלב ביותר מוצרים אחרים של גוגל (כבר כיום היא מתממשקת אל תוך הגרסאות האחרונות של אנדרואיד), כך ההשפעה שלה על תוצאות החיפוש תלך ותגדל. בתור מקדמי אתרים, עלינו להמשיך ולעקוב אחרי ההכרזות הרשמיות של גוגל וממצאים אחרים של אנשי מקצוע בתחום.

2 תגובות
  1. ronen
    ronen says:

    הרשת החברתית תהפוך בסופו של יום את מנוע החיפוש של גוגל לחברתי יותר. גוגל מזמן הבינה שאין דבר כזה תוצאה מושלמת. לעתים אנשים מחפשים באמצעות שאילתה אחת שתי דברים שונים. לדוגמא אדם אחד מחפש משהו שקשור לחברים שלו, בעוד האדם השני מחפש משהו חדשותי, בעוד אדם אחר מחפש בכלל תוכן אנציקלופדי. לכן על גוגל להתאים את תוצאות החיפוש לכל אדם בנפרד בהתבסס על היסטוריית חיפוש וכל המעקבים השונים שגוגל מבצעים על החשבון שלך.

    הגב
    • amit
      amit says:

      הי רונן
      כמו שזה נראה גוגל עצמו הופך לרשת חברתית אחת גדולה.
      בימים אלו הם מאפשרים לעשות את החיבור בין כותב התוכן באתר לרשת החברתית גוגל + על מנת להציג בתוצאות החיפוש תמונה של מחבר התוכן

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *