"תיבת האוהדים" של גוגל פלוס

מדריך מצולם לגוגל פלוס

השינויים האחרונים באתר גוגל העולמי עליהם כתבנו לפני כשלושה ימים, הפכו את גוגל פלוס לכלי שחשיבתו גדולה הרבה יותר מאשר בעבר: כאשר גוגל מראה יותר ויותר חיבור בין תוצאות החיפוש האורגנית לתוצאות מגוגל פלוס, ואף מציעה לגולשים שלה לעקוב אחרי חשבונות מסוימים כמו אלו של סלבס, אנחנו בתוך מקדמי אתרים חייבים להיות שם!

עמוד הפרופיל האישי שלכם

לעמוד הפרופיל האישי שלכם יש חשיבות גדולה מאוד מכיוון שלעיתים גוגל מציג אותו בתוצאות החיפוש כאשר מקישים את השם שלכם. הדבר רלוונטי יותר למי שאין לו אתר תדמיתי המקודם על השם שלו.

בהנחה שכבר נרשמתם לגוגל פלוס, תוכלו להגיע אל עמוד הפרופיל שלכם בקלות על ידי לחיצה הסמל הקטנטן של הצלמית הכחולה, אלא אם כן כבר העלתם את התמונה שלכם, ואז תראו אותה במקום.

גישה מהירה לפרופיל גוגל פלוס

עמוד הפרופיל שלכם מציג כברירת מחדל את רשימת הפוסטים שלכם, אבל מי שלא מחובר לגוגל פלוס ומגיע מגוגל, יראה למעשה דף ריק, אלא אם כן תשנו את הגדרות הפרטיות. מסיבה זו, מה שמעניין אותנו הוא דווקא עמוד אודות, ולחץ נלחץ על "ערוך פרופיל".

עמוד הפרופיל בגוגל פלוס

החלקים שמסומנים בירוק הם החלקים החשובים ביותר מבחינת קידום נטו : החלק העליון מאפשר לכם לקשר את החשבון לחשבונות נוספים כפי שהדגמנו בפעמיים קודמות. כך החברים שלכם יוכלו לראות בתוצאות החיפוש פוסטים מרשתות נוספות.

החלק השני הוא למעשה רשימת קישורים שאתם יכולים להוסיף לפרופיל שלכם, ומדובר באחד ההזדמנויות היחידות להוציא קישורי DO Follow עם אנקור מאתר שנמצא בשליטת גוגל. (אלא אם כן אתם בונים גם אתרים ב – google sites). גם בקוד רואים שמדובר בקישור תקין.

עמודים עסקיים

החלק השני שנתמקד בו הוא הפרופיל העסקי שלכם, או ליתר דיוק, העמודים העסקיים של גוגל פלוס.

אם תחזרו לדף הבית של גוגל פלוס , תראו מתחת לשם שלכם קישור לעריכת דפים. לחיצה על קישור "נהל את הדפים שלך" ולאחר מכן על "צור חדש", תפנה אתכם לאשף המתאים :

יצירת עמודים בגוגל פלוסאשף יצירת עמודים

אל דאגה. את הדפים ניתן להסיר בכל רגע והדף שנוצר הוא רק לצורך דוגמה. האשף עצמו הוא יחסית פשוט , מורכב משלושה מסכים בלבד (הנוספים הם לתמונה והפצה בין חברים), ואפשר ליצור באמצעותו מספר בלתי מוגבל של דפים.

כמו שאפשר לראות, הדף העסקי מתנהג בצורה דומה למדי לפרופיל האישי. אפשר לפרסם בו עדכונים בדומה לפייסבוק וגם לשתף את הקישור שלו עצמו, דבר שמתאים במיוחד לתגובות בבלוגים.

"חבר את האתר שלך"

זו למעשה המקבילה של גוגל פלוס לתיבת האוהדים של פייסבוק, רק שכאן היא נקראת תג. הבדל חשוב נוסף הוא שישנם שני כפתורים : אחד פשוט עושה "+1" ומתפקד ויזואלית כמו הלייק של פייסבוק (מראה את התמונות של מי שהשתמש בו). לעומת זאת, אם המשתמש ירצה לראות עדכונים מהדף עצמו, הוא יהיה חייב להוסיף אותו למעגלים שלו. כרגע מדובר בחיסרון גדול של גוגל פלוס מכיוון שקשה יותר לצבור גולשים שייראו את העדכונים. מסיבה זו, יש מקום להוסיף הערה מתחת לכפתור. אפשרות אחרת היא להתחכם וליצור תג מקוצר שאין אין את הפעולה של פלוס אחד (הדוגמה השניה בתמונה).

"תיבת האוהדים" של גוגל פלוס

הוספת דפים אחרים למעגלים של הדף עצמו

זו אפשרות מעניינת נוספת שלמעשה נותנת את האפשרות להוסיף אנשים או עמודים אחרים למעגל של הדף עצמו. ההבדל מפייסבוק הוא שדף גוגל פלוס יכול לעקוב הן אחרי אנשים והן אחרי דפים אחרים, ולעומת זאת, בפייסבוק דף יכול לעשות לייק רק לדף אחר. למרות

באופן דומה, דף יכול להגיב בזהות שלו לגבי פוסט בפרופיל אישי! עוד תכונה שפייסבוק לא מאפשר בשום פנים ואופן. כך זה נראה בפועל :

 דף מגיב לפרופיל אישי

לסיום, לדפים ישנן מספר תכונות נוספות כמו חיבור ישיר לתוצאות החיפוש בגוגל , כך שמשתמשים עוברים ישירות לדף גוגל פלוס אם הם מחפשים תוצאה מסוימת, אך תכונה זו דורשת להשתמש בתג וגם אז נבחנת עבור כל דף בנפרד. דף יכול גם להשתמש ב – Hangouts (וידאו צ'אט) או כפתורי +1 לתכנים השונים שלו (אפשרות שהייתה זמינה גם קודם באמצעות קוד נפרד).

לסיכום:

לסיכום, גוגל פלוס לא חשובה רק לקידום אתרים, אלא מציעה לעיתים אפשרויות מתקדמות יותר ליצירת אינטראקציות בין דפים מסחריים למשתמשים פרטיים שחשוב להכיר.  הממשק הפשוט יותר של פלוס לעומת פייסבוק, מהווה כרגע יתרון משמעותי שמקצר מאוד תהליכים ולכן לא כדאי לחכות להוספת עוד תכונות רבות ומיותרות שיסבכו אותו יתר על המידה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *