כפי שכתבנו לפני שבועיים , בעוד עדכון פנדה עסק בעיקר בתוכן "ספאמי" של אתרי אינטרנט והשפעתו בארץ הייתה קטנה מאשר בחו"ל, עדכון פינגווין גרם לזעזוע לא קטן גם בישראל. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שעדכון פינגווין מתמקד גם בספאם שמקורו בקישורים וצפיפות כללית של מילות מפתח ללא הצורך לנתח אותן מבחינה סמנטית (כך שאין הבדל עקרוני בין עברית לאנגלית).

מאמר מעניין שפורסם ב- SEOmoz  בשם "פינגווינים, פנדות וצרות אחרות בגן החיות" (קישור) מנסה לעשות סדר בכל אי הוודאות שאופפת את העדכון הזה. בין היתר, המאמר עוסק בשאלה, מה לעשות עם פרופיל הקישורים של האתר.

הכלל הראשון הוא לא לבצע "תספורת" לקבוצה אקראית של קישורים, אלא לבחון היטב מהם הקישורים בעלי האיכות הנמוכה ביותר. לדוגמה :

  • קישורים בתשלום
  • קישורים שמקורם בחוות קישורים מרכזיות או אפילו ברשת אתרים שמחליפים בינם לבין עצמם כמויות מסיביות של קישורים דרך דפים ייעודים ("דפי קישורים").
  • קישורי פוטר, במיוחד אם יש בהם התאמה מלאה של מילות המפתח
  • קישורים דומים שאינם בהכרח קישורי פוטר, אבל מופיעים לאורך רוב האתר

במדינתנו, סביר להניח שהסעיף השני יהיה רלוונטי בעיקר עבור חברות קידום גדולות עם רשת גדולה של אתרים, אך שאר הסעיפים יהיו רלוונטיים כמעט לכל מקדמי האתרים מכיוון שקישורי פוטר הם פופולאריים מאוד בסצנת הקידום הישראלית – אם בגלל חוסר מודעות לחוזקם של קישורי עומק וגיוון בטקסט הקישור, ואם בגלל העובדה הפשוטה שעד לפני עדכון פינגווין, קישורי פוטר עדיין עבדו לא רע בכלל ברוב המקרים…

כיצד מוחקים את הקישורים הבעייתיים?

זוהי שאלה חשובה המתבקשת מן הסעיף הקודם. כאשר מקורם של הקישורים בפעולה יזומה שלנו , בדרך כלל נוכל להסיר אותם, אך לעיתים נגלה שמישהו שתל קישורי ספאם בכוונה תחילה על מנת להפיל אותנו או שכבר אין לנו גישה למחיקה של קישורים שיצרנו בעבר (למשל, הודעות בפורומים עם קישורים שהדבקנו כאורחים).

במקרה זה ישנם מספר פתרונות חלופיים (גם הם מתבססים על מאמר של SEOmoz – קישור) :

1.אם הקישורים הבעייתיים מפנים למספר מצומצם של עמודים שכבר ירדו מאוד בדירוגים שלהם, נוכל להסיר את העמודים עצמם ולפתוח דף חלק.

2.ישנן הערכות הגורסות כי כוחם של קישורים יורד עם הזמן, ואם מדובר בקישורים חסרי ערך , גוגל בדרך כלל יפחית את ההשפעה שלהם ככל שיעבור הזמן

3.לפי אותה התיאוריה מהסעיף הראשון, ניתן לבנות קישורים "טובים" וכך לצמצם את חלקם של הקישורים הרעים בפרופיל הקישורים.

4.מעבר לכתובת אחרת – שיטה זו היא למעשה המוצא האחרון ובה אנחנו בונים אתר חדש לחלוטין ומבצעים אליו הפניה קבועה הנקראת 301. הפניה שכזו אמורה להחליש את כוחם של הקישורים המקוריים. למרבה הצער, מספר מקרים מהתקופה האחרונה , בהם אתרים דורגו על מילות "זבל" באמצעות הפניות 301 פשוטות אליהם מאתרים אחרים, הראו לנו שבפועל , הניסוי הזה עלול להיות פחות אפקטיבי ואף לסבך עוד יותר את העניינים.

ואולי בעצם לא?!

לסיום , חשוב להדגיש שכרגע כל ההערכות לגבי טיב הקשר שבין קישורים באיכות נמוכה לעדכון פינגווין הן ספקולציה בלבד, ספקולציה הנובעת מעדויות של בעלי אתרים ופיסקה אחת שכתב מאט קאטס ולפיה עדכון פינגווין נועד לזהות קישורים שאין להם קשר לדף המקושר או המקשר . מסיבה , אם נפגעתם מפינגווין בצורה מתונה, יכול להיות שהפתרון הטוב ביותר עבורכם יהיה בכלל לשבת על הגדר ולחכות…

עדכון – תיאוריה אחרת גורסת שהקישורים הרעים עצמם לא גורמים לנזק, אלא העובדה שגוגל לא מתחשב בהם יותר. במילים אחרות, גם אם תסירו אותם, לא תראו בהכרח שיפור, למרות שזה אף פעם לא דבר רע להסיר קישורים שאתם לא בטוחים באפקטיביות שלהם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *