בדרך כלל אנחנו משתדלים להעביר את הידע שלנו על פי דרך החיוב , אבל ישנם מקרים בהם דווקא דרך השלילה היא הדרך האפקטיבית ביותר ללמוד ממנה. נראה שגוגל בהחלט אימצה את השיטה הזו, והחלה לשלוח לבעלי אתרים יותר ויותר הודעות על פרופיל קישורים לא טבעי שזיהתה באתר שלהם.

אין זה משנה אם ההודעה מתריעה על עונש שכבר ניתן לאתר או על עונש שצפוי לבוא , מדובר במצב לא תקין מבחינת קידום אתרים, ומי שגם בשלב זה ממשיך לדבוק בגישה שהכול מותר והכול עובד בגוגל, כדאי שישנה את דרכיו ובמהירות.

דבר אחד שיש להדגיש לפני הכול – ההודעה של גוגל אמנם מדברת על קישורים שנועדו לבצע מניפולציה על מדד ה- Pagerank, אך בפועל מדובר על כל פעולה שנועדה להעלות את דירוגו הכולל של האתר באמצעות קישורים, ולא רק במטרה להעלות את מדד ה – Pagerank שכמעט ואינו רלוונטי יותר כיום.


אז מה זה בדיוק פרופיל "לא טבעי"?

פרופיל קישורים לא טבעי, הוא פרופיל קישורים שמעיד באופן ברור מאוד שהחלק הארי של הקישורים נוצרו על ידי בעלי אינטרסים, בדרך כלל חברת הקידום של האתר. מדובר בדרך כלל בקישורים בעלי תבנית חוזרת : שם הקישור (אנקור), העמוד אליו הוא מפנה, המקור ממנו הוא יוצא וכדומה. כמו כן, בדרך כלל מדובר בכמות מסיבית של קישורים שנעה בין אלף לעשרות אלפים, ולעיתים אף יותר. בנוסף לתבניתיות, גם קישורים שאין קשר נושאי בינם לבין העמוד המקשר או המקושר, נחשבים לקישורים לא טבעיים, מהסיבה הפשוטה שאין שום סיבה לקשר בצורה כזו שלא למטרות קידום אתרים.

רגע – אבל כולנו יוצרים קישורים בכוונה תחילה, לא?

באופן כללי התשובה חיובית, אבל ההבדל נעוץ במידת האינטנסיביות של בניית הקישורים ובגיוון : ישנו הבדל גדול מאוד בין כתיבת שלושה מאמרים בשבוע עם קישורים שונים, ובין פתיחת עשרות בלוגים פיקטיביים עם קישורים שכמעט כולם זהים אחד לשני.

בתור מנוע חיפוש , גוגל חייב לקחת טווח ביניים שבו הוא אינו יודע בוודאות אם מרבית הקישורים של אתר מסוים הם טבעיים או לא, וזהו האזור הבטוח שמרבית האתרים נמצאים בו. אתר שלא מבוצעות עליו פעולות קידום אקטיביות נמצא באזור הבטוח ביותר, ואילו אתר שמבוצעות עליו פעולות קידום קיצוניות מדי, נמצא בצד המסוכן יותר ומתחיל לקבל את המסרים המאיימים מגוגל. וכפי שאמרו חכמינו, דרך האמצע היא הדרך הטובה ביותר להיות בה.

מה עושים הלאה?

במידה וקיבלתם הודעה על קישורים לא טבעיים מגוגל, אין סיבה להיכנס לפאניקה : עליכם לבחון את פעולות הקידום שביצעתם בשנה האחרונה ולנסות לאתר היכן קיימת הבעיה – האם השתמשתם בשירותי אתר שמבטיח לכם קישורים רבים בחינם? האם ביצעתם יותר מדי החלפות קישורים? האם השתמשתם בשירותיה של חברה לבניית קישורים שנראתה לכם נלהבת מדי וכו'.

לאחר מכן יש להסיר את הקישורים במהירות האפשרית ולהשיב לגוגל במטרה שיבחנו את האתר מחדש. לא כדאי לקחת את הסיכון ולנסות להסיר את הקישורים לאט לאט, מכיוון שאז המצב עלול להחמיר.

מעבר לכך, לאחרונה גוגל החלו לשלוח הודעות גם על קישורים נכנסים וגם על קישורים יוצאים. המשמעות היא שאם אחד האתרים שלכם שימש לקידום מסיבי של אתר אחר, הוא גם כן נושא באשמה.

בהצלחה!

3 תגובות
  1. משה
    משה says:

    חשבתי שגוגל כבר לא מתייחסים לPR, אבל בתמונת ההודעות ששלחו לבעלי אתרים רשעים שהחליטו להתעסק עם גוגל, הם מציינים שנעשה פעולה לתחמן אותם וניסיון להשיג קישורים שיעבירו PR…
    איפה מאט כץ שיתקן אותם…

    הגב
    • amit
      amit says:

      שנים הם אומרים שהוא חסר משמעות
      וגם בענישה כל פרופיל קישורים הם מורידים PR.
      מה שאומר שאכן הוא מדד קיים.
      אך צריך להבין שהכוונה שלהם שלא נרדוף אחרי PR נועדה לגרום לנו להפסיק לבנות קישורים לא טבעיים

      הגב
  2. איתי ברנר
    איתי ברנר says:

    כמו שכתבתי בפוסט עצמו, יש גם כאלו שחושבים שהכוונה ב – Pagerank היא לדירוג הכולל של העמודים ברשת, לא בהכרח מדד ה – PR הישן.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *