שיווק בפייסבוק
מדיה חברתית הגדילה בכמה שנים אחרונות כמות הגולשים. כיום אנשים מבלים במדיה חברתית יותר זמן מאשר בכל אתרי תוכן אחרים. פייסבוק היא פלטפורמה המובילה בתחום רשתות חברתיות. בעקבות כמות אדירה של גולשים הגיעו גם עסקים לפייסבוק ולכן תחום שיווק בפייסבוק תפס תאוצה בשנים האחרונות.
ישנם יתרונות רבים לנושא של שיווק בפייסבוק עבור בעלי עסקים. רק בישראל יש יותר מ-3 מיליון גולשים שמבקרים באופן קבוע בפייסבוק ומבלים שם את זמנם הפנוי והלא פנוי. פייסבוק מאפשרת כיום הפצת תכנים אישיים ושיווקים בצורה קלה ונגישה עבור הגולשים ובעלי עסקים. בעזרת שיווק בפייסבוק ניתן ליצור באז מסביב למוצר שרוצים לשווק. אחד היתרונות הבולטים של שיווק בפייסבוק הוא יכולת לפלח קהל יעד לפי מדדים ברורים וחד משמעיים שעוזרים לנו להתאים את התכנים ומסרים שאנו רוצים לעביר.

ישנם דרכים שעוזרים עבור שיווק בפייסבוק בצורה אפקטיבית. דבר ראשון שחייבים לעשות כשבונים אסטרטגיה עבור שיווק בפייסבוק הוא ללמוד ולהכיר את קהל יעד של העסק ,כי זה יעזור להביא ידיעות, כתבתות שמעניינות את הגולשים ויעשירו את דף העסקי, ובזכות כך נגרום לגולשים לחזור לדף העסקי פעם אחרי פעם על מנת להתעדכן. אנו ננצל את העובדה הזאת ונשווק את המוצרים שלנו ונעביר את המסרים שאנו מעוניינים שיגיעו לגולשים. חשוב מאוד להקשיב לגולשים ולהתאים את קו המנחה של דף העסקי לכך. אחד המדדים הבולטים לעין כשבוחנים את דף עסקי הוא יכולת יצירת אינטראקציה של הגולשים בין העסק ובין שאר הגולשים שנמצאים בקבוצה. פעילות בדף עסקי אמורה לכלול פרסום תכנים, תמונות, יצירת אירועים ומתן תגובה לכל שאלה והודעה שמתפרסמת בדף העסקי, גם לביקורות או המלצות של הגולשים. חשוב ללמד את הגולשים שדף עסקי מהווה מקור מהימן, עדכני ומקצועי של מידע בתחום. חשוב שגולשים ילמדו שאם יש להם שאלות בתחום הם יכולים לפנות לדף העסקי לקבלת תשובה מקצועית בתחום.

ישנם דעות נפוצות ברשת על כך ששיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות ככלל הוא חינם. המצב שונה במציאות. ניהול דף עסקי מצריך ידע בעיצוב דפי נחיתה, כתיבת תוכן שיווקי ויצירתי, יצירת קטעי ווידיאו שמעבירים מסר של העסק. זאת משרה מלאה, שמצריכה עבודה של 24 שעות ביממה על הדף העסקי על מנת לשמור על כמות מעריצים ולשמור על עניין עבור הגולשים. ניהול דף עסקי אינו משחק ילדים אלא חובה להתייחס בכובד ראש לעניין, כיוון שע"י ניהול לא נכון בפייסבוק ובחירת שיטת שיווק בפייסבוק בצורה לא נכונה יכולה לפגוע בשם של חברה.
אנו בחברת גביש עובדים עם אנשי תוכן, מעצבים גרפיים ואנשי שיווק מקצוענים – על מנת לנהל פרויקטים בצורה נכונה ואפקטיבית.

4 תגובות
  1. תמי וייס
    תמי וייס says:

    אני מסכימה עם כל מילה.
    לצערי, בעלי עסקים רבים עסוקים ב"להפציץ" בפרסומות בפייסבוק. לשיטתם, הפייסבוק הוא זירה שנותנת פרסום חינם והם פשוט משתמשים ביכולות הנ"ל. לדעתי זאת שיטה מעולה להרחיק את הלקוחות שלך לתמיד. התנהלות נכונה בפייסבוק כוללת בתור שלב ראשון, אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. תדאג לתת לאוהדים ולחברים ערך מוסף אמיתי, שלב פרסומות במינון מתאים, אל תבצע פעולות פולשניות ובוטות כמו לפרסם למשהוא על ה Wall או לתייג אותו בתמונה.
    להתראות בפייסבוק !
    תמי וייס
    יועצת לשיווק באינטרנט מחיפה

    הגב

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] לזכור שמטרה של שיווק בפייסבוק הוא לקבל חשיפה נוספת עבור העסק ולתת אפשרות לגולשים […]

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *