בתור מקדמי אתרים, בוני אתרים או אפילו כותבי תכנים, אנחנו בדרך כלל הראשונים שמודעים לחשיבות של הקידום האורגני או קידום ממומן באמצעות פרסום במנועי חיפוש ופייסבוק. ולמרות כל זאת,  חשוב לדעת כי ישנן מספר דרכים נוספות לשווק את עצמנו, ורובן כמעט ללא שום עלות נוספת.

דפי פייסבוק ופלוס אחד – איך באמת צוברים לקוחות חדשים?

כל מי שפתח עמוד פייסבוק או אפילו עמוד בגוגל פלוס, בוודאי כבר שלח הודעות לכל החברים שלו ברשת, או אפילו השתמש ברשימות תפוצה ישנות כדי לייבא חברים ישנים. העניין הוא שבתור אנשי מקצוע, אנחנו מעוניינים מאוד להביא גם משתמשים חדשים שיעקבו אחרי הפרסומים שלנו וההתרשמות החיובית שתיווצר אצלם, תהפוך אותם בסופו של דבר גם ללקוחות.

מלבד הצבת תיבה באתר האינטרנט שלנו, פעולה שבעצם דורשת מאיתנו להמשיך ולהביא עוד תנועה לאתר (והרי מכך רצינו להימנע מלכתחילה), אפשר להגיב בעמודים אחרים ברשתות החברתיות עם זהות הדף שלנו, וכך להיחשף בקלות להרבה לקוחות פוטנציאלים בבת אחת. עם זאת, צריך לבצע זאת בזהירות ובמתינות מכיוון שהמנהלים של הדפים האחרים עלולים להתייחס אלינו כמטרד, במיוחד אם הם לא מכירים אותנו ויש חפיפה גדולה יחסית בין השירותים שהם ואנחנו מציעים.

שיתופי פעולה (שלא מוגבלים להחלפות קישורים)

מקדמי האתרים שבינינו בוודאי מכירים את כל סוגי "שיתופי הפעולה" שמציעים לנו ובסופו של דבר מתבררים בדרך כלל כהצעות להחלפות קישורים ותו לא. לעומת זאת, לעיתים אנחנו מבצעים כמה החלפות טובות ונוצר ממש סוג של אמון בינינו לבין הצד השני, אפילו אם אנחנו לכאורה מתחרים אחד של השני.

דרך נוספת ליצירת אמון בין אנשי מקצוע היא באמצעות השתתפות בפורומים וקבוצות בפייסבוק וכמובן תגובות בבלוגים עם שם אמיתי ואתר אינטרנט. החידוש העיקרי בקבוצות בפייסבוק הוא שהמשתתפים צריכים להשתמש בשם האמיתי שלהם ולא יכולים להשתמש בזהות של דף, דבר שמחזק עוד יותר את האמון בין חברי הקבוצה וגם קשרי ידידות שאולי היו קיימים כבר קודם.

ועכשיו נשאלת השאלה מדוע בעצם סיפרנו לכם את כל זה? תארו לעצמכם מצב בו פונה אליכם לקוח שמבקש קידום בשפה זרה או מעוניין שתבנו בשבילו אתר עם אפליקציה מאוד מורכבת. אתם יכולים פשוט לסרב, ואז שניכם לא תרוויחו דבר, אבל אם יש לכם רשת ענפה של קשרים ועמיתים למקצוע, תוכלו להפנות אותו למישהו אחר וכך לפחות סיפקתם לעוד מישהו עבודה. בהזדמנות אחרת, אותו אדם בוודאי יתקל במקרה דומה ויפנה אליכם עבודה.

בהקשר הזה ,היתרון העיקרי שלנו כעוסקים במקצועות שהוזכרו לאורך הפוסט, הוא שקל לנו מאוד לבנות רשת של קשרים בלי לקום מהכסא , דווקא מכיוון שאנחנו מורגלים כל כך לתקשר באמצעות מיילים, רשתות חברתיות , סקייפ , תגובות בבלוגים וכו'.

עיבוי התכנים באתר האינטרנט בדרכים לא שיגרתיות

כתיבת תכנים לאתר האינטרנט שלנו ועיבוי התכנים הקיימים הן פעולות שאנחנו בדרך כלל מבצעים על בסיס קבוע או מתעדים לפחות לבצע על בסיס כזה.  למרבה הצער, אנחנו לא תמיד יודעים במה להתמקד , מכיוון שבמקרה הזה, אנחנו מעוניינים דווקא למשוך לקוחות חדשים ולא בהכרח את העמיתים למקצוע.

 מלבד כתיבת בלוג מקצועי והוספת מדריכים פיקנטיים כגון "קידום אתרים בשלושה צעדים פשוטים" או "בניית אתר בוורדפרס בחצי שעה", אנחנו יכולים להוסיף גם פינת "הכה את המומחה" בה נענה על שאלות הגולשים ונפגין את הידע המקצועי שלנו (ניתן להשתמש במערכת Question2Answer בעברית). אופציות מקוריות נוספות הן שימוש בפודקאסטים ולא רק וידאו (שדורש מן האדם להיות מול מחשב) או אפילו יצירת מיני ספרים של ממש בפורמט PDF עבור אלו שאין להם חיבור אינטרנט קבוע בדרכים. למעשה,  כל אפשרות נוספת שאתם יכולים לחשוב עליה ומעבירה את הידע שלכם בצורה בלתי שגרתית יכולה להיות מועילה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *