חדשות SEO

יום שלישי השחור של ה – Analytics

ביום שלישי ה – 18 באוקטובר, זעזעה גוגל את עולם ה – Web Analytics   (מדידת ביצועי אתרים) והודיעה כי מעתה, כל מחרוזת חיפוש שתחופש כאשר גולש מחובר לחשבון שלו  ב – Google.com תוצפן ולא תהיה זמינה לכלי אנליטיקס כולל Google Analytics . לעומת זאת, מילות מפתח ממומנות מקמפיינים של Adwords לא יושפעו מן המהלך ועדיין יופיעו למנהלי הקמפיינים ובתוכנות שיודעות להתממשק מול Adwords…

ההצהרה הזו אכן הצליחה לזעזע לא מעט אנשים בתעשית ה – Analytics, האם גוגל לא הלכה רחוק מדי עם עניין הפרטיות? אפילו אם ניקח דוגמה קיצונית שבה אנחנו יודעים שגולש מתל אביב חיפש לקנות בית בבאר שבע,עדיין  אין לנו שום פרטים נוספים עליו מלבד כתובת ה – IP . גם עם תוכנת ה – Analytics  הטובה ביותר , איננו יודעים מה שמו, איננו יודעים באיזה בית בדיוק הוא גר, ואנחנו בטח לא יודעים כמה כסף יש לו בחשבון הבנק.

נשאלת השאלה האם גוגל לא יודעת את כל זה? סביר להניח שהיא יודעת זאת היטב, והמטרה העיקרית שלה היא לא דווקא להגן על הגולשים, אלא להגן על רשת Adwords מפני רשתות מתחרות שבדרך כלל נעזרות במידע אודות שאילתות אורגניות כדי להתאים פרסומות לדפי אינטרנט.

מה אנחנו יכולים לעשות?

דבר ראשון, יש לדעת שכרגע ההצפנה החדשה פועלת רק ב – Google.com  וכאמור רק אצל הגולשים שמחוברים לחשבון שלהם. לפי גוגל, המספר הזה נע בין 7% – ל 14%, אבל בנישות מסוימות הוא בהחלט יכול להיות הרבה יותר גבוה. דבר נוסף, אם ראיתם בזמן האחרות מילות מפתח בעברית שלא מתקבלות כפי שצריך, דעו שמדובר בבאג ולא בהצפנה, מכיוון שאפשר לקרוא ביטויים אלו בחזרה, הם פשוט מקודדים בקידוד  HEX. (נראה שמדובר בצירוף מקרים).

כך או כך, הבעיה העיקרית בכל הנוגע להסתרת המידע היא שכל הביטויים המוסתרים מופיעים יחדיו תחת "Not Provided" כאילו היו ביטוי אחד. לכן, אין לנו שום אפשרות להבדיל בין ביטוי מוצפן למשנהו.

דרך אחת לעקוף זאת היא להשתמש בכלי מנהלי האתרים. הכלי הזה עדיין יכול להציג את מספר החשיפות והקליקים על כל מילת מפתח, אך אינו חושף שום מידע נוסף על הגולשים כך שהפרטיות שלהם כביכול נשמרת. הבעיה היא שהמידע שהכלי מציג הוא מוגבל, ואם יש לכם הרבה ביטויים של זנב ארוך, הוא עדיין לא יהיה יעיל ב – 100%. הכלי הזה גם טוב כדי לדעת איזה אחוז בערך מהגולשים לוחץ על האתר שלכם כתלות במיקום שלו. (למרות שאת המיקום המדויק ברגע נתון עדיף לבדוק עם תוכנה חיצונית).

דבר שני שחשוב לעשות הוא לעקוב אחר סך התנועה המוצפנת , במיוחד אם אתם מפיקים דו"ח חודשי ללקוח. הסיבה היא שאם תדעו את היחס בין הביטויים הלא מוצפנים לביטויים המוצפנים, תוכלו לדעת פחות או יותר בכמה להעלות את המספרים כדי להגיע לנתונים האמיתיים. דוגמה פשוטה : אם 25 מתוך 100 גולשים (25%) לא מוצפנים מחפשים "קידום אתרים בגוגל" ועוד 20 גולשים אחרים הם מוצפנים, נוכל להעריך שהמספר האמיתי של הגולשים שמחפשים את הביטוי הוא לערך 24 (25% אחוז מ – 20).

לחשוב מחוץ לקופסא

טיפ אחרון של חשיבה מעט מחוץ לקופסה הוא לשנות גישה – חשוב לדעת שלצד בדיקת מיקומים ומילות מפתח (למעשה קידום אתרים קלאסי), לעסק הממוצע חשוב בסופו של דבר לדעת כמה גולשים קנו אצלו או לחצו על פרסומות, ואלו הם דברים שאפשר לשפר באמצעות פעולות אופטימיזציה בתוך האתר. כמובן שלא צריך לזנוח לגמרי את הקידום הקלאסי, אבל חייבים להבין שמשימה זו נעשית יותר ויותר קשה משנה לשנה ומעדכון לעדכון של גוגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *