המילה brand

ידוע שגוגל אוהבים מותגים. במקרים רבים הם נותנים להם עדיפות בתוצאות החיפוש כך שהקידום הופך לתהליך הרבה יותר פשוט. מיתוג הוא בהחלט לא תהליך שיכול לקרות מעצמו. מדובר בתהליך מתמשך שצריך להקפיד לעשות אותו בצורה נכונה כבר מהבסיס. כך תהפכו את האתר שלכם למותג מבחינת גוגל.

בחירת שם ייחודי והימנעות מגנריות – זה מתחיל כבר בבחירת הדומיין. מצד אחד אפשר לראות אתרים בדף הראשון עם דומיין גנרי בעברית. זה פקטור שאולי יכול להשפיע לטובת הקידום באופן מסוים, אבל מבחינת מיתוג, מדובר במהלך גנרי שלא ממש תורם לכך. תבחרו שם ייחודי לאתר שלכם שיבוא לידי ביטוי גם מבחינת הדומיין.

אתר איכותי ומעוצב –  אל תסתפקו בבניית אתר רק כדי לצאת מידי חובה, עליכם להפוך למותג גם בעיני המשתמשים ולא רק בעיני גוגל על מנת בסופו של דבר להפוך למותג מכל בחינה אפשרית. גם אם אין לכם תקציב גדול, רכשו תבנית פרימיום של וורדפרס ואל תסתפקו בתבנית חינמית.

אזכורים ברשת –  אחת הדרכים להפוך למותג בעיני גוגל עוברת דרך אזכורים של שם המותג ברחבי הרשת. לא, הקמת בלוגים חינמיים עם כתבות על העסק שלכם זאת לא הדרך, אלה לא ממש מקורות סמכותיים. חשוב ליצור אזכורים באתרים הקשורים באופן ישיר או עקיף לתחום שלכם. צרו קשר עם אתרי חדשות והציעו להם לפרסם אצלם מאמר איכותי ובו השם שלכם יאוזכר. אין הכוונה למדור יחסי ציבור אלא באמת לכתבה אוטנטית שמביעה ערך מוסף לאתר החדשות וגם לעסק שלכם  (כמובן שאל תוותרו על קישור משם).

יצירת קישורים על שם המותג – הקפידו שבסביבות השליש מהקישורים שלכם יהיו על שם המותג עצמו ולא רק על מילות המפתח הגנריות. חשוב לקדם גם את שם החברה שלכם בגוגל ובמיוחד כאשר בתחומים אחרים ישנם עסקים עם שם זהה. אגב, אם מדובר בהקמת עסק חדש, רצוי לוודא לא רק שאין עסק בתחום שלכם עם השם שאתם מעוניינים בו אלא שגם לא קיים עסק בתחום אחר בעל אותו שם. בישראל ישנם לא מעט מקרים של עסקים בעלי אותו שם אבל בתחומים שונים. זה ימנע בלבול.

נוכחות ברשתות חברתיות – חשוב להקפיד לא רק להקים דפים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אלא גם לנהל את הדפים האלה באופן קבוע. פרסמו פוסטים לפחות פעמיים בשבוע באתר. כמו כן חשוב לשמור על אחידות עיצובית בכל הפלטפורמות. הקפידו שלוגו האתר יופיע בתור תמונת הפרופיל של הרשתות החברתיות ולא התמונה של בעל העסק או סתם איזו תמונה גנרית אחרת.

עבודה עם משרד יחסי ציבור – כאשר לקוחות עובדים עם משרד יחסי ציבור במקביל לחברת קידום אתרים –  זהו יתרון עצום. חברות יח"צ יכולות להשיג להם לא רק כתבות מאתרי חדשות ואתרי נישה  אלא גם כתבות בערוצי הטלוויזיה שלאחר מכן עולות בערוצי היוטיוב ובאתרים של ערוצי הטלוויזיה, תנועה קבועה ממקורות כאלה, יכולה בהחלט לתרום לתהליך המיתוג.

נוכחות כמה שיותר רחבה ברשת – זה  נכון שקידום ממומן לא משפיע על קידום אתרים אורגני. אבל ככל שהנוכחות שלכם ברשת תהיה גדולה יותר, בין היתר ע"י רימרקטינג וקידום ממומן בפלטפורמות שונות –  זה יכול לתרום להפיכת האתר שלכם למותג.

נוכחות ביוטיוב –  חשוב מאוד להקים ערוץ ביוטיוב תחת שם העסק שלכם. סרטוני הם דרך נהדרת לתרום לתהליך המיתוג. הימנעו מסתם סרטונים שכוללים מוזיקה ותמונות מתחלפות והעדיפו סרטוני הדרכה או טיפים.

מתגו את עצמכם כמומחים –  לא רק את העסק שלכם אתם יכולים למתג אלא גם את עצמכם. אל תסתתרו מאחורי הדלפק. יש לכם בלוג באתר והעסק לא קרוי שמכם, תוודאו שיש לכם קרדיט כותב בכל פוסט. גם כאשר אתם מצלמים סרטונים לערוץ היוטיוב, תהיו לפני המצלמה ולא מאחוריה.

כדאי לדעת: המיקום בגוגל הוא למעשה חלק מהמיתוג עצמו. ישנם לא מעט בעלי עסקים שלא צריכים תנועה אורגנית ובכל זאת הם בוחרים לקדם את האתר שלנם בגוגל. מדוע? על מנת לשמור על נוכחות ברשת במיקומים גבוהים. המיקום הוא חלק מהמיתוג. זה יוצר מוניטין טוב יותר שכן משתמשים רבים מקשרים בין מיקום האתר לאיכות העסק למרות שזה לא בהכרח קשור למציאות.

לסיכום: על מנת להפוך למותג בעיני גוגל, חשוב להשיג אזכורים ברשת כולל קישורים עליהם, ליצור נוכחות ברשתות חברתיות וביוטיוב לדאוג לאתר איכותי ובמידת האפשר לערב גם חברת יחסי ציבור בתהליך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *