PR מזויף! זהירות שלא יעבדו עליכםזיוף PR
משהו קטן ומרגיז שנעלם לתקופה ארוכה מארצנו וחזר אלינו בענק.
כולם כבר יודעים שחלק מקידום האתר אנו כמקדמי האתרים בונים מערכי הקישורים, שכולל החלפות קישורים בין האתרים.
קישורים אלו משמשים כעדים לטיבו של האתר ומצביעים על האתר כמקצועי בתחומו.

לגוגל יש מדד Page Rank (כל פעם הם מבטיחים שיורידו אותו)
מדד ה-  ) Page Rankבצורה מקוצרת: PR), בא להראות בעיקר מספר קישורים נכנסים לאתר ועוד כמה מדדים.
PR מבוסס על נוסחא מתמטית מורכבת מאוד שלא נרחיב עליה כאן.
יש מספיק מידע ברחבי הרשת.

ככל שלאתר שלכם יש PR גבוהה יותר, כך אנשים רבים יותר ירצו להציב בו את הקישור.
חשוב לי לציין, שאני מאמין שלמיקום האתר בתוצאות בגוגל, יש חשיבות גבוהה יותר מאשר ה- PR שלו.
אז מה זה זיוף PR?
PR מזויף נוצר בכמה דרכים:

  • דרך אחת היא לקחת דומיין, חדש או בעל ותק, שאין לו כל מדד ,לקנות, ליצור עבורו קישורים, שכל תפקידם הוא להרים לאתר את מדד ה-PR.
    כל כמה חודשים מתבצע עדכון ה- PR, וכתוצאה מפעולות הנ"ל אתר מקבל דירוג  3-5.
מה שקורה לאחר מכן זה הסיפור העצוב.
לאחר קבלת הדרוג, מסירים לאתר את כל הקישורים שהעניקו לו את הדירוג, ומיידית מתחילים לבצע החלפות קישורים עם האתר המפתה.
ראיתי מקרים שביום אחד אתרים נורמאליים הפכו לחוות קישורים של ממש.
בעדכון ה PR הבא, כמובן שהאתרים חזרו לדרוג 0 או 1.
מי נופל בפח?
אנשים תמימים שלא בודקים את הפרטים הקטנים.
איך בודקים? נראה לכם מספר דרכים בהמשך המאמר.

  • דרך נוספת ליצירת PR מזויף, הוא לאתר ברחבי הרשת דומיינים למכירה יד שנייה, במצב טוב מרופא. כמובן מחיר שנצטרך לשלם עבורם הוא בהתאמה.
    לרוב אלו אתרים שקיבלו קישורים כי באמת היו איכותיים, אך לאחר שהאתר ירד מהאוויר, הגיוני שירדו איתו חלק מהקישורים הטובים.
יכול להיות מצב שבו נשארו מספר קישורים, אבל הטובים ואיכותיים באמת ירדו.
בשלב הבא, לאחר קניית הדומיין, מלבישים עליו אתר יפה בתחום כלשהו ("שקר כלשהו").
כותבים כמה דפים, והופ יש לנו אתר עם PR 5-6  באוויר מוכן להתמלא בקישורים.
ישנן עוד דרכים מפוקפקות שאני לא רוצה לחשוף אותן כאן, כי אני לא מעוניין למסור מידע מסוג זה.
מה אמור להדליק לכם נורה אדומה?
אם אתם נתקלתם באתר עם PR  5 אך עם מעט מאוד תוכן, זה אמור להדליק את נורה אדומה, כפי שזה קורה אצלי.
למה  ?
ככה…אתרים בעלי PR צריכים להיות עם ותק מסוים ותוכן שנצבר לאורך הזמן.
לכן אתר שרק נולד ויש בו רק 5 דפים, כי עוד לא הספיקו להשקיע בתוכן שלו, אמור להדליק לכם נורה אדומה.
במידה ואתר עוסק בתחום מסוים, צריכים לבדוק: האם מופיעים טלפונים? האם קיים טופס צור קשר? כפי שהיינו מצפים למצוא באתר אמיתי.
זאת בדיקה ראשונית שאני עושה.
עכשיו נתעמק בנושא.
באתר עם ותק ו- PR אמיתי, חלק מהדפים הפנימיים גם יקבלו דירוג PR.
במידה ואני לא מוצא PR בדפים פנימיים יכולות להיות כמה סיבות לכך:
  • הדפים הללו חדשים ולא דורגו עדיין
  • כמו אצלי באתר, מתיחת פנים יסודית לאתר, אילצה אותי לבצע הפניות לכל דפי האתר כך שדפים מדורגים נעלמו ואמורים לחזור בשלב כלשהו.

בדיקה נוספת שחשוב לבצע:
פקודת "SITE:" בגוגל תבדוק כמה דפים יש לאתר הזה בגוגל. (סרטון הדרכה)
הגיוני למצוא מספר דפים מאונדקסים. במידה ואתם נתקלים בדפים בשפה שונה או דפים ישנים שהיו פעם, זה אמור לעורר חשד שנעשה כאן תרגיל.
במקרה הקלאסי, בבדיקת "SITE:" לא תמצאו דפים מאונדקסים בגוגל בכלל. במקרה הטוב תמצאו רק את דף הבית.
בדיקה חשובה לא פחות:
בדיקת קישורים נכנסים, כמובן ע"י פקודת ""LINK:  בגוגל. (סרטון הדרכה)
אבל מומלץ וחשוב יותר לבדוק מה יש ל YAHOO לומר לנו.
בדיקת קישורים נכנסים של YAHOO תראה לכם את פרצופו האמיתי של האתר.
דוגמא שנתקלתי בה בימים האחרונים, לאתר שנראה טוב עם PR  5, מצאתי סה"כ 58 קישורים אך כולם בספרדית על ביטוי הזוי שאין לו קשר לנושא האתר .
משמעות הדבר:
58 קישורים מאתרים בעלי  PR 0 – 3 לא יצליחו לעלות דירוג האתר ל – 5.
בדיקה נוספת
פקודת "info:" בגוגל. כאן תקבלו מידע על האתר:
האם אתר מאונדקס בגוגל
עותק שמור אחרון
נמצאו דפים נוספים
אך במידה והתקבלה התשובה:
"מצטערים, אין בידינו מידע עבור הכתובת: XXX "
סימן שניסו למכור לכם דומיין שלא מופיע בגוגל.

הסכנות הגדולות:
במידה וזהו דומיין שנענש ע"י גוגל וטרם הוסר ה PR.
אבל הבאסה האמיתית היא שעבדו עליכם, בתמורה לקישור שלא שווה כלום. סביר להניח שנתתם תמורה מהאתר שלכם, נתתם קישור חי וטוב בתמורה לזבל של קישור.

כשאתם ניגשים למלאכת החלפת הקישורים, אנא תעשו את הבדיקות הרגילות וגם את הבדיקות שהוזכרו פה על ידי.
בנוסף, תמיד תחשבו לאן האתר שאיתו אתם מחליפים מתקדם. האם זה אתר שכרגע הוא חלש ויתפתח עם הזמן?, האם זה אתר שאף אחד לא משקיע בו מאמץ?
שאלות אלו יהפכו את ההחלפות הקישורים שלכם לאיכותיות יותר וכמותיות פחות.

בהצלחה

17 תגובות
  1. עמית מלכי
    עמית מלכי says:

    הי לירן
    אתה כל כך צודק!!
    הגיע הזמן שגוגל תסתיר את המדד הזה כמו שהם אמרו שיעשו
    אנשים נותנים לו חשיבות גדולה מדי

    הגב
  2. אורי זילברשטיין
    אורי זילברשטיין says:

    כתבה מעולה, לא הייתי אומר שזה זיוף PR, כי הם מקבלים את ה-PR מהקישורים שמגיעים אליהם… אך כן בהחלט זיוף של איכות האתר בכדי להפוך את ההחלפה למעט יותר מפולפלת, כמובן שלפני ביצוע חלפת קישורים יש לבצע בדיקות בכדי לא ליפול במלכודות כאלה..

    תודה!

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      ההגדרה זיוף נועדה להמחיש כי נעשת תחבולה.
      נכון שה PR התקבל בעקבות קישורים.
      אך הוא לא נשאר שם
      נכון שגם אתר אמיתי לא יכול להבטיח את הדרוג הגבוהה שלו.
      אך לפחות נעשים מאמצים בניגוד למקרים שבהם עושים ההפך
      תודה אורי

      הגב
  3. שמעיה דוד
    שמעיה דוד says:

    באופן כללי אני תמיד חושד במי שפונה אלי להציע לי קישורים. מניסיוני הם מתחלקים לשני סוגים:
    1. אתרים חלשים שלא יביאו לי תועלת ומחפשים לעצמים שדרוג
    2. תחמנים כפי שתיארת בפוסט הזה

    אתרים חזקים ומועילים באמת בדרך כלל מסתדרים לבד, תודה, ואם אתה רוצה משהו, אתה פונה אליהם…

    הגב
  4. איתי תבור
    איתי תבור says:

    לפי המדיניות הרשמית של גוגל , אתה יכול להוסיף את זה לפוסט , אם אתה רוצה.
    החלפות קישורים בעד כסף אסורות. זה מעלה דירוג של אתרים לא איכותיים .
    לגבי מדד הPR , כרגע אין דרך אחרת טובה יותר לדירוג אתרים , כי כמו שאתה אמרת , ריבוי קישורים אינו מעיד על איכותו של האתר , כך שנראה לי שנשאר "תקועים" עם המדד לעת עתה ..

    הגב
  5. עמית מלכי
    עמית מלכי says:

    הי איתי
    עובדתית המדד הזה קיים.
    אני מזמן לא מתייחס אליו
    אני מעדיף אתר עם PR 0 במיקום גבוהה בגוגל.
    מאשר אתר עם PR גבוהה ומיקום זניח.

    לכן כשאני פונה להחלפת קישורים אני מחפש אתרים מדורגים.
    זה מסנן את האתרים הפחות טובים
    תודה על התגובות

    הגב
  6. עמית מלכי
    עמית מלכי says:

    הי שמעיה
    תודה על התגובה
    אין ספק שההגדרה לאתר חזק צריכה להימדד על פי כמות גולשים ומיקום בגוגל.
    "תרבות " החלפת הקישורים מזמן פיספסה את המטרה שלה.

    הגב
  7. מיכל כהן
    מיכל כהן says:

    עמית, פוסט חשוב.
    בדיקת אתר לצורך שיתופי פעולה צריכה להיות מקיפה ולהתבסס על פרמטרים רבים, ש PR הוא אחד הפחות חשובים, ואולי באמת ייעלם בקרוב.
    שיטה נוספת לזיוף PR היא הפניית 301 מהדומיין שלך לדומיין עם PR גבוה. ההפניה מבוצעת רק עבור הגוגלבוט לקראת מועד ביקורו… הגוגלבוט מזהה את ההפניה ונותן לדומיין את ה PR של האתר שאליו מפנים.
    הדרך לזהות מצב כזה היא לבדוק מה יש ב cache של גוגל. אבל גם זה לא תמיד יעבוד – כי יתכן וההפניה הוסרה אחרי עדכון ה PR.
    ולכן, כפי שכתבת, common sense ובדיקה מקיפה של האתר חשובים בכל מקרה.

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      הי מיכל
      תודה ציינת נקודה חשובה מאוד
      אני חושב שלהתייחס לכל אתר כחשוד זה יהיה רעיון טוב.
      ובמידה ומרגישים לא בטוחים לבטל את ההחלפה

      הגב
  8. מיכה
    מיכה says:

    גוגל פחות ופחות מייחס חשיבות לפייג' ראנק
    יותר בטוח להעריך את האתר איתו מחליפים קישורים לפי פרמטרים אחרים
    מיקום בגוגל
    ותק הדומיין
    ועוד…

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      צודק
      PR זה מדד נטוש
      אך לצערי עדיין ניתן לראות מקדמי אתרים שמשקיעים לא מעט בעניין הזה.
      אני קורא להם "רודפי PR"
      ומסכים איתך לגמרי שיש פרמטרים חזקים יותר וחשובים יותר

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *