Page layout –אלגוריתם חדש בגוגל

כותב המאמר : עמית צבר

האלגוריתם מתיחס לחלק העליון והגלוי של דף אינטנרט שמוצג מידית בדפדפן, ולכן הוא אמור להכיל מידע ברור, ממוקד ומענין, על מה יש לאתר להציע שימשוך את הגולש להשאר באתר או להסביר איך לנווט ביעילות באתר וכו'.

אבל במציאות יש אתרים רבים שעושים שימוש נוסף בחלק העליון, ומעמיסים בו מודעות ופרסומות שלא תמיד בהכרח קשורות למהות אתר או שכן, אבל ! הם דוחקים את התוכן למטה. גוגל מצאה שזה מעצבן גולשים שמגיעים לדף כזה וצריכים לגלול את הדף למטה עמ"נ להגיע למה שחיפשו, או פשוט לנטוש את הדף מיידית. זאת פגיעה בחווית הגלישה וכיסוי על התוכן המקורי של האתר/דף.
מבחינתה זה פוגע באיכות האתר וברולוונטיות תוצאות החיפוש שהיא מציגה, ולכן היא החליטה להפעיל את האלגוריתם המיוחד הזה, שיאתר דפים העמוסים במודעות, ויפגע בדרוג האתר (ולא רק בדף ספציפי !) וידחק אותם למטה בתוצאות החיפוש.

כנראה שאתרים בסיכון הם אלה שמציבים מודעות במקומות קבועים בדף, ולא אתרים שמשתמשים בתפריטים קופצים/יורדים או מודעות אוברליי (אלה המודעות שלפתע קופצות ואפשר לסגור אותן מיידית ולחזור לתוכן). אבל, לא ברור לפי מה ייקבע כמה זה יותר מידי מודעות בדף ? כי זה משתנה בהתאם לרזולוציה של המסך והגודל שלו באינצ'ים וגם סוג הדפדפן. גוגל גם לא מספקת כלי מיוחד שיתריע על דף עמוס. כמובן שאתרים שכן יפגעו בתוצאות החיפוש בגוגל, יצטרכו לעבור שינויי עיצוב כדי שבסריקה הבאה מקומם ישתפר בתוצאות.

google browser size, windows resize, resolution test לעזרת המעצב יש כלים כמו
אז אם זה כבר קיים, כדאי להסתכל על היתרונות: אלגוריתם כזה יחייב דילול פרסומות/מודעות/תמונות וזה עשוי להקטין את זמן הטעינה של הדף. כך גם נשמר העקרון שהתוכן הוא המלך.
למרות המגבלה החדשה ואם כבר עושים שינויי עיצוב, אולי כדאי להשקיע מחשבה במניפולציה של צבעים והדגשים בדף, שינויי גדלים, שימוש בטבלאות….על מעט המודעות שישארו בדף.

אגב, במקביל גוגל מעודדת משתמשי אדסנס לרפד את התוכן בפרסומות אדסנס…לזהירים/קמצנים נשלחת הודעה מיוחדת מטעמם כדי להגביר להם את התאבון…

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *