לאון דייטש מתראיין בסדנת הדיגיטל של עמית מלכי

אהלן לכולם, אחרי הרבה זמן שלא צילמתי סרטון לערוץ אני מצלם את לאון דייטש ושואל אותו שאלות נוקבות על קידום אתרים ושיווק בכלל. יש בסוף פספוסים – שווה לראות. אני מזמין אתכם להירשם לערוץ, יהיו פה עוד הרבה תכנים מעניינים שיוכלו לתרום לכם, אם יש לכם משהו שאתם מעוניינים לומר ולתרום לנו – פשוט צרו קשר.

אז כפי שאמרתי – הזמנתי את ליאון דייטש להתראיין אצלי בסדנת הדיגיטל לראיון על שיווק באינטרנט.

עמית: "לאון, אשמח שתספר לנו מה אתה עושה? מהם תחומי הפעילות שלך?"

לאון: "אני בעלים של סוכנות פרסום ושיווק בדיגיטל בשם: "SEO BEST" שעוסקת בבניית אתרים, קידום אורגני, פרסום ממומן בגוגל, פרסום ממומן בפייסבוק – כל מה שקשור בלהביא המרות  לעסקים ולהגדיל את הפעילות העסקית של הלקוחות שלנו.

באוגוסט 2016 הקמנו את המכללה שלנו – שם אנו מלמדים את כל הנושאים. מגיעים אלינו בעלי עסקים שמעוניינים לקדם את עצמם וגם אנשים שמעוניינים ללמוד מקצוע חדש."

עמית: "למה לדעתך כדאי לאדם לבוא לקורס ולא ללמוד לבד, נניח מהאינטרנט – מסרטונים?"

לאון: "זו שאלה נפוצה. הרבה אנשים אומרים שהכי טוב ללמוד לבד. תשובתי היא כזו:

סיבה 1-  לא נתקלתי במקור מאוחד, בעיקר לא בעברית – כל התכנים החינמיים אינם מסודרים, אין מקור מסודר שמלמד שלב אחר שלב וכולל תרגול – במכללה יש תוכנית שמתעדכנת ומתחדשת בהתאם לפיתוחים האחרונים, עד לפני כמה שנים למשל לא היה מובייל, הקורסים דינמיים –  AMD נהיה נפוץ באתרים, זה לעומת חומרים שעלו פעם אחת לאינטרנט.

סיבה 2 – בקורס יש מרצה מנוסה שעוסק בתחום ואפשר לשאול אותו שאלות ולהתייעץ איתו במטרה להתגבר על קשיים – זאת לעומת מאמר מצולם שאין למי לפנות בשאלות ספציפיות. אצלנו בקורס יש תמיכה שאיננו מגבילים, תמיכה לכל החיים". שנינו מלמדים הרבה שנים ואנו תמיד פנויים ותומכים בסטודנטים שלנו, אף פעם לא הגבלנו אותם בכמות השאלות ואנו תמיד שמחים לעזור."

עמית: "התמיכה היא חלק חשוב, אני בהחלט מציע לבדוק אופציות נוספות עם אנשים שעוסקים בתחום במשך זמן רב, שעובדים באופן פרקטי ומסודר, בלי שעות מנופחות ותאוריה, משהו מעשי, לא רק כדי לומר שלמדנו במקום זה או אחר".

עמית: "היום בכל רגע יש פלטפורמות נוספות וערוצי שיווק מטורפים, מהניסיון שלך אשמח לדעת על אילו פלטפורמות אתה ממליץ ללקוחות שלך חוץ מגוגל לקידום אתרים אורגני."

לאון: "זה עניין של תקציב, אם יש תקציב שגבוה מ – 1,500- 2,000 ש"ח בחודש אז אני ממליץ להיכנס לפלטפורמות חדשות ולהכיר את התוצאות, להיות ראשון. כשפלטפורמה חדשה הלידים והמכירות זולים. אני רוצה לציין שבארבע – חמש שנים האחרונות לא היה ניתן לפרסם בפרסום ממומן בפייסבוק ובתחילה זלזלנו בזה (מקדמי אתרים) היום זה יכול להביא לתוצאות גבוהות בצורה משמעותית יותר מגוגל אורגני ולפעמים גם יותר מגלול ממומן באדוורדס, זה אחד התחומים החזקים גם אצלנו ורואים את התוצאות – זו אלטרנטיבה שמתאימה לחלק מהמקרים."

עמית: "אני מסכים חלקית עם העניין, פייסבוק כבודו במקומו מונח, לגבי האיכות והכמות יש לי מה לומר"

לאון: "נכון, יש תחומים שרק קידום אורגני עוזר . בגוגל ממומן יש אפשרות לפרסם סביב מקום – בפייסבוק זה יכול לעבוד כי החשיפה גדולה והרבה לידים מתקבלים. אורגני, ממומן ספציפית ללקוח שרוצה לקוחות רק מרדיוס זה פחות אפקטיבי."

עמית: "מה עם לקוחות שפעם עבדו עליהם? בלי לחשוף שמות, בלי שיימינג, זה מעניין אותי –

א. ספר סיפור מעניין מניסיונך

ב. איך הצלחת לשכנע לקוח ששילם כסף בעבר ולא קיבל תוצאות מספקות לסמוך עלייך?

לאון: "זה קשה כמובן, הרבה יותר מלשכנע לקוח שלא עבר חוויה כזו. קודם כל אספר על התופעה – לצערי יש הרבה מקדמים שהורסים את השם של התעשייה, יש חברות שנותנות שירות בתחום ומרוב לחץ לא מגיעות לכל הלקוחות (אני מניח), אנו מכירים חברים אישיים ושואלים את הקולגות והשכירים בכמה לקוחות הם מטפלים והתשובות הן: "50, 80, 100 לקוחות" והשאלה היא: "האם אתה מגיע פעם בחודש לפחות לראות אם האתר עולה?" והתשובה היא שלא, לא מספיקים.

לקוחות קטנים – משהו כמו 15 לקוחות זה המקסימום שניתן לתת לכל מקדם אתרים. לטפל ב- 50- 120 לקוחות זה בלתי אפשרי ולכן יש הרבה לקוחות שפשוט לא מקבלים טיפול מלא."

"הדבר הכי קריטי שמשפיע על נושא של קידום בתוצאות החיפוש זה הדברים "הקטנים" כמו טייטל – המילה הכביכול קטנה משפיעה על כל התהליך."

"נחזור לנושא ששאלת לגבי הלקוחות שלא קיבלו שירות – אני רואה שנניח לא עשו להם אופטימיזציה בסיסית, שהם לא חוברו לגוגל אנליטיקס, למשל אתר שנמצא בקידום של 3 שנים ואתה רואה 14 עמודים, בודק ואין קישורים ואם יש בודק האם הם שייכים ללקוח – כך שלא נעשתה שום עבודה ולא הוזנו תכנים חדשים – יש סיפורים כאלו ולא 1 ולא 2 אלא עשרות, העיקר הם חויבו בזמן וקיבלו חשבונית."

"איך התגברתי על זה? לא את כולם הצלחתי לשכנע אבל עם ההסברים פתחתי 2 מאמרים בבלוג – 1. על תהליך קידום, האחר – כולל את כל השלבים. הסברתי שהלקוח צריך להיות מעורב ולעשות יחד את מחקר מילות המפתח – הרי הלקוח הכי מכיר את העסק ולכן צריך לעשות זאת איתו. כתבתי מאמר בבלוג שמסביר לאנשים פרטיים איך לבדוק האם קידמו לה  את האתר – ללקוחות בלי רקע טכני, אנשים שלא מבינים בתחום – איך לבדוק אם נעשתה עבודה. כשמסבירים ללקוח על התהליך , על הביצוע, על הכנת דוחות ומקפידים על פגישות לצורך הסבר – כל אלו עוזרים לשכנוע.

עמית: "אני מכיר חלק מהמקרים. הדברים משתנים ויש הרבה דיונים לגבי מה צריך היום ומה לא"

לאון: הבסיס של קידום אתרים לא משתנה אך נוספים פרטים חדשים – התאמה למובייל, למשל. טייטל, דיסקריפשן, עדכון תכנים באופן שוטף ועולה, בניית קישורים לרוחב האתר, חווית גלישה נעימה, כל אלו נותרו כפי שהיו."

עמית: "רגע לפני שאתה מתחיל לעבוד עם לקוח, נניח לקידום אתרי אורגני – למה אתה מכין אותו?"

לאון: אני מכין אותו להפתעות, אומר לו שיכול להיות שיהיו הוצאות בתחילה על תכנות ותיקונים, בעיות קוד למשל ואני משקף לו ממה בנוי התמחור עבודה. התמחור בנוי משעות עבודה, עלות תכנים (אנו נאלצים לקנות, לייצר ובמקרה הטוב לשלוח ללקוח לשכתב) ועלות קישורים – אם זה פרויקטים בחו"ל בעיקר בארה"ב ורוסיה סוחרים שם בקישורים בעלות קבועה. בארץ אנחנו בונים קישורים בשיטה קצת שונה משאר המקדמים, במקום החלפות בין אתרי לקוחות "וזיבול" אתרי לקוחות שזו נקודה כואבת שלפעמים עלינו לטפל בה. אנו גם בונים ומתחזקים תשתיות ומשתפים פעולה עם חברות עם תשתיות משלהן. תשתית זה לא אתר זבל, זה אתרים אמיתיים שאנו משתמשים בהם כדי להביא לידים או אתרים שמיועדים לפרסומות כך שלא צריך להיבהל מזה שהאתר שייך לחברה".

עמית: "בוא נתכנס רגע, מה אתה אומר ללקוח בתהליך העבודה?"

לאון: "אני מספר ללקוח על התהליך ושולח אותו אל האתר שלי שמסביר על התהליך – "תהליך קידום אתר" ונותן לו כלים לבדוק אותי כך שהוא יכול לבדוק אותי לאחר חודש עבודה ולוודא שאנחנו לא סתם לוקחים לו כסף. ואני מפרט על המחיר וממה הוא מורכב".

עמית: "אשמח לשמוע ממך על סיפור הצלחה. לא – קידמתי את שמוליק ושמתי אותו בתוצאה ראשונה במשקפי שמש", סיפור שיצאת ממנו עם תחושת סיפוק אמיתית ששינית לאדם את מצב העסק".

לאון: היה לי לקוח עם עסק שעסק במזון, הבעלים היה שם גם מנכ"ל, גם נהג, גם איש מכירות והתחלנו לעשות לו קידום (למזלנו הוא לא היה בנישה תחרותית), לאחר שנה האדם שכר מקום גדול יותר בחולון, קנה רכב נוסף, שכר איש מכירות שקיבל טלפון וטאבלט ומזכירה והאיש מכירות מקבל שיחות רבות בכל יום שמגיעות מהאתר מהקידום האורגני. כל העסק שלו השתנה מקצה לקצה. הלקוח היה מספיק גבר כדי לומר לנו את זה – הוא  צלצל ואמר לי שההצלחה היא בזכותי. לא כולם מפרגנים".

עמית: "איזה כלי קידום אתה לא זז בלעדיו?"

לאון: "כלי אחד? לעשות פרסומת? כלי אחד הוא כלי לבדיקת מיקומים – חבר של כולנו. אני משתמש בכלי seoquake שזה כלי שמסייע לכל מקדם שיש לו מעל עשרות לקוחות. אני מפעיל אותו כל יום בטלפון, רואה קידומים ומשווה למצב שהיה אתמול ושאין מצבים חריגים לצד השלילי."

עמית: "טוב יאללה עוד כלי"

עוד 2 כלים קטנים הם תוספים לכרום שאני משתמש בהם עשרות פעמים ביום – תוסף אחד נקרא: open seo stas. בלחיצת מידע אני יכול לבדוק אופטימיזציה של תוכן, טייטל, KEY WORDS… לא צריך אותם היום… בצחוק כמובן" ועוד תוסף שני זה כרום SEOQUAKE  הישן והטוב שנותן המון אינפורמציה. פיצ'ר צפיפות מילות מפתח בו מוצאים כמה מילים אנו רוצים לקדם בדף ספציפי וגם כמה באחוזים".

עמית: "מקדמי אתרים יכולים לגחך ולומר שזה קידום אתרים 2007"

לאון:  "לי זה עובד נהדר. המילה צריכה להיות גג 3%, מעל זה גבוה מדי זה כבר ספאם טהור וגוגל יכול להעניש על זה,זה עלול לקרות גם בתפריטים, לא בגלל הטקסט.

עמית: אני מציע למגחכים להקשיב. במהלך שעות העבודה העמוסים בימים של צוות עובדים וכו' איך אתה מחלק את הזמן בין למידה, שיווק עצמי ועבודה?

לאון: " 1/3 1/3 1/3, לומד ומתכנן, עבודה – למזלי יש לי גם צוות שלוקח את מרבית העבודה כשאני מפקח על הנעשה ושליש בשיווק – פגישות עם לקוחות, שליחת הצעות מחירים וחוזה.

עמית: "אוקיי, תודה רבה, אם יש לך משהו להגיד אז תגיד"

לאון: "שמחתי להגיע לצפון הרחוק"

עמית: "כן, אז זה היום הראשון שמצולם עם לאון דייטש, אחרי שעשיתי הפסקה ארוכה בנושא הראיונות, הסיבה היא שעד לא מזמן הייתי מחויב בהנגשת אתרים והייתי צריך להכין כתוביות לכל סרטון, לא שאין לי כוונה לעשות את זה בעתיד, בפעם האחרונה שעשיתי את זה זה לקח לי 3 ימים כל ההתעסקות רק על הכתוביות ולערוך את הסרטון ולכתוב את המלל…

לאון: "הכתוביות הן לטובת ההנגשה"

עמית: "אני מציע, לבעלי המוגבלויות – יהיה תמלול באתר ואתם מוזמנים לקרוא. בהצלחה.

עמית: "זה היה כמה שעות עם לאון דייטש, הצחוקים בסוף הסרטון""

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *