בניית אתר

מדוע כדאי מאוד לערב מקדם אתרים בתהליך בניית אתר

חושבים על בניית אתר חדש לעסק שלכם? תעשו לעצמכם טובה גדולה ותערבו בתהליך מקדם אתרים. לא כל בונה אתרים מבין בקידום אורגני גם אם אחד השירותים שלו באתר הוא SEO. המון בוני אתרים מציינים זאת כשירות נוסף. חלק מספקים שירות כזה ברמה מאוד חובבנית, אחרים מוציאים אותו למיקור חוץ ואז לכו תדעו מי בדיוק מטפל באתר שלכם. למען השקט הנפשי שלכם, חשוב מאוד לערב מקדם אתרים בתהליך בניית האתר כיועץ ולא לערב אותו רק כאשר האתר כבר מוכן. נכון. יהיה לכם צורך לשלם על כך, אבל כך אתם תחסכו כסף על תיקונים והתאמות שיהיה צורך לעשות לאחר מכן במקרה והבניה הייתה לא ממש טובה לקידום. להלן כמה דברים שהמקדם צריך לעשות כמלווה או יועץ לבניית אתר.

חקר מילות מפתח

זהו הדבר הראשון שכל מקדם עושה כאשר הוא מתחיל לקדם אתר. אבל אם נפלה בידיו הזדמנות לעשות זאת עוד לפני שהאתר מוכן, זה יחסוך לו ולכם כאבי ראש. חקר מילות מפתח יעזור לכם להבין לא רק מהן הקטגוריות והתת קטגוריות שאתם צריכים לשלב באתר שלכם אלא גם מה יהיה השם המדויק של הקטגוריה. למשל אם יש לכם אתר בנושא חתונות ואתם רוצים להרוויח עמלה ע"י הפניית זוגות לאתרי צילום שעולים כסף, רק בעזרת חקר מילות מפתח תוכלו לדעת האם כדאי לקרוא לקטגוריה: לוקיישנים לצילומי חתונה או מקומות לצילומי חתונה. במקרה הספציפי הזה, יהיה נכון לקרוא לקטגוריה "מקומות לצילומי חתונה" מפני  שממוצע החיפושים של המילה הזאת גדול ב 10 מהאופציה השנייה. בגדול ע"י חקר מילות מפתח תוכלו להחליט בצורה טובה יותר על המבנה וההיררכיה של האתר.

החלטה על מערכת הניהול

יש בוני אתרם שעובדים עם מערכת משלהם בקוד סגור ויש כאלה שבונים אתרים בויקס, לייב סיטי או כל מערכת אחרת שתגרום לכם להיות תלויים בצד שלישי. לא לכל בעל עסק זה מתאים. לא כל מערכת היא יעילה לקידום. כמו כן, ישנם מערכות מאוד מסורבלות לניהול שיהיה לכם קשה מאוד לתפעל. מקדם אתרים יכול לתת חוות דעת על מערכת הניהול ולעזור לכם לבחור אחת שמתאימה לצרכים שלכם. האמת היא שרוב מקדמי האתרים ימליצו לכם על וורדפרס.

החלטה על מבנה כתובות Url

  • פרנדלי – URLS לא אחת מקדמי אתרים קיבלו אתר חדש לקידום וגילו שהגדרת ברירת המחדל שלו, הייתה כתובות URL שפשוט מורכות מתאריך הפוסט. כן, כתובות Url הכוללות מילות מפתח, מהוות רק פרמטר אחד מבין מאות שקובע את דירוג האתר (לא פרמטר מכריע בכל מקרה) ובכל זאת –  כתובות כאלה הן לא יעילות בשום צורה לאתר. חלק מהמקדמים מאמינים שעדיף לעשות שימוש בכתובות Url באנגלית ושגוגל יודע לתרגם את מילות המפתח וכך גם הurl לא מופיע בג'יבריש כשתשתפים אותו. מקדמי אתרים אחרים יאמרו שעדיף לבנות כתובות בעברית כי זה טוב יותר לקידום ב co.il. הנושא שנוי במחלוקת אבל המצב הרצוי הוא שיופיעו מילות מפתח באתר במקום מספרים או סתם שטויות אחרות.
  • פירורי לחם – אלמנט מאוד בריא לקידום האתר ובמיוחד כאשר מדובר באתרים מאוד מורכבים ו/או אתרים עם מוצרים רבים. זה מסרטט מסלול נוח וברור יותר לסריקה לטובת גוגל והמשתמשים באתר. שוב, לא מדובר בגורם שיקבע את גורלו של האתר  מבחינת קידום-  אבל זה בהחלט עניין שיכול לתרום לחוויית המשתמש.

ניהול תוכן בצורה נכונה – כאשר אתם פונים לבונה אתרים, הוא יבקש מכם לספק תוכן. יכול להיות שהוא יציע לספק לכם תוכן דרך הכותב שהוא עובד איתו.  חשוב מאוד להתייעץ עם מקדם אתרים לגבי התוכן כך שלא רק שהוא יתאים לאתר שלכם אלא גם שיהיה אפקטיבי לטובת הקידום. את התוכן יש לכתוב על בסיס חקר מילות המפתח.  למעשה, רצוי להזמין את התוכן דרך חברת קידום אתרים, פרילנסר, או פשוט לקשר בין כותב תוכן למקדם כדי שיעבדו ביחד. חשוב להקפיד על הדברים הבאים באתר:

  1. תוכן בכל קטגוריה אפשרית – רצוי שיהיה בכל קטגוריה מאמר של 500 מילים לפחות על מנת שהקטגוריה תקודם בגוגל. התוכן לא חייב להיות בתחילת הדף. הוא יכול להיות לאחר תמונות ומוצרים.
  2. מקום קבוע למאמרים – קטגוריה שעולה בה תוכן חדש באופן קבוע. אתם יכולים לקבוע את שם הקטגוריה כרצונכם: בלוג, מאמרים, מידע או טיפים 
  3. הימנעות מתוכן כפול – עצה קטנה של מקדם יכולה להציל אתכם משעות של עבודה מיותרת. למשל, אם יש לכם חנות אינטרנטית הוא ימליץ לכם שלא לשלב בכל מוצר את המידע מהקטלוג מכיוון שזה יהיה תוכן כפול וגוגל לא ימהר להציג את המוצרים מהחנות שלכם. הוא ימליץ לכם לכתוב את המידע בצורה אחרת.

חווית משתמש

מקדמי אתרים הם אומנם לא מומחה UX אבל יש להם לא מעט ידע והבנה כיצד אמור להיראות אתר עם חווית משתמש טובה. גם בונה אתרים הם לא מומחי UX, זהו מקצוע נפרד בפני עצמו. לא לכל בעל עסק יש תקציב להעסיק מומחה כזה, אבל מקדם אתרים בהחלט יכול לומר מה לעשות ומה  לא לעשות על מנת ליצור חווית משתמש טובה לא רק דרך מבנה האתר אלא גם דרך העיצוב שלו.

מהירות אתר והימנעות מגורמים שבריחים את המשתמשים

לא כל בונה אתרים מייחס חשיבות למהירות האתר. חלקם פשוט מוציאים לפועל את מה שהמעצב או הלקוח ביקש מהם לעשות. ולכן קורה שהאתר מלא בתמונות כבדות, שהופכות אותו לאיטי, ישנו שער כניסה לאתר שמראה את אחוז הטעינה, ברקע מתנגן שיר או וידאו ובקיצור, האתר מלא בגורמים שמזיקים לחוויית המשתמש וגם לקידום שלו. מקדמי אתרים יעזרו לכם להימנע מכל הגורמים האלה. הם ידאגו שהאתר יהיה כמה שיותר ידידותי לקידום גם מהפן הטכני שלו. 

לסיכום: אם אתם מתכננים לבנות אתר חדש, תעשו לעצמכם טובה ואל תוותרו על ליווי של מקדם אתרים בתהליך. הוא יעשה חקר מילות מפתח לטובת קביעת מבנה והיררכיה נכונה לאתר, ייתן חוות דעת על מערכת הניהול, ידאג להזמנת תוכן יעילה לקידום, יקפיד על חווית משתמש טובה וגם ידאג שלא יהיו טעויות מבחינה טכנית.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *