תמרור עצור ואדם כועס

 7 דברים שאסור לעשות ללא תיאום עם מקדם האתר שלכם

במקרים רבים, בעלי אתרים רוצים לסייע למקדם שלהם בעבודתו. זה יכול להיות בהחלט מועיל, אבל אם בעל האתר עושה זאת ללא תיאום –  זה יכול להזיק. למעשה, אם ובלי קשר לקידום אתרים –  מהרגע שהאתר שלכם נכנס לקידום, כדאי לתאם את השינויים או התוספות שאתם רוצים לבצע עם איש ה Seo  שלכם כלי למנוע נזק לאתר. להלן כמה דברים שכדאי להימנע מהם:

  1. הסרת דפים – מחיקת דפים מהאתר כאשר הוא מקודם היא לא פעולה מומלצת. אזל מוצר כלשהו מהמלאי בחנות שלכם? ישנו מאמר באתר שאינו רלוונטי או שהוא פשוט לא עומד במבחן הזמן? אל תמחקו אותו. לא אחת קורה שבעלי אתרים מוחקים דפים רבים. כעבור כמה ימים האתר יורד במיקומים ו/או במספר הכניסות אלי והם לא מבינים מה גרם לכך. במקרים קיצוניים, בעלי אתרים עושים ניקיון פסח לאתר ומוחקים ממנו עשרות דפים מבלי שהם מודעים לכך שהם מובילים לכניסות. התייעצו אם המקדם שלכם בדרך הנכונה לטפל בדפים האלה. כמה פתרונות אפשריים: אם התוכן לא מספיק טוב, במקום להסיר אותו, אפשר פשוט לשדרג אותו. אם מוצר כלשהו ירד מהמלאי – אל תמחקו אותו מהאתר, שלבו בפנים קישור למוצר הקרוב ביותר אליו מבחינת הרלוונטיות לחיפוש של הלקוח.
  2. בניית קישורים – כדי לבצע החלפות קישורים, במקרים רבים חברות קידום אתרים ופרילנסרים פונים ישירות לבעלי האתרים דרך טופס הצור קשר או המייל. לא תמיד הדיל טוב ומשתלם לבעל האתר. לא אחת קורה שמבקשים קישור מהאתר שלו ובתמורה נותנים לו קישור רחוק מלהיות שווה ברמתו. זה לא שצריך להתחשבן על כל קישור שיהיה שווה ערך. אבל לפעמים הפערים הם אדירים. לפעמים התמורה לא רק שאינה ראויה, אלא גם חסרת תועלת. למשל קבלת קישור מדף שיש בו רשימה של עשרות קישורים, היא תמורה שאין לה כך ערך ואף יכולה להזיק. הציעו לכם להחליף קישורים? תעבירו את המייל למקדם שלכם ותנו לו לטפל בנושא.
  3. שינויים מהותיים בדף הבית – גם במקרה הזה חשוב לעשות זאת ביחד עם המקדם שלכם. התוכן בדף הבית לא מתאים לכם יותר? אפשר לשנות אותו, אבל יש לדאוג שמינון מילות המפתח בדף הבית יישאר כפי שהוא. למשל אם דף הבית שלכם מקודם על הביטוי "קבלן שיפוצים" ואתם רוצים לשנות את התוכן –  תדאגו שכמות הפעמים שהביטוי הזה חוזר על עצמו בדף לא נפגעת.
  4. כתיבת תוכן לבלוג האתר – על מנת שקידום האתר יהיה כמה שיותר יעיל, רצוי שכל מאמר שעולה לבלוג יהיה מחושב. זה יהיה בזבוז משאבים לעלות תוכן לאתר, גם אם הוא מאוד איכותי, אבל כזה שאינו טוב גם מבחינה קידומית. כותבים בעצמכם תוכן לאתר? נהדר. תבדקו עם המקדם שלכם, תאמו איתו נושא ותשאלו אותו איך לכתוב אותו נכון מבחינה קידומית. הוא יאמר לכם שיש להימנע מקופי פייסט. גם אם העתקתם כמה שורות מויקיפדיה – אתם עושים נזק לאתר שלכם. הוא יאמר לכם על איזה נושא לכתוב את המאמר ביחס לחקר מילות המפתח. לנושאים רבים ישנה רשימה אינסופית של מילות מפתח, כולל כאלה שמופיעים בהשלמות גוגל אבל נפח החיפושים הממוצע שלהם אפסי. אם תדאגו לעלות מאמר על כל ביטוי כזה, או למקד כמה ביטויים על מאמר אחד –  אתם רק תרוויחו.
  5. שילוב תמונות באתר –  הדרך המהירה לחטוף תביעה שלא עושים זאת נכון. אומנם מדובר בטעות תמימה ובכל זאת; אם בחרתם לקחת תמונה בגוגל ולעלות אותה לאתר שלכם –  יכול להיות מאוד שעשיתם שימוש בתמונה שיש עליה זכויות יוצרים ולמעשה עברתם על החוק. ישנם כמה דרכים להשיג תמונות מבלי להפר זכויות יוצרים:
  • לצלם בעצמכם – כמעט לכל אחד יש סמארטפון עם מצלמה באיכות טובה היום.
  • לקנות – ישנם מאגרי תמונות שאפשר לעשות דרכם מנוי ולהשיג תמונות.
  • להשתמש בתמונות שאין עליהן זכויות יוצרים – הורדת תמונות ממאגרים חינמיים. החיסרון – הן פחות טובות מהתמונות בתשלום.
  1. שדרוג מערכת ניהול או מעבר לאתר חדש – זה קורה לא מעט: לבעל האתר יש מישהו שאחראי על ניהול האתר והוא לא בהכרח מבין בקידום אתרים. למשל יכול להיות מקרה, שהחברה שבנתה את האתר תציע לבעל האתר לשדרג אותו למערכת החדשה שלהם שעכשיו גם מתאימה למובייל. אל תעשו זאת מבלי לערב את מקדם האתרים. יכול להיות שחלק מהנתונים שהמקדם הגדיר יתאפסו ולכן יש לדאוג למנוע זאת. למשל קורה שמצב שבו כל נתוני המטא נעלמים מהאתר וזה יכול להיות אסון קידומי. מתכננים לבנות אתר חדש? חשוב מאוד שמהקדם ילווה את התהליך ויאמר על מה חשוב לשמור כדי שהקידום לא יפגע כמו גם לבצע הפניות 301 כראוי במקרה הצורך.
  2. שינוי כתובות URL – יש לכם כתובות url באתר שהם לא אידאליות ושמעתם ששילוב מילות מפתח בעברית או באנגלית יועיל לקידום האתר? אל תגעו בכתובות. ברגע שאתם נוגעים בכתובת, אתם למעשה יוצרים דף חדש והקודם הופך ל 404. אם האתר מקודם, לא נוגעים בכתובות שלו וגם ממש אין טעם להחליף אותם ולעשות הפניית 301. אם לא טיפלתם בכך כאשר האתר נבנה – עדיך שלא לשנות. להבא תדאגו להגדיר מילות מפתח במקום מספר פוסט או תאריך לכל דף שעולה באתר שלכם.

לסיכום: הימנעו מלעשות שינויים באתר ללא תיאום עם המקדם שלכם, מחיקת דפים, שינויים בכתובות url, שימוש לא נכון בתמונות ועוד גורמים נוספים עלולים להוביל בסופו של דבר לנזק.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *