הפוסט הזה נכתב בציניות גמורה ולא מתוך כוונה לפגוע באף אחד.

מילון מונחים קידום אתרים משעשע… מ א' עד ת'

אופטימיזציה – פרוש המילה "התאמה וייעול". בקידום אתרים זה נשמע מפוצץ יותר לומר אופטימיזציה למבנה האתר, לקוד ולתוכן. הכוונה הייתה לומר שפשוט עושים התאמה לאתר, למנועי החיפוש על כל תכולתו ומרכביו.

אלגוריתמים של גוגל – שם מפוצץ לנוסחה מתמטית שבעזרתה גוגל מחשב את הניקוד לאתר, וכך קובע את הדירוג של האתר. בתכל'ס, אף אחד לא יודע את האלגוריתמים.

אחסון – כמו שכר דירה רק על כונן קשיח ולפעמים בסלון של ילד בן 16 .

אופס – מילה המוכרת ונאמרת בחיי היום יום אצל מקדם אתרים. מסמן שאתר זז אחורה בתוצאות החיפוש.

אפיון אתר – תוכנית האתר לפני הבנייה, שנשלחת  לחברות בניית אתרים על מנת שידעו לתמחר לך את הפרויקט.

ארגז חול – נעלם לך האתר מגוגל? זה כנראה מה שתשמע מהמקדם שלך "האתר נכנס לארגז החול".
הבהרה: אתרים לא נכנסים לארגז חול! הם נמחקים מגוגל בגלל שטויות של המקדם האתרים שלך.

אתיקה מקצועית בקידום אתרים – מושג שלא קיים בתחום זה, יאכלו אתכם חיים.

אתרי תשתית/לווין – המקדם שלכם יקים אתר שזהה בתחומו לאתר שלכם על מנת שיוכל לקבל קישורים רלוונטיים. לא פעם לאחר הקידום, יהפוך האתר הזה למתחרה ישיר במיקומים לאתר שלכם או שיעבור לחזק לקוח אחר באותו התחום.

אתרי מאמרים – אתרים המאפשרים פרסום מאמר מקצועי עם קישורים בתוכו ללא קשר לאיכות המאמר ונכונות התוכן שלו.

בניית קישורים – ממש בוב הבנאי בפעולה, נשלם כמה גרושים למישהו שיכתוב תכנים לא מקצועיים ונפיץ אותם באתרים שאף אחד לא קורא אותם, מדי פעם ייפול לנו גם איזה קישור טוב.

ג'אווה סקריפט – אחלה שפת תכנות, מקלה על החיים אך מנועי החיפוש לא יודעים לקרוא אותה.

גוגל אדוורדס – ככה עושים 40 מיליארד דולר בשנה, פרסום ממוקד מילות מפתח, בתכל'ס המצאה גאונית ששינתה את פני האינטרנט לתמיד.

גוגול אדסנס – תמלא את האתר שלך בפרסומות של גוגל ותרוויח כמה גרושים. במידה ותצבור הרבה גרושים, עד 100$, גם תקבל צ'ק בדואר…..

גוגל אנליטיקס – אתה תשים קוד באתר שלך ובתמורה גוגל יתנו לך את כל נתוני התנועה באתר: מאיפה ולמה הגיעו לאתר, מה עשו וכו'…כלי חינמי, בתמורה לזה גוגל יכנסו לך לת….(מקור השם)

דו"ח חודשי – נציג לך רק נתונים חיובים שמצאנו החודש.

דרוג PR – ערך מספרי שתפקידו לחשב את חוזק וכמות הקישורים הנכנסים לאתר, מדד מת.  המדד קם לתחייה רק בתהליך של החלפת קישורים. אין קשר בין PR למיקום האתר בתוצאות.

היט – מושג ישן מתוכנות סטטיסטיקה ישנות המראות כמה הקלקות בוצעו באתר, כל מעבר בין דפים היה נספר. נתון זה היה מוצג לאנשים כתנועה באתר עד שהגיע גוגל אנליטקס שעשה סדר בעניין.

דמוז – ספריית אתרים חינמית שפעולות בהתנדבות, רק בישראל לא ניתן לרשום אתרים מאחר ואנשים "טובים ומוכשרים" השתלטו על עריכת הקטגוריות ואיבדו לגמרי את הרעיון של דמוז.

דף נחיתה – דף אליו יגיעו הגולשים, "ינחתו" אליו מגוגל או מכול קמפיין ממומן אחר. כולם מומחים לבניית דפים כאלה ובגלל זה ניתן למצוא דפי נחיתה הזויים.

הפנייה קבועה – הפנייה לצמיתות, ללא חרטה. נועד לתקן טעויות שטותיות שהמתכנת שלכם עשה באתר.במילים אחרות, קיבלתם שכל והחלטתם להחליף את האתר הישן.

הפנייה זמנית – הפנייה של התלבטות :עוד לא החלטנו בדבר, בינתיים נפנה את הגולשים. גוגל לא מת עליה.

וותק הדומיין – כמה זמן הדומיין בבעלותך וכמה זמן האתר קיים ברשת, עוד מדד שכנראה חלף זמנו מהעולם.

זחלן – שם נרדף לעכביש של גוגל מתוך המושג באנגלית crawler, ראה עכביש.

זנב ארוך – ביטויי חיפוש המכילים רצף מילים נרחב יותר. ביטויים אלו מדויקים יותר לגולש וקלים יותר למקדם לקדם, לכן לרוב ימליץ עליהם.

טקסט אלטרנטיבי – במקור נועד להציג טקסט במידה ותמונה לא נטענת מהשרת. כיום, משמש להסתיר ולדחוף מילות מפתח לתוכן הדף, חפשו ALT על תמונות ותגלו דברים הזויים.

חברת קידום אתרים – המקדם והמחשב שלו הופכים ביחד לחברה שלמה לקידום אתרים ….

חוות קישורים – אתר שכל מטרתו לשמש כמקור לקישורים והחלפות קישורים. לרוב יהיה אתר עם 5 דפי תוכן זבל ו 100 קישורים יוצאים מתחתית הדף.

טקסט קישור – המילה שאותה נשים בקישורים הנכנסים והיוצאים מהאתר. לא פעם נראה אתרים שעוסקים במיליון תחומים המקושרים רק על מילה אחת שעליה המקדם מקבל כסף…

יחס המרה – החזר ההשקעה של הקמפיין הפרסומי / קידומי שלך. בדרך כלל בהתחלה היחס גרוע, אך המקדם יאמר לך שבהמשך זה ישתפר. במידה ולא השתפר לאחר 4-6 חודשים, תחליף מקדם!

כותרת הדף  TITLE – אחד המרכיבים החשובים ביותר. זה מה שאתם רואים בצבע כחול בתוצאות של גוגל.
וזה מה שתראו כאשר תגלשו באתר שלכם בחלק הכחול העליון של הדפדפן שלכם. עצוב לראות אתרים "מקודמים" עם כותרת " דף הבית – שם העסק " והוא כבר מקודם שנה.

כובע לבן / שחור – מושג של מקדמי אתרים. כובע לבן – אלה שעובדים לפי החוקים הלא כתובים של גוגל וכובע שחור – אלה שעושים את הקידום לא לפי החוקים הלא כתובים של גוגל, ויש את אלה שיש להם כובע מתחלף.

כתובת URL – הכתובת המלאה של דף האינטרנט.

כותרות H – עוד דרך לצעוק לגוגל מה הנושא של הדף אותו מקדמים. הכותרות יופיעו בכתב גדול יותר בראש הדף או בתחילת פיסקה.

כלי מנהל האתרים – אמצעי התקשורות היחיד של מקדם אתרים מול גוגל, וגם זה מול מכונה.

מבקר ייחודי – גולש שהגיע פעם ראשונה לאתר שלכם בטווח זמן מדוד, כל עוד הוא לא מנקה עוגיות והיסטוריית גלישה מהמחשב שלו.

מדד איכות – עוד מדד שבא להראות שהמדד PR מת ולא אמין ולכן עשו מדד נוסף שלא ממש מייצג משהו.

חקר מילות מפתח – תהליך שבו יאותרו המילים הכי שוות לקידום. לרוב נשאל את גוגל מה הוא ממליץ ומה יהיה יותר קל לקדם… (סתם אני צוחק, חקר מילות מפתח זה דבר רציני).

מחליף קישורים – הבחור החדש בחברה שכל תפקידו למצוא קישורים ולעסוק בסחר של קישורים.

מטמון של גוגל – דרך לראות מה גוגל רואה באתר שלכם ולעקוב אחר קצב האינדוקס של האתר. בגדול, המתחרים שלכם בודקים לכם את המטמון כל הזמן.

מילת מפתח – מילים וביטויים אותם הגולשים מקלידים בזמן החיפוש בגוגל. סביר להניח, שללא חקר מילות מפתח יהיה קשה לחשוב מה לעזאזל הגולש יקליד.

מפת אתר XML – דרך נוספת להאכיל את הרובוט של גוגל בכפית של זהב על מנת שימצא את כול דפי האתר שלכם ויאנדקס אותם מהר יותר. דרך נפלאה לפצות על אופטימיזציה הלקויה.

מיסוך cloaking – גם לאתרים יש חג פורים משלהם. זה המצב שבו לגולש מוצג אתר אחד ולגוגל מוצג אתר אחר. נהוג באתרים בעיתיים שרוצים להשתחל לתוצאות חיפוש תמימות.

מילים שליליות – מילות מפתח בהם לא נרצה שהאתר שלנו יופיע בקמפיין ממומן. חשוב לחשוב על זה לעומק כי יש צירופי מילים הזויים בשפה העברית שבאמת לא הייתם רוצים להופיע שם.

מיקום האתר – מיקומו בסדר התוצאות של גוגל על מילות המפתח, מתחיל ב 1 ונגמר באין סוף.

נופולו – nofollow דרך נהדרת לחסום דף יחיד מהאתר. סביר להניח שזה גם הדף שממנו יתנו לכם קישור . הפקודה אומרת למנועי החיפוש לא לעקוב אחר הקישורים בדף.

מנהל פרויקטים – הבחור שאחראי על כמה אתרים בחברת קידום אתרים.

מפת אתר – דף שמכיל את כל כתובת הדפים באתר במבנה מסודר ועם קישורים פנימיים. דרך נוספת להשיג כמה קישורים, מעבר לזה, לא ברורה הכוונה. לא הגיע הזמן לעבור ל GPS במקום מפה בעידן הטכנולוגי???

נו אינדקס noindex – פקודה שאומרת למנועי החיפוש לא לאנדקס את הדף בתוצאות החיפוש. סביר להניח שגם כאן תמצאו קישורים יוצאים.

ספאם – הפצה של תכנים או קישורים. נהוג לומר "תראו איזה ספאם של קישורים הוא עשה".
מוכר גם כדואר ספאם = זבל.

עדכון PR – גוגל משנה את הערך המספרי של אתרים מ -1 עד 10, משמע מקדמי האתרים יושבים לחוצים למרות שכבר אמרנו שזה מדד מת.

עוגיות – קבצים קטנים שנשתלים לכם במחשב בזמן ביקור באתרי אינטרנט. תנסו לנקות את העוגיות מהמחשב ותגלו שהמספר מגיע לכמה מיליונים בכל חודש. האח הגדול עוקב אחריכם!!!

עכביש – חרק, פרוק רגליים, שחי בבתים, בחצרות ואוכל זבובים. משום מה החליטו שתוכנת הסריקה של גוגל היא עכביש, השאלה הנשאלת אם זה עכביש שיש לו 8 עיניים אז איך זה שהוא לא רואה את כל הספאם שבאתר?

צפיפות מילות מפתח – מספר הפעמים שאפשר לדחוף מילת מפתח מקודמת בדף = כמה פעמים אני יכול לחזור על עצמי ושזה יראה הגיוני, הגיוני, הגיוני, ועכשיו זה ממש הגיוני.

קידום אורגני – עידן של ירוק, הכול אורגני גם הקידום. הכוונה לקידום בתוצאות האמת של גוגל ולא בפרסומות הממומנות בצד.

קמפיין ממומן – אתם תגדירו כמה כסף בא לכם שהמקדם שלכם יבזבז בגוגל מדי חודש. אמרנו, הם עושים 40 מיליארד דולר בשנה, אבל בתכלס, זו דרך נהדרת לשווק את האתר שלכם בגוגל בלי מאמץ.

ראל נופולו  rel no follow – פקודה החוסמת קישור בודד בקוד האתר. יש מצב לכך שחודש לאחר החלפת קישורים, במידה ולא הורידו לכם את הקישור, יש נשמות טובות שיחסמו את הקישור בעזרת פקודת קוד תמימה.

ריקוד גוגל – גוגל השתגע והתוצאות החיפוש משתנות כל רגע. זה הזמן "הווסת של גוגל". ישנו תהליך מחזורי שחוזר על עצמו מדי פעם, המחזור לא סדיר, שיפנה לרופא!

רישום לאינדקסים – ניתן לבחור החדש לשבת ולמצוא כל מיני אתרים שמאשרים רישום של אתר והצגתו עם קישור, לא משנה שהלקוח יקבל אחר כך שיחות טלפון שירצו למכור לו שטח פרסום באתר נטוש.

שאילת חיפוש – מה הגולש הקליד בזמן החיפוש בגוגל.

שיעור הקלקות CTR – מדד המציג כמה המודעה או תאור הדף שלכם היה מספיק משכנע עבור הגולש.
אנשי PPC חי על פי CTR = היחס בין מספר החשיפות למספר ההקלקות. מספר הפעמים שצפו בדף שלכם בתוצאות יחסית למספר הפעמים שבאמת נכנסו לאתר.

שיווק ברשתות חברתיות – מתייחס בעיקר לפייסבוק. משמעות הדבר: נבנה לכם דף ונפיץ אותו לחבר'ה, בשאיפה ניתן מדי פעם איזו מתנה שעבורה כדאי לאסוף קצת לייקים.

תגיות מטה meta – פקודות קוד חשובות המתארות למנועי החיפוש במה האתר עוסק וכיצד יש להציג אותו.
404 – שוב אופס! הגולש הגיע לשום מקום באתר ואף אחד לא דאג לדף 404. הגיוני ומשעשע.

מוזמנים להגיב גם בבלוג וגם בפייסבוק

 

3 תגובות
  1. יוסי ג'אנה
    יוסי ג'אנה says:

    רשימה מושקעת מאוד. חייב לומר שזה רשימה מנצחת לניוביז. במילים אחרות Seo Cheatsheet 🙂

    חסרים פה מושגים כמו אפילייטור, אפילייט מנג'ר, מפת xml לוידאו, מפת xml לתמונות, תוכניות שותפים וכו'…

    סוסו…

    הגב
  2. עידן שלומן
    עידן שלומן says:

    חחח, משעשע במיוחד..
    אהבתי במיוחד את ההגדרות של אופס, חברת קידום אתרים, אחסון ואי אפשר כמו בוב הבנאי (אממ, בניית קישורים).

    (-:

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *