תמחור של שירותי קידום אתרים היא אחת הנקודות היותר שנויות במחלוקת בתחום ונראה שלעיתים יותר מדי קרובות, הלקוח מצפה לקבל הצעת מחיר הרבה יותר זולה מזו שמוצעת לו.

לכאורה ניתן להפנות את האשמה אל חברות קידום אתרים קטנות וזולות במיוחד שלא פעם משתמשות בשיטות קידום שנויות במחלוקת שגם האפקטיביות שלהן שנויה במחלוקת. אבל האמת היא שהתמונה הגדולה, כמו תמיד, מעט יותר מורכבת…

מהו נפח העבודה של חברת קידום האתרים?

חברות רבות לקידום אתרים קבעו את הסטנדרט שלהן לנפח עבודה מסוים כמו למשל כתיבת עשרים מאמרים לכל מילת מפתח אותה הלקוח רוצה לקדם , ובנוסף לכך, עוד חמישים קישורים ממקורות אחרים כמו פורומים ובלוגים לכל מילה כזו. לא ניתן לבצע את נפח העבודה הנ"ל מבלי להשקיע כמה עשרות שעות עבודה, וגם אם העבודה מועברת בסופו של דבר לפרילנסרים, כבר מדובר בסכום של אלפי שקלים לכל חודש.

אפשר להתווכח על היעילות של שיטת עבודה כזו, אך בתחום קידום האתרים קשה מאוד לדעת האם שיטת עבודה מסוימת עובדת תמיד או לא , וזאת מכיוון שלכל אתר יש נתוני פתיחה אחרים , התחרות מתחום לתחום משתנה, ועל כל זאת יש להוסיף גם שינויים שמבצעים מנועי החיפוש עצמם באלגוריתם. למעשה, גם אם אתר מסוים הגיע למקום ראשון בכל מילות המפתח, אי אפשר לדעת כמה זמן הוא יישאר שם, וחלק גדול מהעבודה של חברות קידום האתרים היא בעצם שמירה על המיקומים הנוכחים.

לכן, מבחינת הלקוח מדובר ברכישת שרות בתנאי אי וודאות, אבל במידה והוא מוכן לקחת את הסיכון, עליו לסמוך על חברת קידום האתרים ולהבין כי תמחור של כמה מאות שקלים לחודש אינו תמיד ריאלי.

וכיצד בכל זאת ניתן לקדם "בזול"?

לכל כלל יש את היוצא מן הכלל, וגם בתחום קידום האתרים ישנם מקרים בהם אפשר לקדם במחיר נוח יחסית. לעיתים קרובות רוצים לקדם אתר על ביטוי זנב ארוך אחד בלבד כמו למשל "שירים לבת מצווה". במידה והתחרות על הביטוי אינה גבוהה יחסית, ניתן להגיע למקום גבוה תוך מספר חודשים באמצעות בניית קישורים חכמה וחסכונית. במקרים כאלו אפשר לפנות למקדם פרטי ולנסות לסכם איתו על מחיר של כמה מאות שקלים לחודש. הרבה מאוד מקדמי אתרים מקדמים כך חלק מהאתרים שלהם , ולכן מדובר במשימה שהיא בהחלט אפשרית.

 הבעיה מתחילה דווקא כאשר פונים לחברות קידום לא ישרות במיוחד המציעות הצעת מחיר "אוטומטית" מבלי לבדוק לעומק את האתר המדובר. גם לקוח שלא בקיא בתחום וחושד שמשהו אינו כשורה, יכול לנסות ולשלוח לחברה אתר נוסף (תחת שם בדוי) ולראות האם הצעת המחיר אחרת הפעם.

קידום אתרים בחו"ל דרך מיקור חוץ

דרך נוספת לחסוך בעלויות היא הפניית חלק מפעולות הקידום למיקור חוץ דרך ניהול של חברת קידום אתרים אל מדינות כמו הודו. קידום כזה בדרך כלל מוגבל לאתרים באנגלית בלבד ומתמקד בבניית קישורים ולא כתיבת תכנים. למרות החיסכון הגדול בעלויות (בגלל פערי השכר בין המדינות), חשוב לדעת שזו שיטת עבודה שלא מתאימה לכל אחד בגלל שנדרשת רמת פיקוח גבוהה במיוחד : למשל, ייתכן שחלק ממקורות הקישורים מגיעים מאתרים מפוקפקים ויש להנחות את העובדים לבצע שינויים במאגר שלהם. לכן, זו שיטה שמומלץ להתחיל ליישם אותה בהדרגה ורק דרך תיווך של חברת קידום אתרים שכבר נעשתה עימה הכרות בעבר. התפתות מהירה עלולה להביא לזריקה של כסף ממש וביצוע פעולות שהן בבחינת טחינת מים ולא מביאות כלל תוצאות. (לדוגמה, רישום אתר בעוד ועוד אתרי סימניות ללא גיוון כלל).

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *