בכמה מן הפוסטים האחרונים באתר הזכרנו את שרות Google Places  בקצרה, אך לא נגענו בו בהרחבה ולא הסברנו בדיוק כיצד הוא פועל לעומת קידום אורגני רגיל של תוצאות החיפוש.

שרות Google Places הוא למעשה הרחבה של שרות המפות של גוגל ותפקידו להציג בפני הגולש פריטי מידע של מקומות שונים. מקום יכול להיות כל נקודת עניין בעלת ייצוג בעולם הפיזי, אך אותנו מעניינים בעיקר בתי עסק. השרות פועל כרגע באתרי גוגל בחו"ל (לא בארץ), אך ניתן לחפש גם מקומות בארץ באנגלית ולעיתים לקבל תוצאות רלוונטיות.

כיצד מופיעים מקומות בתוצאות החיפוש?

רשימת עסקים של Google Places מופיעה בדרך כלל כתגובה לחיפוש שאילתה של סוג עסק או מקצוע מסוים בתוספת ציון מרחב גיאוגרפי כלשהו. בדרך כלל יוצגו עד כעשרה בתי עסק שונים בתוספת מפה. מיקום הרשימה אינו קבוע, אך היא בדרך כלל תופיע במקום גבוה יחסית, מתחת לתוצאות החיפוש השלישית רביעית ולעיתים גם הישר בראש העמוד :

חיפוש מקום בגוגל

בדוגמה הזו חיפשנו מנעולנים בניו-יורק (NYC) וקיבלנו הישר את כל התוצאות מ – Places כאשר לאחר מכן מופיעות כל התוצאות האורגניות! המשמעות היא שמקום ראשון באורגני הוא בעצם מקום 11 ומכאן הבהלה הגדולה של מקדמי האתרים בחו"ל מהשרות החדש.

כיצד נראה עמוד של Google Places עצמו?

כאשר לוחצים על הקישור לצד ציור הכוכבים, מגיעים אל דף העסק עצמו הכולל את פריטי המידע הבאים המופיעים בתמונה : קטגוריות, מידע שבעל העסק עצמו סיפק, תמונות (אותן יכולים לספק גולשים או בעל העסק), מפה מתוך Google Maps ומראה רחוב מתוך Google Street View.

עמוד מקום ב- Places

לחצו להגדלה

מתחת לתוכן הדף עצמו מופיעים סיקורים של גולשים להם יש חשיבות גדולה מאוד בדירוג התוצאות כפי שנראה בהמשך.

סיקורי גולשים

תהליך הרישום

תהליך הרישום ל – Places הוא פשוט למדי, אך על מנת שגוגל תדע שהעסק עצמו אמיתי ולא מזויף, בעל העסק מקבל גלויה בדואר רגיל ועליה קוד אימות אותו עליו להקיש כדי שהעסק שלו יופיע בפועל.

הטופס עצמו ארוך למדי, וניתן למצוא אותו בכתובת http://google.com/local/add כאשר אתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם.

בכל אופן, כאשר אתם נמצאים בטופס ומעדכנים פרטים כגון כתובת וטווח שרות (ניתן להגדיר גם אזורי שרות נפרדים), תוכלו לראות תצוגה מקדימה של עמוד העסק שלכם (למרבה הצער העלאת התמונות לא עבדה בעת ההדגמה) :

הוספת עסק

דירוג המקומות ושמירה על הקווים המנחים של Google Places

ועתה הגענו לחלק החשוב ביותר : כיצד מגיעים לאחת מעשרת המקומות הראשונים ומקבלים יתרון על המיקומים האורגנים?! למרבה הצער, מכיוון שמדובר בשרות חדש יחסית,רב הנסתר על הגלוי, אך ישנם מספר צעדים שחשוב להקפיד עליהם:

  • ספקו מידע אמין ככל הניתן : העלו תמונות של העסק עצמו, וידאו ודאגו לכתובת מדויקת , שעות פתיחה ומידע נוסף ככל שתוכלו להוסיף.
  • הירשמו בכמה שיותר אינדקסים אחרים עם פרטים מלאים ומדויקים גם כן. אתרי אינדקסים הם למעשה סוג של קישורים עבור Google Places ומעידים על אמינותו של העסק.
  • דאגו לסיקורים גם באתרים אחרים מכיוון שבסוף רשימת הסיקורים של גולשי גוגל, יש גם רשימה של מקורות חיצוניים.
  • זכרו שהמידע נבדק על ידי בני אנוש ואין טעם לזייף.
  • השתמשו באתר הראשי שלכם ולא באתר לווין, Places  רגיש מאוד לאתרי ספאם ומילות מפתח מיותרות בכותרת.

הוספה של עסקים מהארץ

כרגע Places  לא קיים בגוגל ישראל, אך בהחלט ניתן להוסיף עסקים מהארץ באנגלית והם יופיעו בחיפוש הכללי של גוגל. אם למשל תחפשו Restaurants Herzelia , תקבלו רשימה נאה של מסעדות. במידה ואתם פונים לקהל מחו"ל, מומלץ שהכתובת תהיה באנגלית למרות שגוגל מזהה גם כתובות בעברית. כאשר Places יגיע לארץ, יהיה לכם יתרון על גבי המתחרים.

3 תגובות

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] בשבועיים האחרונים געשה קהילת הקידום הישראלית כאשר הסתבר שעסקים הרשומים ב – "גוגל מקומות" החלו להופיע גם בגוגל ישראל (כאן תוכלו לקרוא את הסקירה שלנו על השרות). […]

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *