מתכנן מילות המפתח

לעיתים נהוג להגיד כי מה שגדול יותר הוא בהכרח טוב יותר וכשמדובר בקידום אתרים, משפט זה נראה לכאורה נכון פי כמה וכמה.  מקדמי אתרים רבים מחליטים להתמקד רק או כמעט רק במספר ביטויים ראשיים להם יש את נפח התנועה הגדול ביותר.

אבל האם זהו תמיד הדבר הנכון לעשות? בואו נבחן את העניין :

כאשר מחפשים בכלי מילות המפתח נפח של חיפושים לביטוי מסוים, תוצאת ברירת המחדל היא להציג התאמות נרחבות. התאמה נרחבת היא התאמה שבה כל אחת מן המילים שמחפשים, יכולה להופיע בכל צירוף אפשרי במחרוזת החיפוש של הגולש (שאילתא).

למשל, אם נחפש את הביטוי "משחקים להורדה", נראה כי יש לו לא פחות מ – 301,000 חיפושים בחודש! לעומת זאת, אם נבחר בהתאמה "לביטוי" בה נכללים רק צירופים של שתי המילים ביחד עם תוספות (לפני או אחרי) או בהתאמה מדויקת , בה נכללים רק חיפושים של הצירוף המדויק ללא שום תוספות, נגלה נפחים קטנים הרבה יותר של 135,000 חיפושים או פחות.

התאמה רחבה בכלי מילות המפתח

לחצו להגדלה

הכירו את תופעת הזנב הארוך

התופעה שהוצגה לעיל מכונה בפי מקדמי אתרים "הזנב הארוך "  : מצב שבו יש הרבה יותר חיפושים מסביב לביטוי הראשי ולכן אי אפשר להסתמך רק על קידומו שלו . צריך להבין  שכאשר גולש מחפש ביטוי של זנב ארוך ולא את הביטוי הראשי, סדר התוצאות הוא שונה לחלוטין, ומכאן החשיבות של פעולות הקידום הנפרדות. עם זאת, חשוב לדעת כי גם לקידום של ביטוי ראשי יש השפעה חיובית על קידום זנב ארוך ולפעמיים יש כמה רמות של זנבות (למשל, "משחקים להורדה" הוא בעצמו זנב ארוך של "משחקים").

אם נחזור לדוגמה שהבאנו ונסתכל על ההצעות הנוספות של כלי מילות המפתח בהתאמה לביטוי, נקבל רשימה של ביטויי זנב ארוך בנפחים מרשימים למדי :

אגב, מבחינה טכנית, גם אם תסכמו את כל המספרים, לא תגיעו בדיוק להתאמה נרחבת, וזאת משום שחיפושים ייחודים מאוד עם נפח חיפוש של פחות מכמה עשרות שאילתות בחודש, פשוט לא נספרים!

זנב ארוך בכלי מילות המפתח

לחצו להגדלה

כיצד הזנב הארוך משפיע על קידום אתרים בפועל?

עד כה דיברנו בעיקר באופן תיאורטי ולא ראינו כיצד הדברים נראים בפועל מבחינת מספר הכניסות מתנועה אורגנית (חיפושים שלא נקנים בכסף). למרבה המזל, יש לנו הזדמנות להסתכל בנתונים של אתר אמיתי המקודם על הביטוי "משחקים להורדה" וחלק מביטויי הזנב הארוך שלו. לקחנו את חודש יולי שהוא אחד החודשים החזקים בשנה בנישה זו, על מנת להדגים את העניין, והשתמשנו בפילטר המציג לנו את כמויות התנועה מכל ביטוי (המספרים בכל שורה הם לחיפושים מדויקים)

זנב ארוך בגוגל אנליטיקס

לחצו להגדלה

כפי שאפשר לראות, מהביטוי "משחקים להורדה" עדיין מגיעים הכי הרבה גולשים, אבל גם מביטויים כמו "משחקים להורדה ישירה" מגיעה לא מעט תנועה. אם מסתכלים על סך התנועה שמגיעה מכל הזנב הארוך הזה (עקב מגבלות מקום, לא כל הביטויים מופיעים), הרי שמדובר על 3062 גולשים, קצת יותר  מחצי מהתנועה שמגיעה מהזנב הארוך בלבד! (6071).

מדוגמה זו, כבר קל יותר להבין מדוע חשוב לקדם את הזנב הארוך, אך ישנן גם מספר סיבות נוספות לעשות זאת :

  • בקידום ביטויים אלו יש בדרך כלל פחות תחרות ולכן גם פחות תזוזות במיקומים
  • "פיזור השקעות" : לא נחווה ירידה חדה בכניסות בגלל שהתמקדנו רק בביטוי הראשי
  • כלי מילות המפתח מציג ממוצע ויתכן שבפועל ישנן תקופות בהן נפח החיפוש של ביטויי זנב ארוך יהיה גבוה יותר ואף ינגוס בביטוי הראשי (לדוגמה , "חופשה בסוכות" מול "חופשה בארץ" בתקופת החג)
  • גיוון יתר בטקסט הקישור הוא תמיד מומלץ לצורך בניית פרופיל קישורים איכותי

לסיום, נשמח אם תאירו את עיננו ותספרו לנו באיזו טקטיקה אתם מעדיפים לקדם ומדוע

2 תגובות
  1. osiris
    osiris says:

    ערך הזנב הארוך ירד טיפה כייון שמספר הביטויים אשר אנשים מחפשים ירד עקב google suggest אשר באופן אוטומטי משמש את כולם כעת דרך הכתובת הרגילה של גוגל. גוגל בעצם מציע לכם שאילתות פופאלריות ובכך מונע מכם בדרך כלל לחפש במילים שלכם ומצמצם את ביטויי הזנב ארוך.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *