ככל שעוברות השנים, כך המשימה למצוא דומיינים "טובים" נעשית יותר ויותר מאתגרת, במיוחד אם מדובר בדומיינים בין לאומיים עם סיומות פופולאריות כגון com או org. מעבר לכך, גם השינויים האחרונים בגוגל והתייחסות שלהם לביטויים מדויקים, הפכו את המשימה למורכבת יותר. קידום אתרים מתחיל כבר בשלב הדומיין.

אם תיכנסו לדוגמה לאתר של godaddy , סביר להניח שכל דומיין קצר יחסית שתחפשו בסיומת .com כבר יהיה תפוס או שתאלצו לשלם עליו אלפי דולרים. במהלך השנים, מאות אלפי סוחרי דומיינים דאגו לקנות כמעט כל צירוף מילים אטרקטיבי שתוכלו לחשוב עליו.

למרבה המזל, אם בעבר גוגל מאוד אהב דומיניים עם מילות מפתח מדויקות כמו "buynewhouse.com", הרי שהיום המגמה המוצהרת שלו היא להפחית בערך של הדומיינים האלו. אמנם בשטח עוד לא רואים את זה, אבל כל עדכון אלגוריתם נוסף, כנראה מקרב את הרגע הזה. המשמעות היא שבהחלט אפשר לחפש דומיינים ארוכים יותר שהם אולי קצת פחות אטרקטיביים לגוגל (לכאורה), אבל יותר ברורים לגולש. אם למשל נקיש ב – godaddy את הצירוף buynewhouse.com, נקבל כמה דומיינים דומים במחיר סביר של 13 דולר לשנה. לדוגמה, My-Modern-House.com. לא ברור כמה גולשים מחפשים את הביטוי הזה, אבל לפחות הגולשים יבינו במה האתר עוסק ללא צורך להיכנס אליו והדומיין יחסית קצר וקליט.

דומיינים אלטרנטיבים

שאלת הסיומות האלטרנטיביות

איגוד האינטרנט העולמי נוהג לאשר סיומות חדשות כל כמה שנים, ולמרות שכולנו שומעים על בהלת קניות ועסקאות שנסגרות לפני שהציבור הרחב יכול בכלל לקנות דומיינים עם הסיומות החדשות האלו (כמו הסיומת .co) , עדיין יש לא מעט "מציאות" והמבחר גדול יותר. אם נחזור לדוגמה מהסעיף הקודם, אז נראה שאנחנו כבר מתקרבים יותר למה שרצינו, והדומיין my-new-house.co פנוי.

דומיין .co

בכל מקרה, לפני שקונים דומיין עם סיומת חדשה, חשוב לבדוק שאין לה מוניטין רע במנועי החיפוש. בדרך כלל, ככל שהסיומת זולה יותר, כך יותר אנשים מנצלים אותה לרעה ורוכשים אלפי דומיינים במטרה ליצור אתרי ספאם או אתרים נחותים במהירות. אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר היא של הסיומת info. שמחירה הוא בערך עשירית מהמחיר של סיומות אחרות. דוגמה אחרת היא הסיומת .co.cc שניתנה כמעט בחינם לכל דורש. בשלב מסוים, החליטו בגוגל להסיר את כל התוצאות עם הסיומת הזו מהחיפוש, ורק לאחרונה המצב חזר (חלקית) לקדמותו!

המצב בארץ

ואי אפשר לסיים את הפוסט הזה בלי לגעת בסוגיית הדומיינים כחול לבן. כיום אפשר לקנות דומיינים המשתמשים באותיות עבריות הן בסיומת בין לאומית (.comהאתרשלי) והן בסיומות ישראליות (.co.ilהאתרשלי). סיומות באותיות עבריות עדיין אין, אבל גם הן נמצאות בתהליכי אישור באיגוד האינטרנט הישראלי.

העניין הוא שהאפקטיביות של הדומיינים האלו מוטלת בספק ואתרים שדורגו במקום גבוה בגלל שהשתמשו במילות מפתח בעברית כבר לא זוכים ליחס מועדף מגוגל במקרים רבים. במילים אחרות, לא מספיק לקנות דומיין עם מילת מפתח ולחכות שהוא יתקדם בעצמו.

חסרונות נוספים של שימוש בדומיינים כאלו –

  • קשה יותר להקליד אותם בדפדפן והקידוד שלהם באנגלית לא זכיר כלל (לדוגמה "האתר שלי" הופך ל – " http://xn--4dbhql3dgf.co.il/")
  • אם גם שמות העמודים הם בעברית, הקישורים שנוצרים נעשים ארוכים אפילו יותר והדבר מקשה על בניית קישורים.

לסיכומו של דבר, קניית דומיינים לא נעשית קלה יותר, אך חשוב לעקוב אחרי ההתפתחויות האחרונות בתחום ולנסות למצוא אלטרנטיביות סבירות לשם הדומיין שאתם מעוניינים לקנות. אם יש לכם טיפים נוספים (התחום הוא רחב מאוד) נשמח לקרוא אותם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *