תמונה של מפה עם אייקונים על המפה

אף על פי היותה של ישראל מדינה קטנה מאוד, קידום מקומי הוא תהליך מאוד רלוונטי, במיוחד אם מדובר באתרים של בעלי מקצוע. התמקדות אך ורק על המילים המרכזיות בתהליך הקידום, ללא בניית אסטרטגיה נכונה הכולל קידום אתרים מקומי, יכולה להתברר ככישלון גדול. למעשה, במקרים רבים עיקר העבודה צריכה להתבסס על קידום מקומי. כך תעשו זאת נכון.
Google My Business
בין אם יש לכם לוקשיין פיזי ממנו מתנהל העסק שלכם או שלא, חשוב מאוד לפתור כרטיס ב Google My Business. הקפידו לעדכן את כל הפרטים בכרטיס כולל תמונות איכותיות, שעות פעילות, רדיוס המרחק במסגרתו אתם נותנים שירות ועוד. כדי שהדף יעלה לאוויר ידרש אימות ע"י גוגל. אפשר לעשות בין היתר ע"י קבלת גלויה לכתובת העסק הכולל קוד. לאחר האימות די מהר תוכלו לראות את המפה מופיעה בגדול כאשר שם העסק שלכם מוקלד בגוגל. אם שם העסק הוא גנרי מאוד, זה יהיה עניין בעייתי יותר ולכן יהיה לכם צורך להשקיע במיתוג העסק בגוגל. כמו כן, הוא יופיע גם ברשימת המפות בתוך תוצאות החיפוש עם הזמן כאשר מזינים מילות מפתח רלוונטיות בהתאם לאתר שלכם. מה משפיע על מיקום כרטיס העסק בגוגל? ביקורות, המיקום ממנו מבצע הגולש את החיפוש במכשיר הנייד שלו וסביר להניח גם הקידום האורגני של האתר עצמו. לכן, אל תתביישו, בקשו מהלקוחות שלכם לדרג אתכם ולכתוב ביקורת על השירות.
מאמרים לפי ערים
יש לכם עסק של תיקון מחשבים באזור המרכז והשרון? הקפידו שלכל עיר שאתם מעוניינים לתת בה שירות ישנו עמוד היועד לה. לא, אתם לא צריכים לכתוב על העיר אלא על השירותים שאתם מספקים. הקפידו על הדברים הבאים:
• תוכן ייחודי לכל דף – יש להקפיד על תוכן איכותי לכל עיר שלא מופיע בשום מקום אחר.כאמור, אין כל צורך לכתוב על העיר עצמה אלא לבחור בנושא מסוים. כל מאמר יכול לעסוק בנושא אחר הקשור לתיקון מחשבים.

• פסקה המניעה לפעולה – רצוי שכל מאמר יפתח בפסקה שיווקית ומניע לפעולה. לא כל גולש יטרח לקרוא את המאמר, במיוחד לא כשהוא לחוץ ורוצה להזמין טכנאי מחשבים מהרגע להרגע.

• מילות מפתח בכתובות ה URL – אמנם שילוב מילות מפתח בכתובת ה URL הינו רק אחד מהגורמים שמשפיעים לטובה על הקידום ולא מהפרמטרים המשפיעים ביותר, ובכל זאת, חשוב לשלב את מילת המפתח העיקרית שלכם+שם העיר. רצוי שהכתובת תהיה בעברית למרות שזה יוצר לינק בג'יבריש כאשר רוצים לשתף אותו.

• שילוב מאמרים במקום נגיש – אל תחביאו את המאמרים הללו בעומק האתר אלא במקום שהוא גם נגיש לגוגל וגם נגיש למשתמש. אפשר ליצור קטגוריה של אזורי שירות, ומשם לבנות קישורים לכל מאמר כזה. אפשר גם ליצור תפריט צד באותה קטגוריה כאשר כל עיר היא תת קטגוריה. חשוב מאוד להימנע מאופטימיזציה יתר. אין זה משנה אם אתם בוחרים בתפריט צד או בקישור בתוך דף אזורי שירות, עדיף שטקסט העוגן המקושר יהיה מורכב משם העיר בלבד. כך תמנעו מספאם שכולל רשימה ארוכה של המילים טכנאי מחשבים ב…
אזכורים וקישורים מאתרים הרלוונטיים למיקומים

חשוב מאוד לבנות קישורים לדפים הללו ולא רק לדף הבית או לקטגוריות. בניית קישורים רק לדף הבית היא מעשה לא ממש בריא ויעיל. כמו כן, חשוב להשקיע זמן גם בהשגת קישורים מאתרים הקשורים לאזור בו אתם מקדמים את האתר. מקומונים או אתרים של בעלי עסקים הקרובים לתחום שלכם, שמקודמים טוב בצורה מקומית, נחשבים למקורות טובים לחיזוק הקידום המקומי של האתר שלכם. השגת אזכורים וקישורים מאינדקסים מקומיים – גם זו דרך טובה. יחד עם זאת בדקו שמדובר באינדקס איכותי ושהקישור שלכם מופיע בצורה טובה ולא בתוך רשימה אינסופית של קישורים שאין לה כל משמעות.

לסיכום: על מנת לבצע קידום אתרים מקומי לעסק, יש לפתוח כרטיס ב Google Mu business לדאוג שלכל עיר יהיה דף באתר שלכם עם מאמר איכותי. כמו כן, כדאי להשיג אזכורים במקומונים ואינדקסים הקשורים לאזור שלכם ולבנות קישורים לדפים הללו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *