כדאי לכם לצפות בסרטון הזה ….

רוצים ללמוד לבד מהקורס שלנו כנסו לכאן: קורס קידום אתרים בחינם אין צורך להירשם ופרטים.

למרות שבשוק קיימים לא מעט קורסים ללימוד קידום אתרים וחלקם אף מומלצים בחום, לפעמיים נרצה להתחיל ללמוד את התחום לבד. הסיבה לכך יכולה להיות לא רק חסכון כספי בעלויות הקורס, אלא גם רצון לדלג מעל החלקים אותם אנחנו כבר יודעים  : למשל, ברוב קורסי הקידום לומדים את קוד ה- HTML הבסיסי , קוד שלא מעט מקדמים מתחילים כבר יודעים בוודאי רובם הגדול של בוני האתרים.

יתר על כך, בישראל אין שום גוף רשמי של מקדמי אתרים ואפילו לא התאגדות מקצועית, כך שמבחינה ההכרה במקצוע, יש מעט מאוד הבדל בין מי שעבר קורס לבין מי שלמד בצורה עצמאית (אם כי ישנם קורסים המעניקים מעין תו איכות שהמקדם יכול לשים באתר שלו). מרבית המוניטין נבנה לפי התוצאות בשטח , ואלו לא נקבעות לפי קורס כזה או אחר.

להלן נביא מספר דרכים נפוצות ללימוד עצמי ונפרט אודות היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם:

פורומים וקבוצות דיון – בפורומים וקבוצות דיון נוכל לקבל תשובות מדויקות לשאלות שעולות בתחילת הדרך וגם אחריה. ללמידה מניסיונם של אחרים יש יתרון עצום מכיוון שהסיכוי שנמצא סיטואציה דומה לסיטואציה שלנו הוא גדול הרבה יותר.

החיסרון בצורת למידה זו הוא שאם נרצה למצוא מידע ספציפי באופן מיידי, יהיה לנו קשה יותר לעשות זאת בגלל שפורומים אינם מאורגנים כמו מדריכים . אם השאלה שלנו מסובכות, ייתכן שיעבור זמן רב עד שנקבל תשובה.

מדריכים באינטרנט ובלוגים – מדריכי קידום אתרים הם כלי מצוין להעמקת הידע וקבלת מידע מאורגן ומסודר על הנושא אותו אנחנו לומדים. עם זאת, נושאים רבים בקידום אתרים הם שנויים במחלוקת, ועל מנת למצוא נקודות מבט נוספות , עלינו לקרוא לפחות שניים שלושה מדריכים על כל נושא.

בנוסף לכך ובניגוד לפורום, מדריך בדרך כלל לא יוכל לספק לנו תשובה על בעיה ספציפית שנתקלנו בה.

ספרים – בסעיף זה יש לעשות חלוקה בין ספרים מודפסים לבין ספרים דיגיטאליים. ספרים מודפסים על קידום אתרים יש בעיקר באנגלית והחיסרון המשמעותי שלהם הוא שמה שנכון היום, לא יהיה נכון מחר. למען האמת, גם ספר דיגיטאלי ב – PDF נוטה להתעדכן פחות מאשר אתר האינטרנט או המדריך הממוצע. היתרון בצורת למידה זו הוא שספר נוטה להיות מדויק יותר ועובר בדרך כלל לפחות ביקורת אחת של עמית למקצוע (Peer Review) או עורך לשוני.

תרגול עצמי

גם מבחינת תרגול החומר הנלמד, יש ללימוד עצמאי יתרון לא קטן – בעוד במרבית הקורסים, מבצעים תרגול על אתר אמיתי רק בחלק מהשעורים או כפרויקט סיום, בלימוד עצמי אנחנו יכולים להתחיל ולקדם את האתר הפרטי שלנו כבר למן הרגע הראשון. מרבית פעולות הקידום הבסיסיות כמו בניית קישורים, שינוי כותרות באתר ובדיקת מילות מפתח לא דורשות מאיתנו השקעה כספית, אלא אך ורק השקעת זמן. אם בעתיד נרצה לקנות שירותים בתשלום, כבר נדע באילו כדי לנו להשקיע ובאיזו לא.

בכל אופן, יש להבהיר מעל כל צד של ספק, כי מאוד לא מומלץ לבצע תרגול על אתר של לקוח ולקפוץ מעל הפופיק. אמנם נכון כי לומדים גם מטעויות, אבל הטעויות האלו עלולות לפגוע במוניטין שלנו בצורה חמורה. רק לאחר שהשתפשפנו על אתרים שלנו וראינו כי שיטות הקידום שלמדנו עובדות ובעיקר בטוחות (האתר לא נזרק מתוצאות החיפוש או יורד בצורה פתאומית בדירוגים), נוכל להתחיל ולקדם אתרים של אחרים.

אך לא כולם בנויים ללמוד לבד ובכל תרצו לקבל מידע אודות קורס קידום אתרים היכנסו לקישור

4 תגובות
  1. יוסי
    יוסי says:

    הדרך הטובה ביותר להתמחות בתחום קידום אתרים הוא ללא ספק לימוד עצמי תוך צבירת שנות ניסיון, כמובן שלימודים מסודרים בקורסים המקובלים יכולים לאפשר בסיס טובה יותר

    הגב
    • amit
      amit says:

      יוסי כמה שאתה צודק.
      אין ספק שנקודת הפתיחה של משתתפי קורס מקצועי היא טובה יותר.
      רואים את זה בשטח.

      הגב
  2. ירון@משחקים
    ירון@משחקים says:

    האמת שאת הדרך הכי טובה עבורי ללמוד קידום אתרים היתה בדרך של תחרות קידום אתרים.. מישהו זוכר את תחרויות קידום האתרים?

    אני זוכר שפשוט למדתי ה-מ-ו-ן.. שיתוף הידע היה גדול והיתה המון "הפריה" אחד של השני בשאלות ומתן תשובות ועוד מידע איכותי על קידום אתרים.

    אמנם לא נצחתי אבל למדתי לא מעט וזה התבטא ברווחים כספיים אחר כך.

    הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *