Marketing Sherpaפרסמה לאחרונה גרף המציג את היעילות השיווקית של המרכיבים השונים בקידום אתרים. למרות שהגרף מתייחס לשיווק של עסק לעסק B2B, ניתן להשליך ממנו גם למודל של עסק ללקוח B2C.

חקר מילות מפתח הוא היסוד של כל קידום אתרים ואמור להיות ממוקם בחלק העליון של גרף היעילות, ודווקא מאמץ הדרוש לכך מוערך כנמוך יותר ממרכיבים אחרים.

מעניין שמשתתפי הסקר לא הצביעו על חקר מילות מפתח כעבודה שדורשת הרבה מאמץ. על מנת לבצע חקר מילות מפתח מקיף שיביא תוצאות בעבודת קידום, נדרש לא מעט מאמץ. ייתכן ומי שהצביע שהמאמץ הוא לא גבוה, אלה חברות קידום אתרים אשר מבצעות מחקר לא מלא.

חקר מילות מפתח – הבסיס.

זה קל מאוד לעשות חקר מילות מפתח מהיר בכלי של גוגל, אך הבעיה היא שלא מזמן הכלי עבר שינוי ולא מספק תוצאות אמינות כפי שהם היו בעבר. בנוסף, זה שהמילה מקבלת הרבה חיפושים לא אומר שהחיפוש הזה יהפוך לעסקה או הגולש יהפוך ללקוח בגלל שהוא חיפש את המילה.

.

דגש שלנו: איתור מילות המפתח מחולק לכמה שלבים. לפני שנגשים לכלים שונים
תשאלו את החברים שלכם מה הם היו מחפשים במידה והיה להם צורך בשירות או המוצר.
בדקו את המתחרים תוך מחשבה שלא בטוח שמה שהם עשו נכון אבל קבלו רעיונות.
בצעו חיפוש בגוגל לרוב על מילה גנרית וראו למטה בתוצאות הצעות למילים נוספות.
שאלו את הלקוח על הביטויים שהוא היה רוצה לקדם, כמובן שייתן גם מונחים מקצועיים.
רק לאחר כל אלה פנו אל כלי מילות המפתח של גוגל, מומלץ בדפדפן כרום.

כתיבת בלוג – כמקור לתוכן חדש.

זה מעניין שבגרף למעלה, בלוג נחשב למצריך מאמץ גדול, אך יעיל פחות לעומת פיתוח תוכן חדש שנחשב ליעיל מאוד. הרי קיום בלוג באתר משמעותו עדכון תוכן חדש על בסיס קבוע. זהו תוכן שנסרק ע"י גוגל ויכול לעלות בתוצאות חיפוש בזכות עצמו. אם עסק לא מוסיף בלוג או לא משקיע בבלוג קיים הוא מפסיד מקור גדול של תוכן חדש ממוקד ומתחדש.

דגשים שלנו: פתחו את הבלוג לתגובות מקצועיות גם ממתחרים ישירים.
דיונים יכולים להיות מקור תוכן אדיר ומעשיר.
בבלוג אתם יכולים להיות פחות רשמיים מאשר באתר של החברה / ארגון.

בניית קישורים נכנסים.

בניית קישורים מתמשכת נחשבת לפעילות עם מאמץ גדול וגם יעילה מאוד. עסקים קטנים, מקומיים יכולים להסתדר עם כמות קישורים קטנה, אך עסקים שיש הרבה תחרות בתחום שלהם, חייבים תמיד לשמור על פעילות בניית קישורים על מנת להישאר במיקום גבוה בגוגל. בחברה שלי יש לי מחלקה שכל עיסוקה הוא בניית קישורים. כמובן שבניית קישורים מתבצעת על בסיס מילות מפתח שעלו בחקר, כך שזה מחזיר אותנו בחזרה לחקר מילות מפתח איכותי על מנת לשפר את הקידום.

דגשים שלנו: רק קישורים לא תמיד יעזרו לכם.
השקיעו מחשבה בקישורים שגולשים באמת ישתמשו בהם ויגיעו דרכם לאתר.
קשרו לאתר במגוון ביטויים שונים, כאשר הקישור הוא לדף הספציפי ולא תמיד לדף הבית.
קישור איכותי יעשה עבודה של 50 קישורים סתמיים, תחשבו על זה…

בהצלחה

תודה לאולגה על תרגום המאמר מאנגלית.
הוספנו את הדגשים שלנו.
מקור המאמר: seo tips

12 תגובות
  1. אורי זילברשטיין
    אורי זילברשטיין says:

    היי, מאמר טוב אך יש תחושה שסיימת אותו מהר מידיי…
    בגרף המוצג למעלה ישנם הרבה מאד אלמנטים שלא נגעת בהם וחבל..

    אחד מאבני היסוד החשובים ביותר הם אופטימיזציה נכונה לקוד, למבנה ולתוכן… לדעתי העקרון הכי חשוב לאחר תוכן איכותי. ודילגת עליו

    כמו כן יכולת להרחיב בצורה משמעותית על כול אחד מהנושאים הללו, (הרי יש מאמרים שלמים על כול אחד מהם בפני עצמו) הייתי מציע לך לכתוב את המאמר הזה, בתצורה מלאה יותר או לערוך אותו ולהוסיף… בכדי שבאמת יהיה אפשר להשתמש בידע המוצג כאן

    מעבר לזה, כתוב נפלא ואחלה של מאמר 🙂

    הגב
  2. גלעד
    גלעד says:

    אני חושב שצריך לעשות הבדלה מוחלטת בין מחקר מילים שהוא שלב מחקר שוק. ואינו משפיע על ההתנהגות של אתר בזמן קידום האתר אלא יותר משמש כסוג של הגה המכוון אותנו למקומות שונים.

    לבין אופטימיזציה – לדעתי אופטימיזציה היא ליבו של כול התחום. אתר שבנוי לא נכון לעולם לא יכול להתקדם יותר טוב מאתר שבנוי נכון. אני לא מדבר על הבדלים קטנים אלא על אתרים שיצא לי לראות לאחרונה.
    תודה

    הגב
  3. עמית מלכי
    עמית מלכי says:

    אני מסכים איתך לגמרי.

    במידה ואתר לא בנוי טוב ואני לא מדבר רק על רמת הקוד.
    ללא היררכיה מסודרת וברורה יהיה לו קשה להתמודד בתחרות.
    ברמת הקוד השאיפה לכמה שיותר טוב ונקי.
    תכנון מוקדם בהחלט יכול לעוזר בעניין וכמובן כמו שראינו גם יעוץ של איש מקצוע יעזור.
    על פי הגרף לאופטימיזציה יש מקום מכובד, אין בגרף כל התייחסות להיררכיה.

    הגב
  4. ניתוח אתרים
    ניתוח אתרים says:

    הייתי מצפה לפוסט קצת יותר איכותי.
    אני מאוד מאמין שבלוגרים צריכים קהילה ומקווה שמה שאני אומר לא יובן כאילו אני מנסה לזכות בנקודות זכות על חשבון מישהו אחר.
    ובכל זאת הבעיה של הפוסט היא שאינו קונקרטי ולמעשה לא ניתן להסיק שום מסקנות מעשיות. לדעתי צריך לשפר את הפוסט שפוט.
    —קישור הוסר—

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      ניתוח אתרים
      אין לנו בעיה לקבל כל הערה בונה
      את הקישור מגוף המודעה הסרתי.
      אני מזמין אותך לקחת חלק פעיל בהמשך המאמר בתגובות מקצועיות ולא בשביל קישורים בגוף המודעה
      אני מזמין אותך להתארח בבלוג בכייף

      הגב
  5. ענת אשל
    ענת אשל says:

    בהחלט מסכימה עם גלעד בנוגע לאופטימיזציה. אכן ללא אופטימיזציה נכונה וטובה, אתר לא יתקדם הלאה.
    עמית – מאמר נפלא, תודה!

    הגב
  6. Kay - SEO Diva
    Kay - SEO Diva says:

    Uri makes a good point that this article does not expand on necessary site optimization, but the article was written in response to the Marketing Sherpa report. There are definitely important factors missing, including proper coding and structure- but those are backend needs that many Internet marketers are unaware of or don't understand. That's why it is so important to find a web developer that knows how to set up a site properly with SEO in mind.

    הגב
    • עמית מלכי
      עמית מלכי says:

      אכן הפוסט שהצגת באמת איכותי
      ואני מזמין אותך לטייל בבלוג ואני בטוח שתמצא פוסטים מאוד איכותיים וסרטוני הדרכה.
      בכל בלוג אפשר למצוא מאמרים כללים ומאמרים עמוקים יותר.
      מאמר זה הובא כמו שהוא נכתב באנגלית עם כמה תוספות שלנו.
      seodiva הגיבה והסבירה למה המאמר הוא כזה…

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *