נתן ליכטר בסיכום שנת 2016

איך את/ה מסכם את שנת 2016 מבחינתך ?

הדבר הכי בולט שהיה מבחינתי בשנת 2016 הוא עדכון אלגוריתם פינגווין 4.0 שגרם לגוגל דאנס הכי מטורף שאני זוכר מאז 2012. בתחומים רבים המיקומים השתנו כל כמה שעות.  זאת הייתה שנה שבה הבנתי יותר את הצרכים של עצמי. כלומר, עם איזה לקוחות אני רוצה לעבוד ועל איזה לקוחות כדאי לוותר. כמו גם עם איזה סוגי אתרים כדאי לי לעבוד ומה יותר מתאים לחברת קידום אתרים מאשר לפרילנסר. זאת הייתה גם שנה ששיפרתי את מיקומי האתר שלי באופן משמעותי והצלחתי להשיג יותר פניות וכתוצאה מכך להגדיל את ההכנסות. מצד שני, זאת גם הייתה שנה שכמעט והפסקתי במהלכה בה להיות עצמאי, מכיוון שקיבלתי כמה הצעות מפתות לחזור להיות שכיר בעבור משכורת טובה מאוד. בסופו של דבר העדפתי לוותר בגלל תחושה שזאת תהיה הטעות הכי גדולה בחיי.

מה היו האתגרים שלך בעבודת הקידום בשנה האחרונה ?

האתגר הכי גדול היה לגרום ללקוחות להשקיע יותר כסף בתוכן איכותי במקום להשתמש במאמרי SEO, על מנת שהקידום יהיה יעיל ואיכותי יותר. עם חלק מהלקוחות הצלחתי וזה הביא לתוצאות יפות. עם לקוחות אחרים זה היה בלתי אפשרי בגלל התקציב שלהם. זאת הייתה שנה שהרגשתי שאני נלחם בסערה בגוגל דאנס. קיבלתי כמה אתרים שקודמו בצורה טובה לפני עם מיקומים יפים, ואז התחיל הגוגל דאנס ונאלצתי לשמר את המקומות הללו. לשמר מיקומים זאת משימה לא פחות קשה ואולי אפילו יותר מלחיצה מאשר לנסות להגיע לדף הראשון מכיוון שיש מה להפסיד.

איזה שינויים הפתיעו אותך ? או שלא הפתיעו אותך ? ומה שינית בתוצרת העבודה ?

הפתיעה אותי מאוד העובדה שלמרות אלגוריתם 4.0, אתרים שמזובלים עם קישורי פורומים בכמויות אדירות, לא נפגעו בכלל. הייתי מאוד תמים וקיוויתי שכל אותם אתרים שמובילים אליהם קישורים ללא כל קשר נושאי – יקבלו עונש. זה לא קרה.  מבחינת שינוי בעבודה, כמו שאמרתי קודם לכן, אני מנסה להקפיד יותר על שימוש בתוכן איכותי.

האם נכונה התחושה ששנת 2016 דברים נרגעו אחרי פינגווין ופנדה בשנים הקודמות ?

זה השקט שלפני הסערה. אני מאמין שהסערה האמתית תבוא בעדכונים הבאים של פינגווין. אני מאמין שזאת תהיה שנה שבא תתחיל מגמה של הפחתה משמעותי בקישורי ספאם או כי הם יתבררו כחסרי תועלת לגמרי, או כי הם פשוט יובילו לעונשים כבדים יותר. האמת שזאת יותר הבעת תקווה מאשר תחושה.

מה התחזית שלך לשנת 2017 ? איך יראה הקידום ? לאן גוגל הולכת ?

הכל הולך יותר לכיוון המובייל.  עדיין ישנו גוגל דאנס בתחומים שונים, אני חושב שהוא נובע גם משאריות פינגווין 4.0 וגם מניסויים של המובייל פירסט שגוגל עושים במטרה לקבוע תוצאות קודם כל לפי גרסת המובייל של האתרים. הגוגל דאנס ימשיך לתוך 2017. השפעת הקישורים תרד עוד קצת.

 לשנה החדשה איזה שינוי היית רוצה לראות בגוגל ? הצעות ייעול לגוגל

הייתי רוצה לראות סוף סוף ביטול מוחלט של השפעת הקישורים על קידום אתרים. הייתי שמח אם גוגל היו מוותרים על תוצאה ממומנת אחת וחוזרים ל 3 תוצאות. אני חושב שהגיע הזמן לשנות כבר את העיצוב המשעמם וחיוור של תוצאות החיפוש ולעשות משהו יותר מעניין ומעוצב. הייתי מאוד רוצה שיחזירו את התמונות (אוטורשיפ) שהיו לצד תוצאות החיפוש.

מלבד החיפוש בגוגל באילו כלים נוספים של גוגל את/ה משתמש/ת ?

 כלי מנהל האתרים, גוגל אנליטיקס  הכלי לבדיקת מהירות האתר, והכלי לבדיקת התאמת האתר למובייל. כלים מעולים במטרה לנתח את תפקוד האתר. כלי מנהל האתרים הוא חשוב במיוחד למטרת הרחבת חקר מילות המפתח, שיפור ה CTR  של האתר ואבחון תקלות. על החשיבות של גוגל אנליטיקס באמת מיותר לדבר. 

באיזה פלטפורמות נוספות של גוגל אתה מקדם את הלקוח ?

אני עושה אך ורק קידום אורגני.

במה היית ממליץ למקדמים שרק נכנסים לתחום להתמקד בו ?

כבר בא לי להקיא מלשמוע את עצמי אומר את זה, אבל אין ברירה: תוכן איכותי. סיימתם את האופטימיזציה לאתר, תתמקדו בתוכן איכותי. לא להתמקד אך ורק על מילות מפתח, אלא להתמקד בשילוב תשובות באתר לשאלות שהגולשים שואלים.

 מה לדעתך היא  רשימת 10 הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר ?

  • תוכן (איכות + תדירות העדכון שלו).
  • נתוני מטא.
  • מערכת הניהול עליה הוא  מבוסס
  • מהירות האתר
  • קישורים.CTR.
  • היררכיה (מבנה האתר)
  • ותק האתר
  • אזכורים ברשת.
  • תקינות קוד.
  • התאמה לניידים.

מה תאחל לעצמך ולתחום בשנה הקרובה ?

 אני מאחד לעצמי ללמוד איך לבנות אתרים בוורדפרס ולהצליח לקדם אתרים שאקים לעצמי. אני מקווה למצוא את עצמי מגדיל את ההכנסות לרמה שלא אצטרך לכתוב בכלל, פרט לבלוג קידום האתרים שלי ושסוף סוף אמצא זמן את לכתוב ספר  – משהו שאני חולם עליו מגיל  12. מאחל לעצמי לצבור עוד ועוד ידע בתחום ולהפסיד לסרב להצעות להרצות בקורסים של קידום אתרים. כרגע אני לא מרגיש בשל לזה, מקווה שאבשיל בקרוב.

לגבי התחום: אני מקווה שהמוניטין של התחום ישתפר באופן משמעותי, כי כרגע, לפחות בארץ, המוניטין הוא גרוע מאוד. אני מקווה שגוגל יתנו יותר ביטוי לתוצאות האורגניות ופחות לממומן, כי מאז שיש 4 תוצאות ממומנות, ישנה תחושה של דריסת התוצאות האורגניות.

 

נתן ליכטר, מקדם אתרים פרילנסר.

נתן ליכטר

נתן ליכטר. נכנסתי לתחום קידום האתרים בשנת 2012 אחרי שלא מצאתי דרך שמתאימה לי להתפרנס מהתואר שעשיתי בתקשורת (מסלול עיתונות כתובה). מאז 2013 אני עצמאי. בתחום השיווק אני עוסק בקידום אתרים אורגני בלבד ומידי פעם, במידה ומתפנה לי זמן, אני כותב תכנים לכל מיני מקורות.

ליצירת קשר עם נתן

054-6997979
אתר אינטרנט: מקדם אתרים