רונן וינשטוק מסכם את 2016

איך את/ה מסכם את שנת 2016 מבחינתך ?

שנת 2016 היא שנה של צמיחה ושדרוג יכולות. בשנה הזאת למדתי להיות יותר חד בבחירת הלקוחות שלי תוך כדי ויתור על לקוחות שגרמו לי יותר מידי עבודה על פחות מידיי כסף. בשנה זאת קידמתי בהצלחה כמה אתרים תוך כדי התמודדות עם גדולים וחזקים מולם.

התחלתי לקדם אתר בינלאומי בארה"ב שזה אתגר שונה.

למדתי עוד דברים רבים שחשובים לקידום מאחורי הקלעים כמו בניית האתר עם ממשק משתמש שיעודד קניות \ פניות לאתר.

אחרי שהפכתי בתחילת השנה לסוכנות google partners  למדתי עוד הרבה דברים בקידום הממומן

מה היו האתגרים שלך בעבודת הקידום בשנה האחרונה ?

היו בשנה זאת אתגרים של קידום בענפים שיש בהם סף כניסה נמוך ולכן יש תחרות רבה מאוד שזה אומר שאדם עושה קורס קצר, פותח אתר ומתחיל לעבודה.

היו אתגרים מקצועיים של התמודדות מול שינויים בגוגל שלא תמיד ברורים. היה צריך להתמודד עם אתגר של עבודה שגדלה ולכן הוצאתי עבודות החוצה. היה גם אתגר שבו הייתי צריך לשמור על העסק כשחלק מהזמן הייתי במצב בריאותי ירוד

איזה שינויים הפתיעו אותך ? או שלא הפתיעו אותך ? ומה שינת בתוצרת העבודה ?

היו שינויים בצורת החיפוש הלוקלי של גוגל לעומת הכללי ונראה שהמאפיינים הלוקחיים התגברו. שמתי יותר דגש על הרשמת כל לקוח במפות גוגל ובאינדקסים מקומיים.

קישורים וכניסות מרשתות חברתיות משפיעות יותר ושמתי דגש בקידום אורגני גם בהם כמו למשל פוסטים בפייסבוק, קישורים מyoutube וגם עבודה עם אינסטגרם ופינטרסט.

יש גם ירידה חזקה מהרלבנטיות של פורומים שקיימים באתרי פורומים כמו תפוז או ynet  וגם בפורומים שקיימים בתוך אתרים שמנסים לקדם כמו אתרים של רופאים. כל הדיונים עוברים לקבוצות פייסבוק ומשם יש המלצות.

האם נכונה התחושה ששנת 2016 דברים נרגעו אחרי פינגווין ופנדה בשנים הקודמות ?

לא בטוח שדברים נרגעו. עדיין יש מצבים שאתרים מסוימים נמצאים למעלה הרבה זמן למרות שהם עוברים על החוקים היבשים. לעיתים יש מצב שאתר מסוים מופיע 3 פעמים באותו דף כתגובה לחיפוש. היו אתרים של לקוחות שהפסקתי לעבוד איתם ופתאום התחילו לעלות בלי שנגעתי בהם הרבה זמן ולתת לידים.

מה התחזית שלך לשנת 2017 ? איך יראה הקידום ? לאן גוגל הולכת ?

לדעתי גוגל הולכת יותר לכיוון של שאלות ששואלים בחיפוש ויותר התחשבות במה שמקשרים ומזכירים ברשתות חברתיות.

לשנה החדשה איזה שינוי היית רוצה לראות בגוגל ? הצעות ייעול לגוגל

הייתי רוצה שיכנסו לגוגל ישראל כל הדברים שקיימים בחו"ל ולא קיימים פה כמו למשל יותר מידע מתוצאות החיפוש (structured data)

מלבד החיפוש בגוגל באילו כלים נוספים של גוגל את/ה משתמש/ת ?

כלי ניהול האתרים, גוגל אדוורד, גוגל אנליטיקס, גוגל העסק שלי, גוגל מפות, גוגל apps

במה היית ממליץ למקדמים שרק נכנסים לתחום להתמקד ?

להתמקד בכל הדברים הבסיסיים שלומדים בקורס ולעשות את כולם. לפעמים רואים באתרים מקודמים דברים בסיסיים שלא נעשו או נבדקו כמו דפי 404 , שגיאות 404 , אתר ששונה לגולש ולגוגל, מחקר מילים רציני ועוד. כדאי מאוד להתייעץ בפורומים ולקרוא.

מה לדעתך היא  רשימת 10 הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר ?

      – תוכן רלבנטי ואיכותי למה שהגולש חיפש

      – מבנה אתר מתאים ונח לגלישה. גם מבחינת ניווט וגם מבחינת עיצוב לחווית משתמש טובה

      – התאמת האתר לכל המכשירים בצורה טובה

      – מהירות האתר

      – אזכורים במקומות אחרים כמו כתבות באתרים, רשתות חברתיות, מיילים, ווטסאפ

      – כניסות מרשתות חברתיות

      – קישורים פנימים באתר שנעשים בצורה הגיונית

      – הטמעה באתר של סרטונים ותמונות

      – קישורים החוצה לאתרים איכותיים כמו מאמרים אקדמים או אתרים חזקים עם תוכן איכותי

      – קישורים לאתר רק מאתרים רלבנטיים כמו למשל קישור לרופא כירורג פלסטי מאתר של איגוד הרופאים הפלסטיים.

מה תאחל לעצמך ולתחום בשנה הקרובה ?

מאחל לעצמי לגדול עוד ולקדם לקוחות יותר גדולים.

רונן וינשטוק – עוסק בהזנקת אתרים על ידי קידום וייעוץ בבנית האתר
רונן וינשטוק

ליצירת קשר עם רונן

טלפון:0545423831

משרד: עוזיאל 12 רמת גן
לאתר של רונן: מקדם אתרים