אביחי כהן מסכם שנה

הי אביחי אשמח שתציג את עצמך

שמי אביחי כהן, גר בבאר שבע ועובד בחברת דיגיטל בעומר כמקדם אתרים בשוק הישראלי כבר 3 שנים. במהלך תקופה זו קידמתי גם אתרים ומותגים גדולים וגם לקוחות קטנים.

איך את/ה מסכם את שנת 2016 מבחינתך ?

שנת 2016 מבחינתי הייתה שנה בעלת לא מעט אתגרים ושינויים אלגוריתמים שהביאה גוגל איתה, ואם נבחן את שנת 2016 לאורכה, ניתן לאפיין אותה כתקופה שאתגרה אותי באופן מקצועי באופן שבו היה להסתגל מהר לשינוים ולהגיב בהתאם. מבחינה מקצועית חיזקתי את היכולות שלי לזהות נקודות חולשה ולמדתי המון מה צריך לבדוק, לשפר ולחזק באתרים אותם אני מקדם על מנת להעפיל מעל המתחרים.

מה היו האתגרים שלך בעבודת הקידום בשנה האחרונה ?

האתגרים אשר איתם התמודדתי בשנה האחרונה התמקדו בניסיונות באופן בו למדתי לנתח את שינויים של גוגל ושל המתחרים להתאים את האתרים אותם אני מקדם וכיצד להגיע לשנויים אלו, כמו כן כיצד להתמקצע בתחומי קידום חדשים.

בתחום ה- onsite  לדוגמא:

  • כיצד למקד יותר טוב את התוכן שלי בהתאם למה שהמשתמש חיפש, ובאמת לתת ערך מוסף ומקיף יותר גם בהתאם למה שהמתחרים מציגים באתרים שלהם.
  • כיצד לשפר את חווית המשתמש באתר (UX,UI,תוכן,מהירות טעינה) ובפרט על עמודי הנחיתה אליהם מגיעים מביטוי החיפוש השונים זאת על מנת לשפר את מדדי האיכות של האתר.
  • מחקר ביטויים ובחירה נכונה יותר של ביטויים אשר ייצרו לי תנועה איכותית יותר של קהל ממוקד, על ידי הנגשת תוכן רלוונטי ואיכותי באתר לגולשים מה שיוביל בסופו של דבר גם ללידים איכותיים יותר מהאתר.

בתחום ה- offsite

  • כיצד להשיג מקורות פרסום חדשים על מנת להגדיל את החשיפה של האתר ברשת האינטרנט.
  • כיצד להשיג קישורים רלוונטיים יותר לתחומי האתרים אותם אני מקדם, קישורים אשר מלבד חוזק ורלוונטיות באמת ינווטו תנועה איכותית לאתר שתתורגם בסופו של דבר ללידים.

איזה שינויים הפתיעו אותך ? או שלא הפתיעו אותך ? ומה שינת בתוצרת העבודה ?

השינוי העיקרי שחיכיתי לו כמו כל המקדמים וקצת אכזב אותי אם להיות כנה, הוא עדכון הפינגוין שהגיע אלינו בחודש ספטמבר, למרות האפקט שהיה אמור לייצר העדכון, נוכחתי לדעת שלמרות כל הדיבורים על הערך המוסף שהוא היה אמור לייצר ועל כך שהוא יעשה סדר פסח בתוצאות החיפוש, עדיין ישנם הרבה אתרים שנמצאים בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון שלא בצדק.
להתמקד יותר בעבודת ה- onsite  באתר על כל המשתמע מכך, ופחות ברדיפה אחרי קישורים שלדעתי ילכו ויאבדו מערכם, זאת אומרת הם עדיין יהוו חלק בכל הפרמטרים שגוגל לוקחים בחשבון אך החשיבות שלהם בכל המכלול תקטן.

האם נכונה התחושה ששנת 2016 דברים נרגעו אחרי פינגווין ופנדה בשנים הקודמות ?

דברים אכן נרגעו והשתנו בשנת 2016 וחלקם לטובה רואים הרבה פחות אתרי ספאם ואתרים בעלי תוכן דל   בתוצאות החיפוש, אכן עדיין ישנם שינויים ודברים קצת הזויים לעיתיים.

מה התחזית שלך לשנת 2017 ? איך יראה הקידום ? לאן גוגל הולכת ?

  • חשיבות ועדיפות גדולה יותר לאתרים אשר מותאמים למובייל כמו כן מהירים יותר ובעלי חווית משתמש טובה לגולשים, במיוחד אחרי שגוגל הפרידו את האינדוקס לאתרי דסקטופ ומובייל, ולאט לאט תוצאות החיפוש יקבעו קודם על פי תוצאות המובייל.
  • תהיה עדיפות גדולה יותר בתוצאות החיפוש לאתרים מאובטחים https במיוחד לאתרים אשר מתעסקים במכירות אונליין.
  • העדיפות וחשיבות בתוצאות החיפוש לאתרים בעלי זמני טעינה מהירים יותר יהיה קריטי בשנת 2017 במיוחד במובייל, שכן כיום מעל 70% מהחיפושים נעשים ממכשירים ניידים וטאבלטים כמו כן גוגל מדגישה בשנה האחרונה את חשיבות התאמת האתר ל AMP .
  • יותר חשיבות לאתרים אשר פעילים בכל מה שקשור ל – social
  • תוכן היה רלוונטי מאוד גם ב 2016 אך השנה זה יתחזק הרבה יוותר.

לשנה החדשה איזה שינוי היית רוצה לראות בגוגל ? הצעות ייעול לגוגל

הייתי רוצה לראות בשנה החדשה יותר התחשבות בדירוגים של אתרים בכל מה שקשור לעבודת ה – onsite  של אותם אתרים.

מלבד החיפוש בגוגל באילו כלים נוספים של גוגל את/ה משתמש/ת ?

  • כלי מנהל האתרים של גוגל
  • אנליטיקס
  • כלי מתכנן מילות המפתח.
  • Google speed test

באיזה פלטפורמות נוספות של גוגל אתה מקדם את הלקוח ?

  • מפות גוגל,
  • העסק שלי,
  • גוגל פלוס.

במה היית ממליץ למקדמים שרק נכנסים לתחום להתמקד ?

  • להשקיע בתוכן טוב ומקיף שייתן ערך לגולשים שמגיעים לאתר.
  • שיפור זמני טעינה
  • התאמה למובייל.
  • סידור היררכיה נכונה באתר.
  • השקעה בקישורים פנימיים.
  • תמיד לנסות ולשפר את נתוני האתר על ידי שימוש מתמיד בכלים של גוגל
  • שימוש בחפות חום

בגדול תמיד יש  מה לעשות ולשפר העבודה לא נגמרת

מה לדעתך היא  רשימת 10 הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר ?

  • בנייה נכונה של היררכיית אתר.
  • תוכן
  • חווית משתמש.
  • התאמה למובייל.
  • זמן טעינה.
  • עדכון תכנים באתר.
  • קישורים.
  • וותק הדף.
  • CTR
  • תגיות כותרת ותיאור.

מה תאחל לעצמך ולתחום בשנה הקרובה ?

להמשיך ללמוד דברים חדשים ולהתפתח בתחום המאוד מאוד דינאמי הזה.

שנה של פריחה והצלחות.

להיות ראשון בכל הביטויים שאני אקדם 🙂