רויטל סרוסי מסכמת את 2016

איך את/ה מסכם את שנת 2016 מבחינתך ?

2016 היתה שנה של התנסויות חדשות והרבה לקוחות מעניינים מכל העולם.

מה היו האתגרים שלך בעבודת הקידום בשנה האחרונה ?

האתגרים הם רבים: צריך היום לעבוד מאוד קשה על מנת להצליח להתברג בתוצאות שהן תחרותיות, לא מספיק להקים נכסים עם דומיינים ולעשות אופטימיזציה טובה, אלא צריך לשלב דברים נוספים כמו Schema, לחשוב על אסטרטגיית לינקים טובה ולא סתם לקשר מאתר או שניים. צריך לחשוב איך לשלב את הסושיאל בכל עבודת הקידום בצורה מושכלת ולקחת אותם מאוד בחשבון כשחושבים על היקף עבודה ועל PPC.

איזה שינויים הפתיעו אותך ? או שלא הפתיעו אותך ? ומה שינת בתוצרת העבודה ?

ההפתעות הגדולות באו בצורה של מהפך בתוצאות – מה שלאחר זמן מה הוכתר כפינגווין שנכנס לאלגוריתם באופן קבוע ונמשך לעוד שינויים קיצוניים של עליות וירידות במהלך החודשיים שאח"כ. לרוב, ההפתעות היו לטובתנו, אך היו כמה מקרים שבהם עלו לנו תוצאות שפחות רצינו לראות.

בניהול מוניטין אנחנו עובדים לרוב על ביטוי אחד- שם הבנאדם/חברה ופעמים רבות אנחנו "נלחמים" בתוצאות לא רצויות שהן ממקורות מאוד חזקים ולכן, יש חשיבות מבחינתנו לשינויים באלגוריתם שגורמים לתוצאות מסוימות לעלות על פני אחרות. כשהמטרה שלנו היא כמובן,שמה שיעלה יהיה התוצאות שאנחנו שולטים בהן ו/או מקדמים אותן.

מה התחזית שלך לשנת 2017 ? איך יראה הקידום ? לאן גוגל הולכת ?

בשנת 2017, אני מאמינה שגוגל תמשיך להעמיק את כל נושא ההבנה הסמנטית שלה ושנראה מגמה גוברת והולכת של שאלות שגוגל עונה עליהן כבר במסך הראשי, מה שקורה במקרים רבים כבר היום. כמובן שגם נושא הלוקליזציה ימשיך להתבסס ואיתו תהליך הפרסונליזציה – מציאת תוצאות שגוגל לפי היכרותה עם הגולש חושבת שיהיו הכי רלוונטיות עבורו. אין ספק שבהמשך לשנים קודמות מה שהכי חשוב תמיד זה התוכן ואיך אנחנו משתמשים בו לטובת הפעילות שלנו בצורה שתהיה הכי טבעית, רלוונטית ועכשווית למונח החיפוש שאנחנו עובדים עליו.

 

מלבד החיפוש בגוגל באילו כלים נוספים של גוגל את/ה משתמש/ת ?

הכלים והפלטפורמות הנוספים של גוגל שאני משתמשת בהם הם: אדוורדס, גוגל My Business, טרנדס (לבדיקת מגמות), Search console, Analytics, Blogger וכמובן YouTube.

במה היית ממליץ למקדמים שרק נכנסים לתחום להתמקד ?

למקדמים מתחילים הייתי ממליצה להתמקד ראשית בקידום אורגני ובכל הקשור לתחום זה אופטימיזציה לאתר,מילות מפתח, איך לבנות תוכן נכון, בניית לינקים וכו'.

מה לדעתך היא  רשימת 10 הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר ?

עשרת הגורמים המשפיעים על גוגל לדירוג אתר הם (בסדר רנדומלי):

  1. לינקים – ההשפעה קצת שונה בין הארץ לחו"ל, בארץ עדיין לינקים חיצוניים מאוד משפיעים, לעומת ארצות הברית למשל ששם האפקט קטן יותר.
  2. תוכן – גוגל מעדיפה אתרים עם תוכן מעניין ורלוונטי יותר. לא חייב להיות תוכן טקסטואלי אלא יכול לבוא לידי ביטוי בסרטונים/אינפוגרפיקות וכו'.
  3. תוכן – תוכן שמתעדכן לעיתים – יכול להיות אתר שמכיל בלוג או חלק של חדשות.
  4. UX/UI– אתרים שנגישים לגולש ושהגלישה בהם ברורה וזורמת.
  5. קוד – כל מה שקשור לאופטימיזציה של דף/אתר מטייטלים ועד שימוש ב Href lang לאתר עם כמה שפות למשל.
  6. Loading time– ככל שאתר עולה מהר יותר, הסבירות שהגולש יישאר בו וה Bounce rate יירד, כמו כן גוגל תעדיף אותו על פני אתרים דומים כמוהו עם זמן טעינה איטי. כדי להקטין את זמן הטעינה יש לבצע כמובן אופטימיזציה לתמונות ולקבצים נוספים באתר, להשתמש בשרת חזק וכו'.
  7. רספונסיביות- התאמת האתר למובייל, קריטי! בעידן בו כל היום אנחנו במובייל, גוגל זהתה כבר את הנושא הזה כחשוב ואפילו הוסיפה את ה Mobile friendly תג לאתרים שהם רספונסיביים כאשר גולשים במובייל.
  8. Schema.org- שימוש בתגיות הללו עוזר לגוגל להבין (אם לא הבינה עד עכשיו) במה או מי האתר עוסק. בתחום שלי למשל אנו מכניסים תגית של Person או Brand.
  9. Authority- הסמכות שיש לאתר בתחום בן הוא עוסק, נמדד לפי כמות הקישורים הנכנסת אליו והאם מאתרים איכותיים, לפי המיקוד, כמות ואיכות התוכן שיש לאתר בתחום בו עוסק, האם עונה על שאלות שאנשים שואלים ועוד.
  10. Social signals– רלוונטי ומשפיע גם הוא על הדירוג. אתר/מאמר שמקבל סיגנלים מסושיאל (פייסבוק/טוויטר/לינקדאין/גוגל פלוס) בעל סיכויים גבוהים יותר להתברג תחת הביטוי אותו רוצים לקדם לעומת מאמר/אתר שלא מקבל סיגנלים כאלה (אם שניהם באותה רמה משאר הבחינות – אותה כמות לינקים נכנסים, אופטימיזציה וכו').

מה תאחלי לעצמך ולתחום בשנה הקרובה ?

מאחלת לעצמי קצת זמן ללמידה שאנצל להעמקה בכל מה שקשור ל Schema.org ולהבנה איך אני גורמת לגוגל להבין שהאתר שלי הוא הסמכות בתחום/מונח עליו אני מנסה להתברג.

רויטל סרוסי מסכמת שנה

רויטל סרוסי

רויטל סרוסי, ראש צוות של מנהלי פרויקטים בחברת וריבו www.veribo.com חברה לניהול תדמית באינטרנט.

ליצירת קשר עם רויטל