רשתות חברתיות הן נושא חדש יחסית בעולם האינטרנט וניראה שהמוכרת שבניהן היא פייסבוק (Facebook) ששני מקימיה הצעירים נראים כאילו רק עזבו עכשיו את שולחן הלימודים בבית הספר התיכון המקומי. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר כיום ולאור הצלחתה המטאורית קמו להן רשתות חברתיות רבות. ישנן רשתות חברתיות שמתמחות בפלח שוק מצומצם כמו ילדים בגילאי בית ספר יסודי ואחרות מתמחות באנשי היי-טק או בעלי מקצועות אחרים ואחרות פונות לכלל הגולשים באשר הם בלי פילוח כל שהוא של גיל, מוצא או מיקום גיאוגרפי.

לאור העובדה שאנשים רבים מבלים את זמנם ברשתות החברתיות ראו חברות המדיה השונות את הפוטנציאל השיווקי והחלו לפתח שיטות של שיווק ברשתות חברתיות כדי לקדם את עסקי לקוחותיהם. המטרה של כל פרסום היא ליצור מודעות לחברה מסוימת, מוצר או מותג וברשת האינטרנט הדרך היחידה עד עתה הייתה קידום אתרים אורגאני וממומן במנועי החיפוש השונים הפזורים הרשת. כידוע קידום אורגאני הינו תהליך ארוך שאת תוצאותיו לא רואים במהרה בדיוק כמו בתהליך מיתוג של חברה או ליין מוצרים.

שיווק ברשתות חברתיות יכול לייצר "בזז" מהיר עבור השקת מוצר או הכרת אתר חדש לציבור הגולשים בדומה לקידום ממומן אך עם הבדל אחד משמעותי. לכל אדם המשתמש ברשתות חברתיות יהיה פרופיל משתמש שבו הוא יכול לכתוב את כל העולה על רוחו, להצטרף לקבוצות שונות ולצרף חברים חדשים. בעזרת פרופיל זה יוצר הגולש אינטראקציה מתמשכת עם חבריו והקבוצות השונות שמתבטאת בקריאה וכתיבת תוכן קצר או על ידי סימון אהבתי (Like) או לא אהבתי.

חברה המעוניינת לקדם את עצמה ברשת חברתית כל שהיא במקביל לקידום המסורתי במנועי החיפוש תפתח קבוצה עבור המוצר ואו המותג ותתחיל במשא שיווק ברשתות חברתיות על פי בחירתה. משא שיווקי זה יבנה לחברה מעיין מועדון מעריצים אשר יקבלו היישר לפרופיל שלהם עדכונים על המוצר ולמעשה כל עדכון שתבצעו בדף המוצר יופיע ישר אצל כל החברים. מכיוון שלכל אדם ברשת חברתית ישנם כמה חברים גם חבריהם יחשפו לעדכונים שביצעתם ובצורה כזו מספר החברים שלכם יעלה וגם כמות האנשים שנחשפים למידע שלכם תגדל בכל יום.