ערן שמעוני בראיון סיכום שנה

איך את/ה מסכם את שנת 2016 מבחינתך ?

שנת 2016 היוותה תפנית בקריירה שלי משום שבשנה זו החלטתי להשקיע יותר בקידום ובבניית אתרים ולהתעסק פחות במקצוע הקודם שלי – מורה למתמטיקה
בשנה זו בניתי אתרים, יצרתי שיתופי פעולה עם מספר חברות, ייעצתי לאנשים פרטיים ולחברות בנושאים של קידום ובניית אתרים. התחלתי לימודי הנדסת תוכנה באורט סינגלובסקי.

מה היו האתגרים שלך בעבודת הקידום בשנה האחרונה ?

בשנה האחרונה נתקלתי ביותר ויותר חברות שמעוניינות בקידום ממומן ופחות מעוניינות בקידום אורגני – האתגרים שעמדו בפניי היו רבים כי פחות התעסקתי בקידום ממומן וזה היווה תחום יחסית חדש בשבילי, אך נעניתי לאתגר והצלחתי להביא את הלקוחות שלי לירידה משמעותית במחיר לקליק.

איזה שינויים הפתיעו אותך ? או שלא הפתיעו אותך ? ומה שינת בתוצרת העבודה ?

כפי שרשמתי קודם 2016 היוותה נקודת תפנית בשבילי – התחלתי לעבוד מסודר יותר, יצרתי שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע כגון: כותבי תוכן, מעצבים גרפיים ומזיני תוכן.
הידע שלי רק גדל וגדל, אני מתפתח כל הזמן ומכך אני מסופק.

האם נכונה התחושה ששנת 2016 דברים נרגעו אחרי פינגווין ופנדה בשנים הקודמות ?

לדעתי הדברים לא לגמרי נרגעו כי כל הזמן צצים דברים חדשים בנושא קידום האתרים וצצות גם תופעות ובעיות חדשות שגוגל מנסה למנוע – העדכונים שגוגל מבצעת באלגוריתמים שלהם צריכים להתבצע לעיתים יותר תכופות ולא עדכון של פעם-פעמיים בשנה.

מה התחזית שלך לשנת 2017 ? איך יראה הקידום ? לאן גוגל הולכת ?

שמתי לב שבשנת 2016 גוגל עשו המון שינויים וגוגל "נלחמת" בהמון תופעות שעלולות לגרום נזק לחוויית הגולש באתר – לדעתי גוגל תמשיך להילחם בתופעת הקידום השחור ובתופעות של יצירת אתרי ספאם, גוגל גם תלחם בתופעות של בעיות תוכן באתרים השונים,  גוגל תרצה שכל האתרים יותאמו למובייל ושחוויית המשתמש באתרים תהיה מקסימלית.
כמו כן, גוגל תעשה עוד שיתופי פעולה עם חברות אחרות במדיה החברתית – הכל למען מטרה של חווית משתמש מקסימלית.

לשנה החדשה איזה שינוי היית רוצה לראות בגוגל ? הצעות ייעול לגוגל

הייתי רוצה שיהיו עוד שיתופי פעולה בין גוגל לבין חברות אחרות במדיה החברתית, והייתי רוצה לראות עדכוני אלגוריתמים בזמנים יותר תכופים ולא כמו עכשיו.

מלבד החיפוש בגוגל באילו כלים נוספים של גוגל את/ה משתמש/ת ?

אני משתמש בגוגל אדוורדס, משתמש בגוגל אנלטיקס ב- web master tools

במה היית ממליץ למקדמים שרק נכנסים לתחום להתמקד ?

לדעתי מקדמי אתרים מתחילים צריכים להחליט האם הם מעוניינים לקדם אתרים או לבנות אתרים במידה ובחרו בקידום אתרים עליהם להחליט האם הם רוצים רק לקדם אורגנית או  אם הם מעוניינים לקדם חברות רק על ידי רשתות חברתיות כגון: פייסבוק וטוויטר
ובמידה ובחרו רק לבנות אתרים אז עליהם לשתף פכולה עם בעלי מקצוע.
בשוק של היום צריך המון שיתופי פעולה עם אנשים מקצועיים כגון: מזיני תוכן, כותבי תוכן, בוני אתרים ומעצבים גרפיים – לדעתי, לא ניתן לעשות את כל הפעולות הנדרשות לבנייה ולקידום אתר לבד.

מה לדעתך היא  רשימת 10 הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתר ?

    • סיגנלים חברתיים
    • תוכן ומבנה אתר
    • דומיין וקישורים חיצוניים
    • תגיות מטא, אחסון  וקוד
    • נראות האתר במובייל
    • גיל הדומיין
    • מהירות טעינת אתר
    • BreadCrumbs
    • כמות קישורים יוצאים מעמוד אחד
    • קישורים פנימיים

מה תאחל לעצמך ולתחום בשנה הקרובה ?

אני מאחל לעצמי לשנה הקרובה עוד שיתופי פעולה עם חברות ואנשים פרטיים, סוף סוף לבנות לעצמי אתר 🙂 , להרחיב את הידע שלי בקידום אתרים ובתכנות – אני אוהב את המקצוע שבחרתי ומרוצה מאוד מהעבודה שאני עושה ומההתפתחות שלי האישית והמקצועית.

ערן שמעוני קידום אתרים

ערן שמעוני

בונה ומקדם אתרים במערכת וורדפרס, יזם ומתכנת

ליצירת קשר עם ערן

יזמות עסקית – קידום ובניית אתרים

טל. 052-4641343

פקס 03-5587397 


[recaptcha]