כל מי שעוקב אחר הפרסומים של גוגל בטח שם לב כי באמצע חודש פברואר 2014,פתחה גוגל את האפשרות למסעות פרסום מסוג קניות (באנגלית Google Product Listing Ads או בקיצור PLA ).
נכון לסוף פברואר 2014 אין עדיין אפשרות להפעיל מסע פרסום מסוג זה בישראל אבל במידה ואתם עושים קמפיין מסוג זה המיועד לחו"ל יש לכם כעת ממשק נוח בעברית.
המטרה של המאמר הזה היא לעשות לכם סדר,להסביר למי מסע פרסום זה מתאים (ולמי לא) ולמקד אותכם בדברים החשובים.

למי מתאים google shopping ?
גוגל שופינג מיועד בראש ובראשונה לחנויות וירטואליות ולאתרי מסחר,אתרים שמוכרים מוצרים.
על מנת להשתמש במסע פרסום מסוג קניות עליכם לפתוח חשבון ב-Google Merchant center.

מה זה Google Merchant center ?
מרצ'נט סנטר הוא למעשה כלי מאפשר לי כבעל חנות וירטואלית לעלות את כל המלאי שלי עם כל המידע הרלוונטי כך שיהיה זמין לשימוש בפלטפורמות השונות שגוגל מציעה כגון קמפיין בגוגל אדוורדס.
לאחר שאמתנו את האתר שלנו ופתחנו חשבון מרצ'נט סנטר אנחנו נעלה את כל המוצרים שלנו ,רשימת מוצרים זאת נקראת data feed .
לכל מוצר נזין מאפיינים שמגדירים אותו כגון כותרת המוצר ,תיאור המוצר,מחיר,וזמינות במלאי.
יש עוד נתונים נוספים שנזין אבל חשוב לזכור שישנן שתי דרכים עיקריות לעלות את הנתונים מבלי לשבת שעות ולעדכן באופו ידני.
הראשונה באמצעות קובץ טקסט המופרדים בטאבים (מתאים למי שאין הרבה מוצרים לעלות), והשנייה היא באמצעות קובץ XML , שהיום לרוב אתרי המסחר יש מחולל דו"חות שמייצר עבורם את קובץ זה.

על מה להקפיד?
גוגל לא סבלנית ומאוד מחמירה בכל הקשור למידע על המוצרים, מומלץ בחום לקרוא את ההנחיות לגבי המידע המוצג על המוצרים ומה מותר ואסור לכתוב, לאחר העלאת המוצרים עוברות בדרך כלל כ-24 שעות עד שגוגל מאשרת אותם, במידה ויש בעיות גוגל עלולה להשהות או לסגור את החשבון שלכם.
כמה עצות לקמפיין קניות נכון
מכירים את המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" ובכן במקרה שלנו אנחנו גם יכולים לתרגם את זה לשווי כספי, איכות ורלוונטיות התמונות היא קריטית ביותר, התמונה היא הרושם הראשוני שלנו אז כדאי שהוא יהיה טוב.
תיאור מוצר הוא מקביל לכותרת הדף שלנו בעמוד אינטרנט ,לכן יש חשיבות לסדר הכתיבה של המידע, מותג,שם המוצר,סוג לקוח (גברים/נשים) ,צבע,מידה .
הסדר יכול קצת להשתנות תלוי בעיקר בשפה בה אתם מפרסמים

לדוגמא:

גוגל שופינג

לסיכום
מכיוון וכרגע מסע פרסום מסוג קניות עדיין לא זמין בארץ אנחנו ממליצים למי שמעוניין לעשות מסע מסוג זה לפתוח חשבון מרצ'נט סנטר ולהכין את רשימת מלאי המוצרים שלו.
למעשה ברגע שמסע פרסום מסוג זה יהיה זמין בארץ תוכלו תוך דקות לעלות ולפרסם את המוצרים שלכם ולייצר יתרון מול המתחרים שלכם.
למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור קשר כאן.