מה זה PPC?
PPC-pay Per Click .
הכוונה לשיטת תשלום בה המפרסם משלם רק במידה והגולש הקליק על אחת המודעות שלו.
בקמפיינים ממומנים ישנן שיטות תשלום נוספות כגון תשלום למספר חשיפות מסוים או תשלום לפי המרות.

שיטות תשלום אלה נהוגות גם באתרים פרטיים אשר מוכרים שטחי פרסום ולוא דווקא רק בפרסום במנועי חיפוש.

כעת בואו ונתמקד בפרסום במנועי חיפוש.

להלן כמה עקרונות בסיסיים עליהם צריך להקפיד בעת הקמת וניהול קמפיין ממומן:

  1. להגדיר במדויק את היעדים העסקיים של מסע הפרסום- אם המטרה שלי היא לייצר חשיפה למותג יכול להיות שאני אחליט
    להתמקד בחשיפות ברשת המדיה של גוגל על מנת להגיע לכמה שיותר גולשים.מצד שני אם מטרתי היא לייצר לידים אני יכול לבחור להתמקד ברשת החיפוש של גוגל
    בתשלום לפי הקלקות במקום חשיפות.
  2. להגדיר במדויק מי קהל היעד שלי והיכן הוא נמצא- בקמפיינים ממומנים אנחנו יכולים להתמקד גאוגרפית,להתמקד באתרים מסויימים ועוד.
    יכולת המיקוד הזאת מאפשרת לנו לנצל טוב יותר את התקציב שלנו והיא אחד היתרונות הבולטים של פרסום באינטרנט על פני מדיות אחרות.
  3. לוודא כי דף הנחיתה (זהו הדף אליו יגיעו הגולשים לאחר שיקליקו על המדעה שלי) עומד בקריטריונים של מנוע החיפוש.דף נחיתה לא איכותי
    ישפיע על המחיר שתשלמו לכל הקלקה.
  4.  עיקרון המשפך – מסע פרסום אשר נבנה נכון דומה למשפך, תחילה המיקוד יהיה רחב על מנת לראות איזה מודעות מתפקדות טוב יותר,איזה ביטויי חיפוש
    ממירים יותר וכו'. ככל הקמפיין מתקדם כך נעלה את רמת המיקוד במודעות ובביטויים המצליחים ונזנח את אלה שלא.