תוכן וקישורים
בין 2011 ל – 2013 גוגל ביצעו שינויים מסיבים מאוד באלגוריתם החיפוש שלהם, כך שכיום קל לו הרבה יותר לאתר אתרים בעלי איכות תוכן נמוכה (עדכון פנדה) ואתרים שמקבלים כמות גדולה של קישורים באיכות נמוכה או משתמשים בשיטות קידום אגרסיביות אחרות (עדכון פינגווין).

השילוב של שני אלו ביחד, מביא לכך שכיום חשוב לא רק שהתוכן של האתר עצמו יהיה איכותי, אלא שגם התוכן של האתרים שמקשרים אליו יהיה איכותי ושאתרים אלו יופיעו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. אם עד כה כתבתם את התכנים לאתר שלכם בעצמכם ולא הייתם מרוצים מן התוצאה, אולי כעת הגיע הזמן להשתמש בשירותיו של כותב תוכן מקצועי
אם כך – אלו קישורים הם פחות אפקטיביים לקידום כיום?
קישורי פוטר רוחביים וקישורים מחתימות בפורומים – קישורים אלו מופיעים גם בעמודים שהתוכן שלהם אינו קשר כלל למילות המפתח שלהם
קישורים מאתרי סימניות – קישורים אלו בדרך כלל מופיעים יחדיו עם עשרות קישורים אחרים, מה שמוריד מהרלוונטיות של הקישור לנושא של כל דף. אם כבר משתמשים באתרי סימניות כדי לגוון את פרופיל הקישורים של האתר, אז צריך לכתוב תיאור ארוך יחסית.
קישורים מאתרי מאמרים באיכות נמוכה – ברשת הישראלית קיימים לא מעט אתרי מאמרים באיכות נמוכה שיש בהם מאמרים משוכפלים או מאמרים שתורגמו במהירות ולעיתים אף באופן חצי אוטומטי (Google Translate וכו'). מומלץ לא להתבסס רק על אתרי מאמרים ולבחור מספר מצומצם של אתרי מאמרים טובים ולעבוד רק איתם.
אלו קישורים יותר אפקטיביים כיום?
באופן כללי, מומלץ לבחור באתרים שיש בהם תכנים באיכות גבוהה. אתרים אלו בדרך כלל יהיו אתרים מקצועיים בנישה הרלוונטיות לקידום. מקובל לחשוב שיש נישות שקשה למצוא בעבורן אתרים כאלו, אבל אפילו טכנאי מזגנים יכול לכתוב פוסט אורח באתר צרכני. לדוגמה, מאמר כזה יכול לכלול את הכותרת "הכינו את המזגן שלכם לקיץ לפני שהמחירים עולים". למאמר שכתוב בצורה טובה ומופיע באתר רלוונטי יש גם ויראליות גבוהה ופוטנציאל למשוך אליו קישורים טבעיים.
על מנת למצוא אתרים כאלו רצוי לנצל את הרשתות החברתיות, הפורומים והבלוגים, ולהיות פעיל בקבוצות הרלוונטיות לכל נישה ונישה. כיום, כאשר יותר ויותר מקדמי אתרים מחפשים אתרים איכותיים לקבל מהם קישורים, סביר להניח שתמצאו הרבה יותר רצון ונכונות לשיתופי פעולה מאשר בעבר.