PR הינו מדד של גוגל,   ניתן לראותו   על ידי הורדת TOOLBAR של גוגל או מספר תוספים בדפנים אחרים כמו כרום, פיירפוקס וכ"ד

המושג PR  שגור בפיהם של מביני דבר או שניים באינטרנט,  כשכל אחד מתפאר בניקוד האתר שלו. ננסה לענות ולהסביר מה זה בכלל.

page rank=PR , בעצם לכל דף באתר יש ניקוד משלו. ברוב האתרים דף הבית מקבל את הציון הגבוה ביותר והדפים הפנימיים נשארים ללא ניקוד או עם ניקוד נמוך.
הדרוג הוא במספרים מ 0-10 ,הניקוד הזה לא כל כך משפיע על הדירוג במנועי החיפוש, עם זאת הוא בא להצביע על  דבר אחד.

* כמה לינקים יש לאתר.

אלו שני המדדים המשפעים על ניקודו של כל דף. כלומר, על מנת לקבל דירוג טוב בכל דפי האתר, עלינו לחלק את הלינקים המפנים לאתר לכל הדפים, ולא רק לדף הבית .

כיום גוגל נלחם בתופעה  של רכישה  ומכירה  של לינקים ומנסה ליצור מצב שרק לינקים רלוונטיים יחושבו בדירוג.
הסיבה לכך פשוטה מאוד,  בעבר היה ניתן לשלם 30 $ ותוך דקות ליצור לאתר שלכם אלפי לינקים, דבר שכמובן היה יכול להשפיע על דירוג האתר. כיום מחוייבים ליצור לינקים אמיתיים ורלוונטים.
מה הכוונה אמיתים? אמיתיים = לא בתשלום.
גוגל הודיע כי מי שיקנה וימכור לינקים, ימחק מגוגל .
גוגל מעדכן את דרוג האתר כמעט כל חצי שנה. לפני כל עדכון קיים לחץ מסויים אצל בעלי אתרים מאחר ודרוג האתר יכול  גם לרדת.

ככל שהלינקים לאתר שלכם יהיו רלוונטים יותר וממקודים יותר, כך יהיה האתר שלכם בעל דרוג גבוה.
חשוב לא פחות:  שיהיה קשר בתחום הפעילות של שני האתרים.

חשוב גם לבדוק  מה ה- PR של האתר המפנה, ככל שהדרוג שלו גבוה יותר כך גם הדרוג שלכם.

חשוב לבדוק  ולוודא כי מקדם האתרים שלכם אינו קונה לינקים. קניית לינקים יכולה לגרום נזק בלתי הפיך לאתרכם.
צרו קשר עם מתחרים שלכם והגיעו לשיתופי פעולה טובים לשניכם.