rel=nofollow


השפעת קישורי NOFOLLOW  ו-DOFOLLOW  על קידום אתרים

קידום אתרים באינטרנט הינו תהליך המורכב מגורמים רבים. רק כאשר מחברים אותם בצורה הנכונה ניתן לקבל מיקום טוב בתוצאות החיפוש הרלוונטיות במנועי החיפוש השונים. אחד הגורמים הינו קישורים המובילים אל האתר. למעשה, קישורים המובילים אל אתר אינטרנט אלו בעצם "קישורים נכנסים" והשפעתם קריטית לגבי מיקום האתר בתוצאות החיפוש.

קישורים נכנסים לאתר נתון ישפיעו רבות על מיקומו במנועי החיפוש השונים ובכך יעלו את מידת חשיפתו לגולשי האינטרנט השונים. לכן, אתר המקבל קישורים נכנסים "טובים" יותר יזכה לעדיפות על פני אתרי אינטרנט אחרים באותו התחום.

סוגי קישורים נכנסים והשפעתם על קידום האתר
ניתן להבחין בשני סוגים עיקריים של קישורים נכנסים: הסוג הראשון הינו קישורים DOFOLLOW שאלו למעשה הקישורים הרגילים שכולנו מכירים שמסייעים למטרות קידום אתרים בדרכים שונות. הסוג השני הינם קישורי NOFOLLOW שאלו הם למעשה קישורים שלא "נספרים" ע"י מנועי החיפוש והם אינם תורמים למטרות קידום אתרים במנועי החיפוש.

מה הם  קישורים NOFOLLOW?
אלו הם קישורים שבשלב כתיבת קוד האתר קיבלו את הפקודה NOFOLLOW  שאומרת לסורקים של מנועי החיפוש לא להתייחס לקישור זה. לכן, קישורים אלו לא מקבלים ערך מבחינת קידום אתרים בתוצאת החיפוש ואינם מסייעים כלל.  אומנם השפעת קישורים אלו למטרות קידום אתרים במנועי חיפוש הינה מזערית, אך עדיין קישורים מסוג NOFOLLOW  מייצרים תנועת גולשים אל אתר האינטרנט המקודם.

השימוש העיקרי בקישורי NOFOLLOW  נעשה בבלוגים ובפורומים. כך, בעל האתר לא נותן במה לקישורים הנכתבים בתגובות על מנת שלא לעזור למתחרים לקבל קישורים בחינם שיעזרו בעתיד בקידום האתר שלהם.

קישורים נכנסים כאמור הינם אחד הפרמטרים החשובים בכל פרויקט קידום אתרים ברשת האינטרנט. מעבר להבדל הקיים בין קישורי NOFOLLOW  וקישורי DOFOLLOW  ישנם סוגים שונים של קישורים ובניהם ניתן למצוא קישורי טקסט, קישורי תמונה, קישורים מתוך תוכן רלוונטי, קישורי תגובות בבלוגים או פורומים וכו'.

כל קישור הוא בעל ערך שונה ומשפיע בצורה שונה על קידום אתרים באינטרנט ועל מיקום האתר לעומת המתחרים שלו תחת מילות החיפוש הרלוונטיות.

עדכון:
לאחר גוגל פנדה / פינגווין רצוי מאוד לעשות שימוש בחסימה הזאת על קישורים יוצאים מהאתר שלכם לאתרים אחרים.
במיוחד כל עוד המטרה מאחורי הקישורים הללו לא נועדה לטובת קידום האתר המקבל בתוצאות בדגש על אינדקסים או המלצה שלכם על אתר אחר

השיעורים