שיעור ראשון להבין את המכונה

כדאי להבין קידום אתרים חשוב לא פחות להבין כיצד המכונה הזאת שנקראת גוגל עובדת. ראשית חשוב להבין ולהפנים שכל הרצון של אנשי גוגל הוא להמשיך ולהציג לנו הגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור שאילת החיפוש שביצענו בגוגל. ככל שהתוצאות שיוצגו לנו כגולשים יהיו טובות יותר כך נהיה מרוצים ונמשיך לחפש בגוגל ולא נחפש אלטרנטיבה ( לא שבאמת יש כרגע מנוע חיפוש רלוונטי אחר). נתחיל קודם בסקירה של קצת נתונים על גוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול כיום בעולם נתונים מראים ש 89% מהחיפושים בעולם מבוצעים בגוגל. זה משאיר עוד 11% של חיפושים שמתחלקים בין שאר מנועי החיפוש. חשוב לי רק להזכיר שהנתון הזה לא מתייחס לסין ולמנוע החיפוש ב https://www.baidu.com/ שמשרת מליארד ומשהו סינים. כנסו וראו שהוא גם מזכיר את גוגל קצת. מנוע חיפוש חזק נוסף הינו יאנדקס המנוע החיפוש החזק ברוסיה גם הוא מזכיר קצת את גוגל. מייקרוסופט לאחר הרבה שנים התקדמה והקימה את בינג מנוע החיפוש שלה שגם הוא מאוד דומה לגוגל רק שנכון לעכשיו איכות התוצאות שהוא מספק לא משהו. בכל רגע נתון מבוצעי מליונים של חיפושים כמעט בכל שפה בעולם. הנתונים גם אומרים ש 50% מהגולשים לא עוברים לדף של התוצאות בגוגל רק אומר לכם מהניסיון האישי ששלי ששם אפשר לפעמים לקבל שירות טוב יותר. מתוך ה 50% שלא עברו לדף השני יש גם קבוצה שאפילו לא מגוללים את הדף מעבר לתוצאה 5. רק 10% – 15% מהגולשים לוחצים על הפרסומות הממונות שכיום מופיעות בחלקו העליון והתחתון של הדף ולאט לאט הופכות יותר ויותר דומות לתוצאות האורגניות. כך נראה כיום דף תוצאות חיפוש על הביטוי נעלי ריצה. יש 10 תוצאות אורגניות בדף אני קיצרתי קצת את התמונה. צילום מסך דף תואצות בגוגל

כיצד המכונה עובדות:

לגוגל יש תוכנה הנקראת זחלן או עכביש בעברית יכולים לקרוא כאן מידע על העכביש. התוכנה של גוגל סורקת את כל האתרים ודפי האינטרנט בעולם כל יום כל הזמן רק לשם הבנה מדובר על מליארדי דפי אינטרנט ברחבי העולם שנסרקים בכל יום. הזחלנים של גוגל יודעים לאסוף מידע מתוך האתרים ולהחזיר את המידע למרכזי המידע של גוגל, שם כנראה נערך איזשהו חישוב שבהתחשב בכל הנתונים שנאספו על אותו הדף וכתוצאה מהחישוב הזה מדורג הדף בתוצאות החיפוש. זהו הסבר די מופשט למשהו מאוד מורכב שקורה, אף אחד גם לא יודע את המספר של הפרמטרים שחלים בתהליך החישוב אך מדובר על כנראה כמה מאות. לגוגל יש גם מספר זחלנים שונים, זחלן עבור תמונות, זחלן עבור אתרי מובייל, זחלן עבור אתרים רגילים ובטח עוד כמה זחלנים. זחלן הסריקה מגלה דפים חדשים באמצעות קישורים שהוא מוצא באתר או באתרים אחרים, הוא בעצם זזורם על אותם קישורים וכך מגיע לדפים חדשים / אתרים חדשים. אותו זחלן של גוגל לא מעריך אומנות ובעצם אוסף את קוד ה HTML של הדף ורק מה שמופיע ב HTML זה מה שגוגל רואה ומתחשב בו לאינדוקס הדף בתוצאות החיפוש. HTML – זהו השפה הבסיסית והחשובה ביותר הקיימת ברשת, לא ממש משנה באיזו שפת תכנות כתוב האתר שלכם. הדפדפנים יודעים לקרוא HTML ולתרגם את זה למה שאנחנו רואים על המסך, גם גוגל זה מה שהוא יודע לעשות, לסרוק ולפענח את ה HTML של הדף. אז לאחר שהבנו שמה שבאמת חשוב זאת התוצרת HTML של התכנות. ממליץ לאלה מכם הרוצים לעסוק בתחום להעמיק את הידע שלהם ב HTML בסיסי. כמקדמי אתרים יש צורך לדעת HTML ברמה סבירה לזהות מרכיבים וחלקים בקוד האתר שייתכן ויש להם השפעה ישירה על קידום האתר. כדאי לראות כיצד גוגל רואה את האתר שלכם בואו נכיר את פקודת SITE: ואת עותק שמור של גוגל. סרטון אודות פקודת site: אז כמו שתראו בסרטון פקודת SITE יעילה ביותר כאשר אנחנו רוצים לראות איך גוגל קרא את האתר שלנו. כאשר אנחנו רוצים לבדוק כיצד גוגל יסרוק דף חדש שאנחנו יוצרים יש לנו את האפשרות להשתמש בתוכנות מדמות עכביש של גוגל ולראות כיצד גוגל תסרוק אותו. תכונות מדמות עכביש. אז עכשיו אחרי שראינו כיצד גוגל רואה את האתר והבנו שכל מה שחשוב לגוגל זה לשמור על תוצאות איכותיות עבור הגולשים שלהם. חשוב לזכור שכל עולם ה SEO מסתמך על חלק מהפרמטרים שידועים כמשפיעים על דרוג האתר בתוצאות, ישנם עוד פרמטרים שהם עדיין לא ידועים וזהו תחום שנמצא בסימן שאלה תמידי, SEO הוא אל מדע מדויק אך יש בו המון הגיון מאחורי הדברים. עוד דבר שכדאי לדעת זה שיש שיטות וגישות שונות לקידום אתרים ברובן הבסיס זהה אך יש דעות לכאן ולכאן כל מה שיש כאן בקורס החינמי הוא מידע שאני מעביר מניסיון המקצועי שלי. גורמי השפעה ידועים (לא בסדר חשיבות).
  • תוכן האתר
  • מבנה האתר
  • קישורים אל האתר
  • ותק האתר
  • גודל האתר
  • תנועת הגולשים לאתר ( לא הכמות אליה האיכות)
אלה הידועים ועליהם בעיקר נדבר בקורס שלנו.  

השיעורים